Sony'nin kendi oyunu Rise of the Ronin, PS5'te Ray Tracing modunda 810p/30FPS çalışıyor

Adamı hiç anlamamışsın neden böyle neden 4 k 60 fps vaadiyle çıkan konsol bu kadar zorlanıyor.Neden ara konsol çıkıyorda biz ona para bayiyoruz.

Vaatlere hiç bakmayın. RTX 3090 da zamanında 8K oyunculuk diye çıktı şimdi çoğu kişi 2K'da kullanıyor. Şirketler ürün satmak için abartır da abartır, Sony'nin PS5 politikası zaten saçmalıktan ibaretti.

Covid'in göbeğinde, uluslararası nakliyeler darboğaza girmişken, daha oyun bile yokken sürdüler piyasaya. Hayır 1 sene erteleyip cihazın da donanımlarını bir tık yukarı çekseler hiçbir kayıpları olmayacaktı. İnsanlar zaten stok olmadığından 2021-2022'de ancak ulaşabildiler bu cihaza.
 
Vaatlere hiç bakmayın. RTX 3090 da zamanında 8K oyunculuk diye çıktı şimdi çoğu kişi 2K'da kullanıyor. Şirketler ürün satmak için abartır da abartır, Sony'nin PS5 politikası zaten saçmalıktan ibaretti.

COVID'in göbeğinde, uluslararası nakliyeler darboğaza girmişken, daha oyun bile yokken sürdüler piyasaya. Hayır 1 sene erteleyip cihazın da donanımlarını bir tık yukarı çekseler hiçbir kayıpları olmayacaktı. İnsanlar zaten stok olmadığından 2021-2022'de ancak ulaşabildiler bu cihaza.

İşlevsel olarak hala çok iyi, 3090 ile PS5'i kiyaslaman mantıksız. Herkesin konsol alma nedeni 4K60 FPS vaadiydi hatta 120 FPS'ler konuşuluyordu. Oynattigi 4K30 FPS çıktı. Yani bu kadarida sence fazla değil mi?
 
3090 ile PS5'i kiyaslaman mantıksız.

Bir okuduğumuzu anlayalım, okulda nasıl eğitim veriyorlar size anlamıyorum ki. Ben yalnızca bir örnek veriyorum burada.

Şu cümlenin neresinde RTX 3090 ile PS5'i kıyaslama görülüyor bir açıkla rica ediyorum. Eğer anlıyorsanız ona göre cevap yazacağım yoksa boşa vakit harcamama gerek yok.
 
Bir okuduğumuzu anlayalım, okulda nasıl eğitim veriyorlar size anlamıyorum ki. Ben yalnızca bir örnek veriyorum burada.

Şu cümlenin neresinde RTX 3090 ile PS5'i kıyaslama görülüyor bir açıkla rica ediyorum. Eğer anlıyorsanız ona göre cevap yazacağım yoksa boşa vakit harcamama gerek yok.

Kıyas değil ama benzetme yanlış diyelim o dönem çok rahat her oyunu 4 k 60 FPS üstü oynatiyordu. Aradan 2 sene geçti yeni seri ekran kartlari çıktı yeni oyunlar cikti şu an 4 k ekran kartı değil. Bu çok doğal çünkü ekran kartlarında bu böyle ama konsol seni 10 sene götürsün diye alıyorsun ki PS4 bayağı götürdü.
 
Kıyas değil ama benzetme yanlış diyelim o dönem çok rahat her oyunu 4 k 60 FPS üstü oynatiyordu. Aradan 2 sene geçti yeni seri ekran kartlari çıktı yeni oyunlar cikti şu an 4 k ekran kartı değil. Bu çok doğal çünkü ekran kartlarında bu böyle ama konsol seni 10 sene götürsün diye alıyorsun ki PS4 bayağı götürdü.

PS5 de götürecek ama Sony'nin abarttığı gibi 4K 60 FPS vaadi ya da ışın izleme ile değil. PS4'ün çıkışı bu kadar agresif sıçramaların yaşandığı bir döneme denk gelmediği için ilk çıkışını çok güçlü yapmıştı. Aynı dönemde çıkan 4790K bile PC kanadında çok uzun yıllar güçlü kaldı DDR3 olmasına rağmen.

PS5 ise ışın izlemenin, DDR5'in, V-Cache önbelleklerinin, uçuk M.2 hızlarının göbeğine mütevazı bir cihaz olarak atıldı. İşlemcisi 5700X, ekran kartı 6700 XT ayarında olsaydı iyiydi ama 3700X ve 5700 XT ayarında kaldı acele ettiklerinden ötürü.
 
Kıyas değil ama benzetme yanlış diyelim o dönem çok rahat her oyunu 4 k 60 FPS üstü oynatiyordu. Aradan 2 sene geçti yeni seri ekran kartlari çıktı yeni oyunlar cikti şu an 4 k ekran kartı değil. Bu çok doğal çünkü ekran kartlarında bu böyle ama konsol seni 10 sene götürsün diye alıyorsun ki PS4 bayağı götürdü.
PS4 ile PS5 dönemini kıyaslamak çok mantıklı değil bence. Çünkü PS4 döneminde oyunlarda kullanılan teknolojiler ve donanım aşırı hızlı gelişmiyordu. Yani konsolun gücü hemen eskimiş sayılmıyordu. 2013-2018 arasında bir tek PhysX göze çarpan bir NVIDIA teknolojisiydi. 2019'dan itibaren RT, PT, DLSS 1,2, 3 ve FG gibi neredeyse her sene yeni bir teknoloji çıkmaya başladı. 7 senelik ömrü olması planlanan konsollar ise her sene yeni bir teknoloji ortaya çıkınca dayanamıyor. Firmalar 2023'ten itibaren PC'nin yarısı kadar bir grafik sunup 30 veya 60 FPS'e kitleyip PS5 ve Xbox'a sunuyor. Halbuki oyunların çok çok büyük bir kısmı PS5 için tasarlanıp (Sony'e ait olmayan 3. parti oyunlar da buna dahil) sonradan Xbox ve PC'ye uyarlanıyor.
 
Sony oyun stüdyolarına neden optimizasyon testi zorunluluğu getirmiyor? Yeterince performanslı çalışma şartı getirsin ya da konsola yöneltilen “güçsüz” iddialarını kabul etsin. Sonuçta 4K 60 FPS için almıyor muyuz konsolu?
 
Sony oyun stüdyolarına neden optimizasyon testi zorunluluğu getirmiyor? Yeterince performanslı çalışma şartı getirsin ya da konsola yöneltilen “güçsüz” iddialarını kabul etsin. Sonuçta 4K 60 FPS için almıyor muyuz konsolu?

PS5 4K 60FPS için alınmıyor hocam. 430-450 dolar olması sebebiyle oyun oynamak için alınıyor. Minimum 5 sene akıcı bir şekilde oyun oynamanı sağlıyor. Konsol güçsüz değil, NVIDIA yüzünden teknoloji gerektiğinden hızlı gelişiyor. Avrupa, Amerika gibi yerlerde konsol kültürü hiçbir zaman bitmeyecektir, daha ucuza konsol varken neden PC toplamakla uğraşsın. Adamlar 430 dolara PS5 alıp 5 yıl boyunca akıcı bir şekilde oyun oynuyor. Yeni çıkan oyunlar PS5'e göre çıkıyor, PC veya Xbox'a göre değil. Bu oyun sadece PS5'e çıktı ve grafikleri berbat. 60FPS için bu kadar düşük bir şekilde upscale yapması normal değil. Bu konsolda Last of Us Part 2 Remastered, Cyberpunk gibi oyunlar oynanıyor. Sony bu aralar çok saçmalıyor. Dragon's Dogma 2 zamanında Horizon FW PC portu ve Rise of The Ronin'in çıkması buna örnek olarak verilebilir.
 
PS5 4K 60FPS için alınmıyor hocam. 430-450 dolar olması sebebiyle oyun oynamak için alınıyor. Minimum 5 sene akıcı bir şekilde oyun oynamanı sağlıyor. Konsol güçsüz değil, NVIDIA yüzünden teknoloji gerektiğinden hızlı gelişiyor. Avrupa, Amerika gibi yerlerde konsol kültürü hiçbir zaman bitmeyecektir, daha ucuza konsol varken neden PC toplamakla uğraşsın. Adamlar 430 dolara PS5 alıp 5 yıl boyunca akıcı bir şekilde oyun oynuyor. Yeni çıkan oyunlar PS5'e göre çıkıyor, PC veya Xbox'a göre değil. Bu oyun sadece PS5'e çıktı ve grafikleri berbat. 60FPS için bu kadar düşük bir şekilde upscale yapması normal değil. Bu konsolda Last of Us Part 2 Remastered, Cyberpunk gibi oyunlar oynanıyor. Sony bu aralar çok saçmalıyor. Dragon's Dogma 2 zamanında Horizon FW PC portu ve Rise of The Ronin'in çıkması buna örnek olarak verilebilir.
Tamam hocam söylediklerinize itirazım yok. Ben de konsol kültürünü sevenlerdenim. Avantajlarının farkındayım. Ancak konsol güçsüz değilse neden en azından kendi itibarını korumak için “platformuma oyun yapıyorsanız düzgün optimizasyon yapmanız zorunlu” gibi bir kriter koymuyorlar? Bunu yapmıyorlarsa insanların “acaba konsol mu güçsüz” diye eleştiri yapmaları da normal bence. Mesela ben çok fazla fifa (FC) oynarım. Oyunun menüleri PS5 üzerinde inanılmaz hantal. PC üzerinde ise inanılmaz akıcı. Maç sırasında da pc üzerinde 160 fps alıyorsunuz. PS5 üzerinde de sabit 60 fps. Hadi 60 fps tamam diyelim. Ama menüler çok kötü. Burada Sony “ey ea games, bu menülerin hali ne” diyebilmeli 😂 Anlatmak istediğim bu tarz konular. Bunları zorunlu tutmazsanız insanlar güçsüzlük eleştirisi yapar
 
4K 60 FPS vaadi ilk başta samimi geliyordu ama sürekli çıkan en yeni oyunlarda stabil ve yüksek değer almak zorlaşıyor. Sorun konsolda değil donanımlar çabuk eskiyor her sene yeni ve daha iyisi çıkınca konsollar çok geride kalıyor. Adamlar kendi markasına bile yetişemiyor üzücü bir o kadar da PC'nin değerini daha çok anlamı sağlıyor. Nasılsa her oyun çıkacak tek sorun beklemek.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı