Monitörlerdeki tepkime hızı olarak bilinen şey, bir renk değerinin, sıfırdan en yüksek değere ulaşma meselesidir. LCD türü ekranlarda renk bilgileri belli bit değerindedir (Her renk bilgisi yaklaşık 8 bit) ve yaklaşık 256 ya kadar değer alabilmektedir. Kısaca açıklarsak;
Kırmızı rengi örnek olarak ele alıp bir tek kırmızı rengin, kapalıdan (siyah seviyesi) en parlak ışıklı seviyeye geçiş sürecindeki gecikme olayıdır. Gecikme olayı, panelin fiziksel yapısındaki POLARİZE filtrelerin açılıp kapanma sürecinden doğmaktadır.
Tepki sürecinin yüksek olması, genellikle hızlı sahnelerde arkada iz bırakma olgusu şeklinde kendisini göstermektedir. Haliye bu durum BLUR (matlaşma) etkisi olarakta gözlemlenebilmektedir.
Yenileme hızı ise bir monitörün yatay saptırma frekansı ile direk ilgili bir olaydır. Düşey saptırma bilgisi olarak verilen bu değer yatay saptırma frekansının yüksek olmasını gerektirmektedir. Temel birim, saniyede kaç kere tam kare tarandığını göstermektedir. Örnek 60 Hz lik bir tanım, bir monitörün saniyede 60 tam kare (PROGRESIVE SCAN için) gerçekleştirebildiği anlamını taşımaktadır. Basitçe 60 Hz lik bir monitör 60 FPS görüntüyü işleyebilmektedir. Ancak bu değer monitöre iletilen görüntü adedini göstermemektedir. Ekran kartı iyi olan sistemlerde bir monitöre 100 FPS görüntü iletilse de, böyle bir monitörden saniyede 60 kare görüntü gösterilebilir. Ara kareler atlanılarak işlenemeyecektir.
Tersi durumlarda ise;
Bir monitöre saniyede 30 kare gönderiliyorsa monitör bu karelerin her birisini iki kez gösterecektir.