Çözüldü Source Motoru'nun AMD ile uyumsuz oluşu

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Katılım
16 Kasım 2018
Mesajlar
10.787
Makaleler
15
Çözümler
62
Yer
İstanbul
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
--[Ekran Kartı]: GIGABYTE Radeon RX 6600 EAGLE 8 GB
--[İşlemci]: AMD Ryzen 5500
--[RAM]: GoodRam 8GB IRDM PRO 3600MHz CL18 DDR4 [2x8]
--[Anakart]: GIGABYTE B450M K
--[NVMe SSD] Kingston NV2 1 TB

--[Monitör] Gigabyte G24F-2
--[Klavye-Mouse] Logitech MK120
--[Kulaklık] Corsair HS50 Pro

_
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
Baştan belirtmek isterim ki, bu sistemi aldığıma pişman değilim.

SFM ile ilgili sorunlar yaşadığımı kendi profil mesajımda belirtmiştim, 22.11.2 ile sorunu çözdüğünü sandım fakat durum şu ki hala çözemedim. Sorun, düşük donanım kullanımı ve animasyon yapım aşamasında süreci engelleyecek kadar ciddi donma. Öyle ki çift çekirdekli Intel işlemcim 6500U bile çok düşük FPS verse bile bu kadar ciddi droplara sahip değildi.

SFM'de uzun vakit geçirmiş kişilere de sordum fakat aralarında AMD ekran kartı kullanan yoktu. Kendimce çözüm yolları aradım fakat bulamadım. Şuan aklımda 5500'e OC yapmak var, yeni soğutucu almam gerekecek.

Tahminimce sorunun kaynağı, Valve'ın 2004'de Source Motoru'nu çıkarırken o zamanlar çok düşük pazar payına sahip AMD ve ATI'ı görmezden gelmesi ve optimizasyonun eksik kalması. Ayrıca Source motoru işlemcinin ilk çekirdeğine odaklandığı için tek çekirdek performansı öne çıkıyor.

Ancak bu konuyu açmama neden olan durum, TF2'de Mastercomfig Ultra kullanmama rağmen GPU ve CPU kullanımının aşırı az oluşu.


TF2'de bunu nasıl çözebilirim ya da hafifletebilir?
 
Çözüm
Mastercomfig'le düzelmesi lazım değil mi az kullanım sorununun?
Daha çok yük bindirmesi gerekiyordu, belki DirektX 9.5 yerine 9'a dönmeliyim.
Reddit'de "darboğaz var sistem de" diyen adamı ciddiye almanızı önermiyorum.
Adam RX 6600'nın "very low" olduğunu söylediğinde ciddiye alamadım.

---------------------------------


@engin beyefendi Bunca zamandır çözüm Pro drivermış.

Baştan belirtmek isterim ki, bu sistemi aldığıma pişman değilim.

SFM ile ilgili sorunlar yaşadığımı kendi profil mesajımda belirtmiştim, 22.11.2 ile sorunu çözdüğünü sandım fakat durum şu ki hala çözemedim. Sorun, düşük donanım kullanımı ve animasyon yapım aşamasında süreci engelleyecek kadar ciddi donma. Öyle ki çift çekirdekli Intel işlemcim 6500U bile çok düşük FPS verse bile bu kadar ciddi droplara sahip değildi.

SFM'de uzun vakit geçirmiş kişilere de sordum fakat aralarında AMD ekran kartı kullanan yoktu. Kendimce çözüm yolları aradım fakat bulamadım. Şuan aklımda 5500'e OC yapmak var, yeni soğutucu almam gerekecek.

Tahminimce sorunun kaynağı, Valve'ın 2004'de Source Motoru'nu çıkarırken o zamanlar çok düşük pazar payına sahip AMD ve ATI'ı görmezden gelmesi ve optimizasyonun eksik kalması. Ayrıca Source motoru işlemcinin ilk çekirdeğine odaklandığı için tek çekirdek performansı öne çıkıyor.

Ancak bu konuyu açmama neden olan durum, TF2'de Mastercomfig Ultra kullanmama rağmen GPU ve CPU kullanımının aşırı az oluşu.


TF2'de bunu nasıl çözebilirim ya da hafifletebilir?
Mastercomfig'le düzelmesi lazım değil mi az kullanım sorununun? Ayrıca Valve'in en azından SFM'ye AMD için optimize getirmesi gerekiyor.

Reddit'de "darboğaz var sistem de" diyen adamı ciddiye almanızı önermiyorum.
 
Baştan belirtmek isterim ki, bu sistemi aldığıma pişman değilim.

SFM ile ilgili sorunlar yaşadığımı kendi profil mesajımda belirtmiştim, 22.11.2 ile sorunu çözdüğünü sandım fakat durum şu ki hala çözemedim. Sorun, düşük donanım kullanımı ve animasyon yapım aşamasında süreci engelleyecek kadar ciddi donma. Öyle ki çift çekirdekli Intel işlemcim 6500U bile çok düşük FPS verse bile bu kadar ciddi droplara sahip değildi.

SFM'de uzun vakit geçirmiş kişilere de sordum fakat aralarında AMD ekran kartı kullanan yoktu. Kendimce çözüm yolları aradım fakat bulamadım. Şu an aklımda 5500'e OC yapmak var, yeni soğutucu almam gerekecek.

Tahminimce sorunun kaynağı, Valve'ın 2004'te Source Motoru'nu çıkarırken o zamanlar çok düşük pazar payına sahip AMD ve ATI'ı görmezden gelmesi ve optimizasyonun eksik kalması. Ayrıca Source motoru işlemcinin ilk çekirdeğine odaklandığı için tek çekirdek performansı öne çıkıyor.

Ancak bu konuyu açmama neden olan durum, TF2'de Mastercomfig Ultra kullanmama rağmen GPU ve CPU kullanımının aşırı az oluşu.


TF2'de bunu nasıl çözebilirim ya da hafifletebilir?

2004'te geliştirilen Source motorunun en önemli meyvesi Half-Life 2 oyunuydu ve çok iyi hatırlıyorum çıktığı dönem Half-Life 2 oyununun ayarlarında Ati logosu vardı. Hatta Half-Life 2 Ati kartlarda daha iyi çalışıyor diye haber bile çıkmıştı. Görsel aradım ayarlarda bulunan Ati logosu için ama bulamadım. Bulursam koyarım. Half-Life 2 üzerinde zamanla yapılan grafik geliştirmelerinden sonra Ati logosununda çıkarıldığını da biliyorum.

s-l1600.jpg


2070878367.jpg
 
Son düzenleme:
Mastercomfig'le düzelmesi lazım değil mi az kullanım sorununun?
Daha çok yük bindirmesi gerekiyordu, belki DirektX 9.5 yerine 9'a dönmeliyim.
Reddit'de "darboğaz var sistem de" diyen adamı ciddiye almanızı önermiyorum.
Adam RX 6600'nın "very low" olduğunu söylediğinde ciddiye alamadım.

---------------------------------


@engin beyefendi Bunca zamandır çözüm Pro drivermış.

 
Son düzenleme:
Çözüm

Geri
Yukarı