Çözüldü RX 570 paylaşılan bellek 12 GB

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
326
Yer
Bursa
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
--Ryzen 5 1600 (AF) | Gigabyte B450M S2H | Msi Armor RX 570 OC Edition | 2xCorsair Vengance 8 GB 3000 Mhz | 480 GB Adata SSD | 1TB Toshiba HDD | 2xArctic P12 PST | Corsair 550 W Carbide SPEC-DELTA RGB.

--LG 22MK400H 21.5" 1ms 75Hz | Razer Blackshark V2 X | Gamepower OGRE Red Switch | HyperX Pulsefire Haste | SteelSeries Qck+ Large
Cinsiyet
Erkek
Meslek
İşletme Mühendisi
MSI Armor RX 570 OC ekran kartını kullanıyorum. 4 GB VRAM var yalnız paylaşılan bellek 12 GB sizce de çok saçma değil mi?
Bunu yarı yarıya yapsalardı daha iyi olmaz mıydı?
VRAM paylaşım ne demek?
12 GB VRAM sisteme paylaşım fazla değil mi?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Harici GPU mevcut olan RAM'den almaz. Windows ise mevcut olan RAM'in yarısını paylaşılan video belleği olarak gösteriyor. Dahili GPU ise mevcut olan RAM'den alır. Fakat bu bellek dahili GPU tarafından kullanilmazsa diğer yerlere aktarılır. Yani orada gözüküyor diye başka yerde kullanılmaz diye bir şey yok.
Sanmam, bildiğim kadarıyla sadece APU sistemlerde dediğin oluyor. Her ekran kartının bir asil belleği olur bir de paylaşımlı belleği olur. Bunlar ne demek ne neye göre belirleniyor bilmiyorum o yüzden bu konuyu açtım.
 
Bildiğim kadarıyla 4 GB'tan sonrasını RAM'lerden alıyor. Yanlışım varsa düzeltilsin.

Ayrılmış bellek kısmından fazlası RAM'den temin edilir. Dediğiniz doğru.

Sanmam, bildiğim kadarıyla sadece APU sistemlerde dediğin oluyor. Her ekran kartının bir asil belleği olur bir de paylaşımlı belleği olur. Bunlar ne demek ne neye göre belirleniyor bilmiyorum o yüzden bu konuyu açtım.

Hayır harici ekran kartlarında da durum böyle. Herhangi bir VRAM gerektiren işte önce ekran kartının kendi bellekleri kullanılır. Ekran kartınızın 4 GB kapasitesi yetmemeye başladığında RAM'den bir kısım ekran kartı belleği için ayrılır fakat tahmin edebileceğiniz gibi bu durum performansı oldukça düşürür çünkü RAM'de ayrılan bellek, ekran kartının kendi bellekleri kadar verimli ve hızlı çalışamaz. Ekran kartınızda yük yokken veya ekran kartınızın kendi belleğinin yettiği işlerde RAM'den herhangi bir ayrım olmaz. O yüzden herhangi bir problem yok Windows bunu kendisi ayarlıyor.
 
GPU genelde VRAM yetmediğinde RAM bellekten kullanmaya başlar ve bir nebze VRAM darboğazın önüne geçer fakat RAM bellekler VRAM kadar hızlı olmadığı için drop oluşabilir bu yüzden destekliyor ise PCI-e X16 hattını kullanmaya çalışın.
 
Paylaşılan VRAM bellek 12GB fazla değil mi? Zaten kart 4 GB
 
Paylaşılan VRAM bellek 12 GB fazla değil mi? Zaten kart 4 GB.

Hayır dostum bak şimdi süreç şöyle işliyor.

Ekran görüntüsü 2022-10-21 115307.png


Bu görselde gördüğün durum senin anlatmak istediğin ile aynı. Adanmış GPU belleği yazan senin kendi ekran kartının bellek miktarı. Paylaşılan GPU belleği yazan kısım ise eğer ihtiyaç olursa ekran kartının RAM'den alabileceği bellek miktarı. Soldaki GPU belleği ise ekran kartının kendi bellekleri ve kullanabileceği potansiyel RAM kısmı dahil bellek olmuş oluyor. Eğer ihtiyaç olmazsa ekran kartın RAM'i kullanmaz. Örneğin Forza Horizon 5 oynuyosun yüksek ayarlarda 1080p. Ekran kartının kendi belleği 3,5 GB kadar dolacak. Ekran kartının belleği daha tamamen dolmadığı için ekran kartın bu oyunda yetiyor bu yüzden RAM'den herhangi bir bellek kullanmıyor. Grafik ayarlarını Ultra yaptın diyelim. O zaman da oyun 4,2 GB kadar bir belleğe ihtiyaç duyuyor fakat ekran kartının belleği 4 GB. Bu durumda ekran kartı belleğin yetmediği için kalan 200 MB kısmı RAM'den tamamlıyor yani RAM'in bir kısmını ekran kartı belleği gibi kullanmaya çalışıyor.

Fakat unutma RAM'in ekran kartı belleği olarak kullanılması pek iyi değil çünkü RAM'in hızı ekran kartı belleklerine yetişemediği için performansın düşer. Bu yüzden ekran kartında önemli kısım adanmış GPU belleğidir. Ekran kartının belleği herhangi bir işe yettiği sürece RAM'ini kullanmaz. Örneğin 16 GB RAM'in varsa 16 kalmaya devam eder. Sadece kendi belleği yetmediği durumda RAM kullanımına başvurur.
 
Hayır dostum bak şimdi süreç şöyle işliyor.

Eki Görüntüle 1549592

Bu görselde gördüğün durum senin anlatmak istediğin ile aynı. Adanmış GPU belleği yazan senin kendi ekran kartının bellek miktarı. Paylaşılan GPU belleği yazan kısım ise eğer ihtiyaç olursa ekran kartının RAM'den alabileceği bellek miktarı. Soldaki GPU belleği ise ekran kartının kendi bellekleri ve kullanabileceği potansiyel RAM kısmı dahil bellek olmuş oluyor. Eğer ihtiyaç olmazsa ekran kartın RAM'i kullanmaz. Örneğin Forza Horizon 5 oynuyosun yüksek ayarlarda 1080p. Ekran kartının kendi belleği 3,5 GB kadar dolacak. Ekran kartının belleği daha tamamen dolmadığı için ekran kartın bu oyunda yetiyor bu yüzden RAM'den herhangi bir bellek kullanmıyor. Grafik ayarlarını Ultra yaptın diyelim. O zaman da oyun 4,2 GB kadar bir belleğe ihtiyaç duyuyor fakat ekran kartının belleği 4 GB. Bu durumda ekran kartı belleğin yetmediği için kalan 200 MB kısmı RAM'den tamamlıyor yani RAM'in bir kısmını ekran kartı belleği gibi kullanmaya çalışıyor.

Fakat unutma RAM'in ekran kartı belleği olarak kullanılması pek iyi değil çünkü RAM'in hızı ekran kartı belleklerine yetişemediği için performansın düşer. Bu yüzden ekran kartında önemli kısım adanmış GPU belleğidir. Ekran kartının belleği herhangi bir işe yettiği sürece RAM'ini kullanmaz. Örneğin 16 GB RAM'in varsa 16 kalmaya devam eder. Sadece kendi belleği yetmediği durumda RAM kullanımına başvurur.
İşte aradığım açıklayıcı yorum. Teşekkürler bilgi paylaşımın için. İyi forumlar.
 
Harici GPU mevcut olan RAM'den almaz. Windows ise mevcut olan RAM'in yarısını paylaşılan video belleği olarak gösteriyor. Dahili GPU ise mevcut olan RAM'den alır. Fakat bu bellek dahili GPU tarafından kullanilmazsa diğer yerlere aktarılır. Yani orada gözüküyor diye başka yerde kullanılmaz diye bir şey yok.
 
Çözüm

Geri
Yukarı