Rehber Sea of Thieves Siskıran Hikaye Görevi


[The Shroudbreaker] Sea of Thieves Siskıran Hikaye Görevi


Sea of Thieves'in ana hikayesinin ilk görevi olan Siskıran, tüm hikaye serüveni boyunca bizleri ulaşılması beklenen Altın Kıyılara götürmek için gerekli olan tüm parçaları bulmaya ve hikayeyi baştan sona keşfetmemize yarıyor. Oyunun hikaye görevlerine başlamak ve hepsini tamamlayabilmek için yapmanız gereken ilk görevdir. İlk dokuz görevi tamamen bitirebilmek ve tüm takdirnameleri kazanabilmek için toplamda 5 defa yapmanız gerekiyor. Ancak görevi bir kez başarılı bir şekilde bitirmek her zaman için bir sonraki görevin kilidini açar.

Hikaye görevlerini bitirmek için bir öncekinden farklı bir yol izlemeniz gerekebilir. Ancak size verilen her yol yine aynı sonuca çıkacak ve görevi bitirebilmek için yalnızca tek bir amacınız olacaktır. Hikaye görevlerinin mantığı tamamen aynı olsa da görevi farklı adada veya bölgede tamamlamak zorunda kalabilirsiniz. Türkçe dil desteği sayesinde tüm hikaye görevlerini de artık daha rahat anlayabilir ve tamamlayabilirsiniz.

Sea of Thieves'in doğası gereği oyunda hiçbir zaman Offline bir mod bulunmadığını, hikaye görevi yapıyor dahi olsanız başka gemiler tarafından saldırıya uğrayabileceğinizi ve hikayeyi tamamlayabilmek için gerekli olan eşyanın başka bir mürettebatın eline geçebileceğini unutmayın. Bu tür durumlara karşın oyunda bir kaybetme mekanizması bulunur. Hikayeyi belirli bir kısma kadar tamamladığınızda "Kayıt noktası görev masasına kaydedildi" şeklinde bir uyarı mesajı alırsınız. Bu uyarı, hikayeyi tamamlayamadan oyundan çıkmanız veya eşyayı teslim edememeniz durumunda hikayeye kaldığınız son yerden devam edebilmenizi sağlar.

Siskıran Görevi Nasıl Yapılır?

Siskıran.jpg


Siskıran görevini başlatabilmek için oyun haritasında bulunan herhangi bir Tavernanın içerisindeki Gizemli Yabancı olarak bilinen korsanın yanında bulunan öykü kitabına oy vermeniz gerekmektedir.¹ Gizemli Yabancı, konuşması bittikten sonra size bir kitap verecek ve bu kitap sayesinde öyküde ne yapmanız gerektiğini kavrayabileceksiniz. Q + [Boşluk Tuşu] + 1 kombinasyonu ile size verilen kitabı elinize alın ve okumaya başlayın. Q ve E tuşları ile kitap sayfaları arasında geçiş yapabilirsiniz.

adakonumu.jpg

ada.jpg


Kitabın son sayfasında batmış olan The Magpie’s Wing gemisinin konumunu görebilirsiniz. İlk olarak bu konuma doğru gitmeniz ve gemiyi bulmanız gerekiyor. Konumda gösterilen ada haritanız üzerinde görünmez ancak konuma gittiğiniz takdirde varmanız gereken adayı göreceksiniz.

seyirdefteri.jpg


Adanın resimde gösterilen tarafından suya daldığınızda batık gemiyi görebilirsiniz. Geminin köşküne girdiğinizde bir Seyir Defteri bulacaksınız. Bu defter sayesinde batan gemide bulunan mürettebatın batmadan önce hangi adaya gittikleri ve bulmanız gereken sandığın nerede olduğu belirtiliyor. Seyir Defteri parçasını aldıktan sonra hikaye görevinin başında verilen kitaba yeni sayfalar eklenir. Tekrar son sayfaya giderek aldığınız yeni bilgileri okuyabilir ve buna göre hareket edebilirsiniz.

seyirgunlugu.jpg


Sayfaları aldıktan sonra aslında tek dikkat etmeniz gereken sağ sayfada bulunan orta paragraf. Ancak yine de iki sayfayı da baştan sona okuyarak hangi adalardan geçtiklerine ve sandığı nereye bıraktıklarına dair bilgi sahibi olabilirsiniz. Sandık her oyuncu için farklı bir adada olabilir, buna dikkat etmeniz gerekiyor. Görevi tekrar başlattığınız vakit yine farklı bir adaya gitmeniz gerekebilir.

Sandığın çıkması muhtemel ve şimdiye kadar görüldüğü tüm adalar şu şekilde²:
  • Paradise Spring - Cennet Baharı (L17) - Sandık adanın Kuzey sahilinde su içerisinde.
  • Chicken Isle - Tavuk Adacığı (I16) - Sandık adanın Güney kıyısında su içerisinde.
  • Cutlass Cay - Pala Adacığı (M18) - Sandık adanın Kuzey Doğu kıyısında su içerisinde.
  • Fools Lagoon - Ahmak Lagünü (I-14) - Sandık adanın Batı sahilinde su içerisinde.
  • Lookout Point - Gözlem Noktası (I-20) - Sandık adanın Kuzey sahilinde su içerisinde.
  • Snake Island - Yılan Adası (K16) - Sandık adanın Güney Batı sahilinde su içerisinde.

Size verilen bilgilere göre bu adalardan birine giderek sandığı bulmalısınız.

sandık.jpg


Sandık her zaman suyun içinde ve parlak bir şekilde belirir. Sandığı bulduktan sonra içinde bulunan sayfaları ve totemleri alın. Yeni sayfalar sayesinde totemi yerleştirmeniz gereken adayı öğrenebilirsiniz.


totem.jpg


Totemi ve sandığı her zaman geminizde bulundurun. Gitmeniz gereken adanın giriş anahtarı size verilen bu totemdir ve gitmeniz gereken adayı da sandık içerisinden aldığınız kitap sayfaları ile öğrenebilirsiniz.

totemadasikonumu.jpg


Totemin yerleştirileceği ada aldığınız son sayfada size gösteriliyor. Harita bilginiz varsa ve adaların görüntülerini ezberlediyseniz gitmek istediğiniz adayı küçük görselden anlayabilirsiniz. Ancak bilmeyenler için söyleyelim. Oyunun burada bizden gitmemizi istediği ada Düzenbaz Kovuğu (Crooks Hallow) adasıdır.


totembolgesi.jpg


Ada içerisinde totemi yerleştireceğiniz bölgeyi bulmanız gerekiyor. Çok zor değil ancak yine de hiç bilmeyenler için zorlayıcı olabilir. Totemin yerleştirileceği yer adanın şelalesi bulunan kısmında kalıyor. Şelalenin bulunduğu bölgeden mağara içerisinde girdiğinizde sol tarafta görebilirsiniz.

mesale.jpg


Totemi yerleştirdikten ve kapıyı açtıktan sonra içeriye girip masanın dört bir tarafında bulunan Maltız'ları tek tek yakın. Tüm Maltızlar yandığı takdirde girdiğiniz kapı kapanacak ve içerisi su dolmaya başlayacaktır. Bu süre içerisinde size verilen bulmacayı çözüp Shroudbreaker totemini bulmanız gerekmekte. Bulmacayı çözmek için yine size verilen kitaptan yararlanabilirsiniz. Kitabınızın son sayfasında sandık içerisinden aldığınız sayfalar sayesinde bulmacanın çözümü semboller ile anlatılıyor.

sutunlar.jpg


Mağaraya girip mumları tek tek yaktığınız zaman karşınızdaki 4 sütunda semboller belirecek. Bu sembolleri sırasıyla kitabınızın son sayfasında gösterilen şekillerdeki gibi sıralamanız ve her sıralama bittiğinde masanın önünde bulunan butona basmanız gerekiyor. Sıralamayı doğru yaptığınızda ve butona bastığınızda sütunlardaki semboller değişecek ve bir defalığına yanıp sönecektir. Bize verilen bulmacaya bakarak sırasıyla sembollerin ne olması gerektiğine bakalım.

totemadasikonumu.jpg


Oyun, bizlere Siskıran sembolünün ne olduğunu zaten gösteriyor. İlk bulmacada soldan sağa doğru sütunlara Siskıran ve diğer üç sütunda da tek adam sembolü olması gerekiyor. İkinci aşamada ilk üç sütunda gemi sembolü ve son sütunda ise elinde Siskıran sembolü tutan adam şekli olması gerekiyor. Son aşamada ise ilk sütunda Siskıran sembolü ve son 3 sütun içinse her birinde 3 adam işareti bulunan sembol yer almalı. Tüm bulmacaları doğru bir şekilde çözüm tuşa bastığınız takdirde oyun size bir müzik çalacak ve arkanızda bulunan kapıyı açacaktır. Bu aşamadan sonra masanın üzerinde bulunan bölge resimlerine dikkat etmemiz gerekiyor.

bocektotemi.jpg
bocektotemikonumu.jpg

totem1.jpg


Masanın üzerinde gösterilen yer işaretine bakıp aynı bölgeyi ada üzerinde bulmanız gerekmekte. İlk totemin konumu nitekim kolay bir bölgede denilebilir. Mağaraya ilk giriş yaptığınız yerden biraz daha ilerleyerek üzerinde böcek sembolü olan kayanın önüne gelin ve kazmaya başlayın. Kazdığınız zaman totemin çıktığını fark edeceksiniz. Çıkardığınız her totem için adada bu göreve özel 1-2 mücevher iskeleti çıkmaktadır. Gerekli olan totemi yerleştirmeden bir sonraki totemin yerini göremezsiniz.


totem2.jpg
totem2-1.jpg
totem2-2.jpg


İkinci totem mağaraya girmek için kullandığınız şelale girişinin hemen dibinde duruyor. Tam olarak gösterilen bölgeyi kazmanız gerekiyor. İkinci totemi de buradan alabilirsiniz.

totem3.jpg
totem3-1.jpg


Üçüncü totem ise resimde gösterildiği gibi adanın üstünde bulunan heykellerin tam önünde bulunuyor.

Shroudbreaker Totemi.jpg


Tüm totemleri yerleştirdikten ve tuşa bastıktan sonra karşınızda açılan bölgeden Shroudbreaker totemini alabilirsiniz. Artık bundan sonra tek yapmanız gereken bu totemi herhangi bir Mıntıkada bulunan Gizemli Yabancı'ya götürmeniz. Totemi teslim ettikten sonra göreviniz sonlanacak ve bir sonraki görevin kilidi açılmış olacaktır.

Sea of Thieves hikaye görevlerini tamamlarken hikayeyi daha iyi anlamamız adına farklı bölgelerde bulunan kitapların okunmasını ister. Bu kitapları okumak zorunda değilsiniz ancak tüm kitapları okumadığınız takdirde görevin tüm takdirnamelerini ve bu takdirnameler ile gelen ödülleri ne yazık ki alamazsınız. Siskıran görevi için okumanız gereken toplam 5 kitap bulunmakta. Tüm kitapların hangi adada ve ada içerisinde nerede olduklarını aşağıdaki görseller yardımıyla bulabilirsiniz. Kitapları okumak için herhangi bir sıralama bulunmuyor. Önce hangi adaya yakınsanız direkt olarak o kitabı okuyabilirsiniz. Ancak kitapları bulundukları yerde görebilmek için görevin üzerinizde bulunduğuna dikkat etmeniz gerekiyor. Görevi bitirdiğiniz ve geminizdeki görev masasında görev parşömeni olmadığı takdirde kitapların bulundukları bölgelere gitseniz dahi kitapları göremezsiniz.

Kitaplar

ilkkitap.jpg


İlk kitabı göreve başlamak için geldiğiniz ilk adanın (N13) kumsalında bulabilirsiniz.

kadimtepelermintikasikitabi.jpg


2. kitap için Kadim Tepeler Mıntıkası'na (Ancient Spire Outpost (Q-17)) gidip adanın Kuzey tarafında kalan kulenin ilk katına çıkmanız gerekiyor.

seytanbayiri.jpg


3. kitap Şeytan Bayırı (Devil's Ridge (P-19)) adasının Kuzey'e bakan tarafında 1 kat yukarıda bulunuyor. Yanında bulunun top sayesinde daha kolay bulabilirsiniz.

thieveshaven1.jpg
thieveshaven2.jpg


4. kitap Hırsızlar Limanı (Thieves' Haven (L-20)) adasında bulunan Kalyon gemi enkazının hemen karşısında bulunuyor. Görev sırasında hava gece olduğundan dolayı fotoğraf karanlık çıkmış olabilir. Daha iyi yardımcı olması adına internet üzerinden yine bu kitabın yerine bakabilirsiniz.

yagmamantikasi.jpg


5. ve son kitap Yağma Mıntıkası (Plunder Outpost (J-18)) adasının iskelesinin arkasında bulunan küçük sandal enkazının içinde.

Buraya kadar olan tüm adımları başarılı bir şekilde yaptığınız takdirde görevi tamamlamış sayılırsınız. Ancak görevin tüm takdirnamelerini alabilmek için görevi baştan sonra toplam 5 kez yapmak ve tüm kitapları sadece 1 kez okumanız yeterli.



1. Görevi başlatabilmek için verilmesi gereken oy, her zaman için mürettebat sayısına göre değişiklik gösterir. Tek kişilik mürettebat için 1, iki ve üç kişilik mürettebat için 2 ve toplam dört kişilik mürettebat için 3 oy gereklidir.
2. The Magpie’s Wing gemi enkazı içerisinden alınan seyir günlüğü her oyuncu için farklı olabilir. Alınabilecek tüm seyir günlükleri için gerekli olan adalar liste şeklinde belirtilmiştir.
 
Son düzenleme:
Hocam oyundaki amaç nedir ve ne kadar uzun oynanma süresi var? +Fiyatı en ucuz ne kadar?
Oyunda birden fazla amaç var. Hikaye görevleri başlı başına çok başarılı. Sürekli olarak Online olduğundan dolayı oyun içerisindeki Dünya Etkinlikleri, düşmanlar, denizde karşılaşabileceğiniz diğer canavarlar sizler için hep ayrı bir eğlence ayrı bir amaç. Para kazanmak için yapılabilecek sayısız şey var. Bunun için de genel bir rehber hazırlamıştım, dilerseniz okuyabilirsiniz.

İndirim günlerinde tam yarı fiyatına düşüyor.
 
Oyunda birden fazla amaç var. Hikaye görevleri başlı başına çok başarılı. Sürekli olarak Online olduğundan dolayı oyun içerisindeki dünya etkinlikleri, düşmanlar, denizde karşılaşabileceğiniz diğer canavarlar sizler için hep ayrı bir eğlence ayrı bir amaç. Para kazanmak için yapılabilecek sayısız şey var. Bunun için de genel bir rehber hazırlamıştım, dilerseniz okuyabilirsiniz.

İndirim günlerinde tam yarı fiyatına düşüyor.

Bilgilendirme için sağ olun hocam. Fiyatı da güzel aslında. Almayı düşünürsem rehberlerinize daha sonra göz atabilirim.
 
Oyun güzel ancak keşke daha açıklayıcı olsa bazı bölümlerde. Sırf bir bölümü çözebilmek için 30dk uğraştığımızı hatırlıyorum arkadaşla.
 

Geri
Yukarı