#include <iostream>
#include <vector>
#include <string>
#include <algorithm>
#include <utility>
#include <map>
#define N 200'005
long long n;
long long k;
long long l;
long long ans = INT_MIN;
long long a[N];
long long u[N];
long long v[N];
std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N];
std::vector<long long> pre[N];
std::map <long long, long long> yer[N];
int main() {
std::cin >> n >> l >> k;
for (long long i = 1; i <= n; ++i) {
std::cin >> a[i];
}
for (long long i = 1; i < n; ++i) {
std::cin >> u[i] >> v[i];
long long vyer = g[u[i]].size();
long long uyer = g[v[i]].size();
g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer)));
g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer)));
}
sort(g[i].begin(), g[i].end());
reverse(g[i].begin(), g[i].end());
}
for (size_t i = 1; i <= n; ++i) {
for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) {
yer[g[i][j].second.first][i] = j;
}
}
ans = std::max(ans, a[i]);
}
if (k == 1) {
std::cout << ans << "\n";
return 0;
}
long long mx = 0;
long long top = 0;
top += g[i][j].first;
mx = std::max(mx, top);
pre[i].push_back(mx);
}
}
long long top = a[i];
ans = std::max(ans, top);
for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) {
top += g[i][j].first;
}
}
if (l == 3) {
long long top = a[u[i]] + a[v[i]];
long long geldi = 0;
if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) {
long long uyer = yer[u[i]][v[i]];
for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) {
if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) {
geldi = 1;
continue;
}
long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1;
long long ek = 0;
if (bak >= 0) {
if (bak >= uyer) {
if (a[u[i]] < 0) {
if (uyer >= 1) {
ek = pre[v[i]][uyer - 1];
}
}
else {
ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]];
}
}
else {
ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)];
}
}
top += g[u[i]][j].first;
ans = std::max(ans, top + ek);
}
}
else {
long long vyer = yer[v[i]][u[i]];
for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) {
if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) {
geldi = 1;
continue;
}
long long ek = 0;
if (bak >= 0) {
if (bak >= vyer) {
if (a[v[i]] < 0) {
ek = pre[u[i]][vyer - 1];
}
else {
ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]];
}
}
else {
ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)];
}
}
top += g[v[i]][j].first;
}
}
}
}
return 0;
}
N = 200005
n = 0
k = 0
l = 0
ans = -(2**31)
a = [0 for x in range(N)]
u = [0 for x in range(N)]
v = [0 for x in range(N)]
#g = [[]] * N
g = [[] for x in range(N)]
pre = [[] for x in range(N)]
yer = [{} for x in range(N)]
n, l, k = [int(x) for x in input().split()]
a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()]
for i in range(1, n):
u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()]
vyer = len(g[u[i]])
uyer = len(g[v[i]])
g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]])
g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]])
for i in range(1, n + 1):
#sorted(g[i], reverse=True)
sorted(g[i])
g[i].reverse()
for j in range(len(g[i])):
yer[g[i][j][1][0]][i] = j
ans = max(ans, a[i])
if k == 1:
print(ans)
exit()
mx = 0
top = 0
top += g[i][j][0]
mx = max(mx, top)
pre[i].append(mx)
top = a[i]
ans = max(ans, top)
for j in range(min(k - 1, len(g[i]))):
top += g[i][j][0]
ans = max(ans, top)
ans = max(ans, top)
if l == 3:
for i in range(1, n):
top = a[u[i]] + a[v[i]]
ans = max(ans, top)
geldi = 0
if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]):
uyer = yer[u[i]][v[i]]
for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))):
if g[u[i]][j][1][0] == v[i]:
geldi = 1
j += 1
continue
bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1
ek = 0
if bak >= 0:
if bak >= uyer:
if a[u[i]] < 0:
if uyer >= 1:
ek = pre[v[i]][uyer - 1]
else:
ek = pre[v[i]][min(
bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]]
else:
ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)]
top += g[u[i]][j][0]
ans = max(ans, top + ek)
else:
vyer = yer[v[i]][u[i]]
for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))):
if g[v[i]][j][1][0] == u[i]:
geldi = 1
j += 1
continue
ek = 0
if bak >= 0:
if bak >= vyer:
if a[v[i]] < 0:
ek = pre[u[i]][vyer - 1]
else:
ek = pre[u[i]][min(
bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]]
else:
ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)]
top += g[v[i]][j][0]
ans = max(ans, top + ek)
print(ans)
Hepsi böyle rezaletmiş. Kusasım geldi. Akşam zaman ayırıp düzgün C++ halini yazmaya çalışacağım.
Projede tüm istenen sadece bu soruyu Python'a çevirmeniz ise o zamana kadar yaparım.
Herhangi bir hız, bellek kullanımı vb. şart varsa hepsine takılır ama.
#include <iostream>
#include <vector>
#include <string>
#include <algorithm>
#include <utility>
#include <map>
#define N 200'005
long long n;
long long k;
long long l;
long long ans = INT_MIN;
long long a[N];
long long u[N];
long long v[N];
std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N];
std::vector<long long> pre[N];
std::map <long long, long long> yer[N];
int main() {
std::cin >> n >> l >> k;
std::cin >> a[i];
}
std::cin >> u[i] >> v[i];
long long vyer = g[u[i]].size();
long long uyer = g[v[i]].size();
g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer)));
g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer)));
}
sort(g[i].begin(), g[i].end());
reverse(g[i].begin(), g[i].end());
}
for (size_t i = 1; i <= n; ++i) {
yer[g[i][j].second.first][i] = j;
}
}
ans = std::max(ans, a[i]);
}
if (k == 1) {
return 0;
}
long long mx = 0;
long long top = 0;
top += g[i][j].first;
mx = std::max(mx, top);
pre[i].push_back(mx);
}
}
long long top = a[i];
for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) {
top += g[i][j].first;
}
}
if (l == 3) {
long long top = a[u[i]] + a[v[i]];
long long geldi = 0;
if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) {
long long uyer = yer[u[i]][v[i]];
for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) {
if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) {
geldi = 1;
continue;
}
long long ek = 0;
if (bak >= 0) {
if (bak >= uyer) {
if (a[u[i]] < 0) {
if (uyer >= 1) {
ek = pre[v[i]][uyer - 1];
}
}
else {
ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]];
}
}
else {
ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)];
}
}
top += g[u[i]][j].first;
}
}
else {
long long vyer = yer[v[i]][u[i]];
for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) {
if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) {
geldi = 1;
continue;
}
long long ek = 0;
if (bak >= 0) {
if (bak >= vyer) {
if (a[v[i]] < 0) {
ek = pre[u[i]][vyer - 1];
}
else {
ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]];
}
}
else {
ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)];
}
}
top += g[v[i]][j].first;
}
}
}
}
return 0;
}
N = 200005
n = 0
k = 0
l = 0
ans = -(2**31)
a = [0 for x in range(N)]
u = [0 for x in range(N)]
v = [0 for x in range(N)]
#g = [[]] * N
g = [[] for x in range(N)]
pre = [[] for x in range(N)]
yer = [{} for x in range(N)]
n, l, k = [int(x) for x in input().split()]
a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()]
for i in range(1, n):
u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()]
vyer = len(g[u[i]])
uyer = len(g[v[i]])
g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]])
g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]])
#sorted(g[i], reverse=True)
sorted(g[i])
g[i].reverse()
yer[g[i][j][1][0]][i] = j
ans = max(ans, a[i])
if k == 1:
print(ans)
exit()
mx = 0
top = 0
top += g[i][j][0]
mx = max(mx, top)
pre[i].append(mx)
top = a[i]
ans = max(ans, top)
for j in range(min(k - 1, len(g[i]))):
top += g[i][j][0]
ans = max(ans, top)
ans = max(ans, top)
if l == 3:
for i in range(1, n):
top = a[u[i]] + a[v[i]]
ans = max(ans, top)
geldi = 0
if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]):
uyer = yer[u[i]][v[i]]
for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))):
if g[u[i]][j][1][0] == v[i]:
geldi = 1
j += 1
continue
ek = 0
if bak >= 0:
if bak >= uyer:
if a[u[i]] < 0:
if uyer >= 1:
ek = pre[v[i]][uyer - 1]
else:
ek = pre[v[i]][min(
bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]]
else:
ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)]
top += g[u[i]][j][0]
ans = max(ans, top + ek)
else:
vyer = yer[v[i]][u[i]]
for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))):
if g[v[i]][j][1][0] == u[i]:
geldi = 1
j += 1
continue
ek = 0
if bak >= 0:
if bak >= vyer:
if a[v[i]] < 0:
ek = pre[u[i]][vyer - 1]
else:
ek = pre[u[i]][min(
bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]]
else:
ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)]
top += g[v[i]][j][0]
ans = max(ans, top + ek)
print(ans)
Kod:#include <iostream> #include <vector> #include <string> #include <algorithm> #include <utility> #include <map> #define N 200'005 long long n; long long k; long long l; long long ans = INT_MIN; long long a[N]; long long u[N]; long long v[N]; std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N]; std::vector<long long> pre[N]; std::map <long long, long long> yer[N]; int main() { std::cin >> n >> l >> k; for (long long i = 1; i <= n; ++i) { std::cin >> a[i]; } for (long long i = 1; i < n; ++i) { std::cin >> u[i] >> v[i]; long long vyer = g[u[i]].size(); long long uyer = g[v[i]].size(); g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer))); g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer))); } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { sort(g[i].begin(), g[i].end()); reverse(g[i].begin(), g[i].end()); } for (size_t i = 1; i <= n; ++i) { for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { yer[g[i][j].second.first][i] = j; } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { ans = std::max(ans, a[i]); } if (k == 1) { std::cout << ans << "\n"; return 0; } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long mx = 0; long long top = 0; for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { top += g[i][j].first; mx = std::max(mx, top); pre[i].push_back(mx); } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long top = a[i]; ans = std::max(ans, top); for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) { top += g[i][j].first; ans = std::max(ans, top); } ans = std::max(ans, top); } if (l == 3) { for (long long i = 1; i < n; ++i) { long long top = a[u[i]] + a[v[i]]; ans = std::max(ans, top); long long geldi = 0; if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) { long long uyer = yer[u[i]][v[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) { if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= uyer) { if (a[u[i]] < 0) { if (uyer >= 1) { ek = pre[v[i]][uyer - 1]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)]; } } top += g[u[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } else { long long vyer = yer[v[i]][u[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) { if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= vyer) { if (a[v[i]] < 0) { ek = pre[u[i]][vyer - 1]; } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]]; } } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)]; } } top += g[v[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } } } std::cout << ans << "\n"; return 0; }Kod:N = 200005 n = 0 k = 0 l = 0 ans = -(2**31) a = [0 for x in range(N)] u = [0 for x in range(N)] v = [0 for x in range(N)] #g = [[]] * N g = [[] for x in range(N)] pre = [[] for x in range(N)] yer = [{} for x in range(N)] n, l, k = [int(x) for x in input().split()] a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()] for i in range(1, n): u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()] vyer = len(g[u[i]]) uyer = len(g[v[i]]) g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]]) g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]]) for i in range(1, n + 1): #sorted(g[i], reverse=True) sorted(g[i]) g[i].reverse() for i in range(1, n + 1): for j in range(len(g[i])): yer[g[i][j][1][0]][i] = j for i in range(1, n + 1): ans = max(ans, a[i]) if k == 1: print(ans) exit() for i in range(1, n + 1): mx = 0 top = 0 for j in range(len(g[i])): top += g[i][j][0] mx = max(mx, top) pre[i].append(mx) for i in range(1, n + 1): top = a[i] ans = max(ans, top) for j in range(min(k - 1, len(g[i]))): top += g[i][j][0] ans = max(ans, top) ans = max(ans, top) if l == 3: for i in range(1, n): top = a[u[i]] + a[v[i]] ans = max(ans, top) geldi = 0 if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]): uyer = yer[u[i]][v[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))): if g[u[i]][j][1][0] == v[i]: geldi = 1 j += 1 continue bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= uyer: if a[u[i]] < 0: if uyer >= 1: ek = pre[v[i]][uyer - 1] else: ek = pre[v[i]][min( bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]] else: ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)] top += g[u[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) else: vyer = yer[v[i]][u[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))): if g[v[i]][j][1][0] == u[i]: geldi = 1 j += 1 continue bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= vyer: if a[v[i]] < 0: ek = pre[u[i]][vyer - 1] else: ek = pre[u[i]][min( bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]] else: ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)] top += g[v[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) print(ans)
Kod:#include <iostream> #include <vector> #include <string> #include <algorithm> #include <utility> #include <map> #define N 200'005. long long n; long long k; long long l; long long ans = INT_MIN; long long a[N]; long long u[N]; long long v[N]; std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N]; std::vector<long long> pre[N]; std::map <long long, long long> yer[N]; int main() { std::cin >> n >> l >> k; for (long long i = 1; i <= n; ++i) { std::cin >> a[i]; } for (long long i = 1; i < n; ++i) { std::cin >> u[i] >> v[i]; long long vyer = g[u[i]].size(); long long uyer = g[v[i]].size(); g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer))); g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer))); } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { sort(g[i].begin(), g[i].end()); reverse(g[i].begin(), g[i].end()); } for (size_t i = 1; i <= n; ++i) { for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { yer[g[i][j].second.first][i] = j; } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { ans = std::max(ans, a[i]); } if (k == 1) { std::cout << ans << "\n"; return 0; } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long mx = 0; long long top = 0; for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { top += g[i][j].first; mx = std::max(mx, top); pre[i].push_back(mx); } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long top = a[i]; ans = std::max(ans, top); for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) { top += g[i][j].first; ans = std::max(ans, top); } ans = std::max(ans, top); } if (l == 3) { for (long long i = 1; i < n; ++i) { long long top = a[u[i]] + a[v[i]]; ans = std::max(ans, top); long long geldi = 0; if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) { long long uyer = yer[u[i]][v[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) { if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= uyer) { if (a[u[i]] < 0) { if (uyer >= 1) { ek = pre[v[i]][uyer - 1]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)]; } } top += g[u[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } else { long long vyer = yer[v[i]][u[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) { if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= vyer) { if (a[v[i]] < 0) { ek = pre[u[i]][vyer - 1]; } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]]; } } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)]; } } top += g[v[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } } } std::cout << ans << "\n"; return 0; }Kod:N = 200005. n = 0 k = 0 l = 0 ans = -(2**31) a = [0 for x in range(N)] u = [0 for x in range(N)] v = [0 for x in range(N)] #g = [[]] * N g = [[] for x in range(N)] pre = [[] for x in range(N)] yer = [{} for x in range(N)] n, l, k = [int(x) for x in input().split()] a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()] for i in range(1, n): u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()] vyer = len(g[u[i]]) uyer = len(g[v[i]]) g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]]) g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]]) for i in range(1, n + 1): #sorted(g[i], reverse=True) sorted(g[i]) g[i].reverse() for i in range(1, n + 1): for j in range(len(g[i])): yer[g[i][j][1][0]][i] = j for i in range(1, n + 1): ans = max(ans, a[i]) if k == 1: print(ans) exit() for i in range(1, n + 1): mx = 0 top = 0 for j in range(len(g[i])): top += g[i][j][0] mx = max(mx, top) pre[i].append(mx) for i in range(1, n + 1): top = a[i] ans = max(ans, top) for j in range(min(k - 1, len(g[i]))): top += g[i][j][0] ans = max(ans, top) ans = max(ans, top) if l == 3: for i in range(1, n): top = a[u[i]] + a[v[i]] ans = max(ans, top) geldi = 0 if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]): uyer = yer[u[i]][v[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))): if g[u[i]][j][1][0] == v[i]: geldi = 1 j += 1 continue. bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= uyer: if a[u[i]] < 0: if uyer >= 1: ek = pre[v[i]][uyer - 1] else: ek = pre[v[i]][min( bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]] else: ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)] top += g[u[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) else: vyer = yer[v[i]][u[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))): if g[v[i]][j][1][0] == u[i]: geldi = 1 j += 1 continue. bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= vyer: if a[v[i]] < 0: ek = pre[u[i]][vyer - 1] else: ek = pre[u[i]][min( bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]] else: ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)] top += g[v[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) print(ans)
Kod:#include <iostream> #include <vector> #include <string> #include <algorithm> #include <utility> #include <map> #define N 200'005 long long n; long long k; long long l; long long ans = INT_MIN; long long a[N]; long long u[N]; long long v[N]; std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N]; std::vector<long long> pre[N]; std::map <long long, long long> yer[N]; int main() { std::cin >> n >> l >> k; for (long long i = 1; i <= n; ++i) { std::cin >> a[i]; } for (long long i = 1; i < n; ++i) { std::cin >> u[i] >> v[i]; long long vyer = g[u[i]].size(); long long uyer = g[v[i]].size(); g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer))); g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer))); } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { sort(g[i].begin(), g[i].end()); reverse(g[i].begin(), g[i].end()); } for (size_t i = 1; i <= n; ++i) { for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { yer[g[i][j].second.first][i] = j; } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { ans = std::max(ans, a[i]); } if (k == 1) { std::cout << ans << "\n"; return 0; } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long mx = 0; long long top = 0; for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { top += g[i][j].first; mx = std::max(mx, top); pre[i].push_back(mx); } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long top = a[i]; ans = std::max(ans, top); for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) { top += g[i][j].first; ans = std::max(ans, top); } ans = std::max(ans, top); } if (l == 3) { for (long long i = 1; i < n; ++i) { long long top = a[u[i]] + a[v[i]]; ans = std::max(ans, top); long long geldi = 0; if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) { long long uyer = yer[u[i]][v[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) { if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= uyer) { if (a[u[i]] < 0) { if (uyer >= 1) { ek = pre[v[i]][uyer - 1]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)]; } } top += g[u[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } else { long long vyer = yer[v[i]][u[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) { if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= vyer) { if (a[v[i]] < 0) { ek = pre[u[i]][vyer - 1]; } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]]; } } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)]; } } top += g[v[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } } } std::cout << ans << "\n"; return 0; }Kod:N = 200005 n = 0 k = 0 l = 0 ans = -(2**31) a = [0 for x in range(N)] u = [0 for x in range(N)] v = [0 for x in range(N)] #g = [[]] * N g = [[] for x in range(N)] pre = [[] for x in range(N)] yer = [{} for x in range(N)] n, l, k = [int(x) for x in input().split()] a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()] for i in range(1, n): u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()] vyer = len(g[u[i]]) uyer = len(g[v[i]]) g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]]) g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]]) for i in range(1, n + 1): #sorted(g[i], reverse=True) sorted(g[i]) g[i].reverse() for i in range(1, n + 1): for j in range(len(g[i])): yer[g[i][j][1][0]][i] = j for i in range(1, n + 1): ans = max(ans, a[i]) if k == 1: print(ans) exit() for i in range(1, n + 1): mx = 0 top = 0 for j in range(len(g[i])): top += g[i][j][0] mx = max(mx, top) pre[i].append(mx) for i in range(1, n + 1): top = a[i] ans = max(ans, top) for j in range(min(k - 1, len(g[i]))): top += g[i][j][0] ans = max(ans, top) ans = max(ans, top) if l == 3: for i in range(1, n): top = a[u[i]] + a[v[i]] ans = max(ans, top) geldi = 0 if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]): uyer = yer[u[i]][v[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))): if g[u[i]][j][1][0] == v[i]: geldi = 1 j += 1 continue bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= uyer: if a[u[i]] < 0: if uyer >= 1: ek = pre[v[i]][uyer - 1] else: ek = pre[v[i]][min( bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]] else: ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)] top += g[u[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) else: vyer = yer[v[i]][u[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))): if g[v[i]][j][1][0] == u[i]: geldi = 1 j += 1 continue bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= vyer: if a[v[i]] < 0: ek = pre[u[i]][vyer - 1] else: ek = pre[u[i]][min( bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]] else: ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)] top += g[v[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) print(ans)
Kod:#include <iostream> #include <vector> #include <string> #include <algorithm> #include <utility> #include <map> #define N 200'005. long long n; long long k; long long l; long long ans = INT_MIN; long long a[N]; long long u[N]; long long v[N]; std::vector<std::pair<long long, std::pair<long long, long long>>> g[N]; std::vector<long long> pre[N]; std::map <long long, long long> yer[N]; int main() { std::cin >> n >> l >> k; for (long long i = 1; i <= n; ++i) { std::cin >> a[i]; } for (long long i = 1; i < n; ++i) { std::cin >> u[i] >> v[i]; long long vyer = g[u[i]].size(); long long uyer = g[v[i]].size(); g[u[i]].push_back(std::make_pair(a[v[i]], std::make_pair(v[i], uyer))); g[v[i]].push_back(std::make_pair(a[u[i]], std::make_pair(u[i], vyer))); } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { sort(g[i].begin(), g[i].end()); reverse(g[i].begin(), g[i].end()); } for (size_t i = 1; i <= n; ++i) { for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { yer[g[i][j].second.first][i] = j; } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { ans = std::max(ans, a[i]); } if (k == 1) { std::cout << ans << "\n"; return 0; } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long mx = 0; long long top = 0; for (long long j = 0; j < g[i].size(); ++j) { top += g[i][j].first; mx = std::max(mx, top); pre[i].push_back(mx); } } for (long long i = 1; i <= n; ++i) { long long top = a[i]; ans = std::max(ans, top); for (long long j = 0; j < std::min(k - 1, (long long)g[i].size()); ++j) { top += g[i][j].first; ans = std::max(ans, top); } ans = std::max(ans, top); } if (l == 3) { for (long long i = 1; i < n; ++i) { long long top = a[u[i]] + a[v[i]]; ans = std::max(ans, top); long long geldi = 0; if ((long long)g[u[i]].size() < (long long)g[v[i]].size()) { long long uyer = yer[u[i]][v[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[u[i]].size()); ++j) { if (g[u[i]][j].second.first == v[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= uyer) { if (a[u[i]] < 0) { if (uyer >= 1) { ek = pre[v[i]][uyer - 1]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[v[i]].size() - 1)] - a[u[i]]; } } else { ek = pre[v[i]][std::min(bak, (long long)pre[v[i]].size() - 1)]; } } top += g[u[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } else { long long vyer = yer[v[i]][u[i]]; for (long long j = 0; j < std::min(k - 2, (long long)g[v[i]].size()); ++j) { if (g[v[i]][j].second.first == u[i]) { geldi = 1; continue; } long long bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1; long long ek = 0; if (bak >= 0) { if (bak >= vyer) { if (a[v[i]] < 0) { ek = pre[u[i]][vyer - 1]; } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak + 1, (long long)pre[u[i]].size() - 1)] - a[v[i]]; } } else { ek = pre[u[i]][std::min(bak, (long long)pre[u[i]].size() - 1)]; } } top += g[v[i]][j].first; ans = std::max(ans, top + ek); } } } } std::cout << ans << "\n"; return 0; }Kod:N = 200005. n = 0 k = 0 l = 0 ans = -(2**31) a = [0 for x in range(N)] u = [0 for x in range(N)] v = [0 for x in range(N)] #g = [[]] * N g = [[] for x in range(N)] pre = [[] for x in range(N)] yer = [{} for x in range(N)] n, l, k = [int(x) for x in input().split()] a[1:n + 1] = [int(x) for x in input().split()] for i in range(1, n): u[i], v[i] = [int(x) for x in input().split()] vyer = len(g[u[i]]) uyer = len(g[v[i]]) g[u[i]].append([a[v[i]], [v[i], uyer]]) g[v[i]].append([a[u[i]], [u[i], vyer]]) for i in range(1, n + 1): #sorted(g[i], reverse=True) sorted(g[i]) g[i].reverse() for i in range(1, n + 1): for j in range(len(g[i])): yer[g[i][j][1][0]][i] = j for i in range(1, n + 1): ans = max(ans, a[i]) if k == 1: print(ans) exit() for i in range(1, n + 1): mx = 0 top = 0 for j in range(len(g[i])): top += g[i][j][0] mx = max(mx, top) pre[i].append(mx) for i in range(1, n + 1): top = a[i] ans = max(ans, top) for j in range(min(k - 1, len(g[i]))): top += g[i][j][0] ans = max(ans, top) ans = max(ans, top) if l == 3: for i in range(1, n): top = a[u[i]] + a[v[i]] ans = max(ans, top) geldi = 0 if len(g[u[i]]) < len(g[v[i]]): uyer = yer[u[i]][v[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[u[i]]))): if g[u[i]][j][1][0] == v[i]: geldi = 1 j += 1 continue. bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= uyer: if a[u[i]] < 0: if uyer >= 1: ek = pre[v[i]][uyer - 1] else: ek = pre[v[i]][min( bak + 1, len(pre[v[i]]) - 1)] - a[u[i]] else: ek = pre[v[i]][min(bak, len(pre[v[i]]) - 1)] top += g[u[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) else: vyer = yer[v[i]][u[i]] for j in range(min(k - 2, len(g[v[i]]))): if g[v[i]][j][1][0] == u[i]: geldi = 1 j += 1 continue. bak = k - (j - geldi + 1 + 2) - 1 ek = 0 if bak >= 0: if bak >= vyer: if a[v[i]] < 0: ek = pre[u[i]][vyer - 1] else: ek = pre[u[i]][min( bak + 1, len(pre[u[i]]) - 1)] - a[v[i]] else: ek = pre[u[i]][min(bak, len(pre[u[i]]) - 1)] top += g[v[i]][j][0] ans = max(ans, top + ek) print(ans)
Verdiğim kodu kullanırsanız hata vereceğini sanmıyorum. Ben C++ bilmediğiniz için ödevinizi yapamadığınızı sanıyordum ama görüyorum ki zahmet edip koda bakmaya, yapıştırdığınızda oluşan karakter çakışmasını fark edecek kadar özen göstermeye bile tenezzül etmemişsiniz.Ekte verdiğim hatayı Jupyter notebook veriyor.
Yorum ekleyecek bir şey yok. Kodu ben yazmadım. Konuda kaynak bulabilirsiniz. Orijinali iğrenç olan bir C++ kodunu (çok da vakit harcamamak ve gerçekten düzeltmek için kodu da anlamak gerektiği için) okunacak seviyeye getirdim. Sonra da onu bildiğim kadarıyla Python'a çevirdim.Ellerinize sağlık hocam, sorunsuz çalışıyor. Müsait bir zamanınızda Python kodu için yorum ekler misiniz? Soru çok ilgimi çekti.
Verdiğim kodu kullanırsanız hata vereceğini sanmıyorum. Ben C++ bilmediğiniz için ödevinizi yapamadığınızı sanıyordum ama görüyorum ki zahmet edip koda bakmaya, yapıştırdığınızda oluşan karakter çakışmasını fark edecek kadar özen göstermeye bile tenezzül etmemişsiniz.
PyCharm'da düzgün çalışmasının sebebi PyCharm'ın düzgün olmasıdır. VS Code'da düzgün çalışmaması asıl ilginç olan. Kodu onda yazdım. Siz muhtemelen birinden alıp birine verdiniz, sonra oradan alıp diğerine vermeye çalıştınız.
Yorum ekleyecek bir şey yok. Kodu ben yazmadım. Konuda kaynak bulabilirsiniz. Orijinali iğrenç olan bir C++ kodunu (çok da vakit harcamamak ve gerçekten düzeltmek için kodu da anlamak gerektiği için) okunacak seviyeye getirdim. Sonra da onu bildiğim kadarıyla Python'a çevirdim.
Python kodunda birkaç yorum şeklinde kod satırı var. Bunlar üstündeki/altındaki aynı işlevi yapan satırların alternatifi olması gerekirken farklı sonuç veren halleri Python'a hakim olsam neden böyle olduğunu bilebilirdim ama bilmiyorum.