Türk yapımı hayatta kalma oyunu Erzurum, PC için çıkış yaptı!

resim_2021-02-11_180211.png


Türk yapımı, hayatta kalma oyunu Erzurum, PC için %15 indirimle 21,25 ₺'den çıkışını gerçekleştirdi. Daha önceden açık BETA'da olan oyun şimdi full sürüm ile çıkışını yaptı.


Erzurum'un vaatleri:

Erzurum; dondurucu soğuklara, vahşi doğaya, açlığa ve susuzluğa karşı mücadele ettiğin bir hayatta kalma oyunudur. Bu zorlu şartlarla mücadele edebilmek için odun veya kömür toplayıp ateş yakmalı ve kendinizi ısıtmalısınız, uyumak için yatak bulmalısınız, yemek, silah, tıbbi ürünler, yararlı araç gereçler...Kısacası sizi hayatta tutmak için ne gerekiyorsa onu bulmalısınız.




HİKAYE : Kahramanın oyun boyunca karşılaştığı olayları ve hikayenin sonunu keşfetmek için Hikaye modunu oynayın.

SERBEST MOD : Eğer hikaye moduyla aynı mekaniklere sahip sonsuz bir oyun modu istiyorsanız, Serbest mod tam size göre. Eğer oyuncu ölürse, en son kayıttan devam edebilir. Tam anlamıyla sonsuz bir oyun modudur.

MEYDAN OKUMALAR : Bu bölüm, daha zor bir oyun deneyimi isteyen tecrübeli oyuncular içindir. Çeşitli türde meydan okumalardan birini seçerek kendinizi deneyebilirsiniz. Bu türlerden bazıları bitmeyen fırtına, daha soğuk hava, zamanlı görevler, daha fazla yırtıcı hayvan vb.

BÜYÜK AÇIK DÜNYA​

9 kilometrekarelik alanıyla, oyun dünyası size çok sayıda keşfedilecek alan sunuyor. 30'dan fazla bölge keşfedilmeyi bekliyor.

DİNAMİK HAVA, SICAKLIK VE ZAMAN​

Hava, sıcaklık ve zaman birbirleriyle bağlantılıdır. Güneşli yada bulutlu gün, dondurucu gece, sabah ayazı gibi gerçekçi doğa olayları dinamik olarak oluşur. Ayrıca hafif kar yağışı, yoğun kar yağışı, kar fırtınası, sisli hava gibi hava olayları da rastgele oluşur.

KENDİNİ SICAK TUT​

Odun yada kömür toplayıp sobada ateş yak. Arkana yaslanıp sıcak çayını yudumlarken pencereden bembeyaz karın yağışını izle.

BİRİNCİ ŞAHIS VE ÜÇÜNCÜ ŞAHIS​

Oyun içinde değiştirilebilen iki kamera açısı : Birinci şahıs ve üçüncü şahıs.

ORTAMLARI YAĞMALA​

Dünyayı keşfet ve hayatta kalmana yardımcı olması için yemek, yakıt, cephane, giysi, tıbbi ürün, araç gereç ve zanaat malzemeleri topla.

ZANAAT VE YEMEK TARİFLERİ​

Basit aletler, gelişmiş aletler, elektronik aletler, cephane ve daha fazlasını yapmak için malzeme topla. Kebap, tarhana çorbası, Türk kahvesi, ekmek gibi lezzetli yiyecekleri pişirmek için gıda malzemeleri topla.
Kendini kana susamış yırtıcı hayvanlardan korumak için tabanca, tüfek gibi silahlar bul.

AVLA YA DA AVLAN​

Yemek için geyik, tavşan avla. Ayılara, kurtlara ve yaban domuzlarına av olmaktan kaçın.


❓ SİZE Bİ' SORU​


  • Siz Erzurum oyununu oynayacak mısınız? Neden?
  • Erzurum'un The Long Dark kopyası olduğuna katılıyor musunuz?

KAYNAK (STEAM)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Oyunu eleştirenleri anlıyorum ama destek olacağım diyene neden gülücük atılır ki? Garip. Maalesef ki özgün olmamış.
 
Son düzenleme:
Çünkü bu tarz oyunları sırf "Türk oyunu" diye desteklemek saçmalıktan başka bir şey değil.
Şu oyunu yabancı biri yapsa yerden yere vurulurdu.
Tema aynı olabilir ama içerik özgün olmalıdır oyunda özgün bir içerik yok.
Adamlar oyunun hud göstergelerinden, tren yolu, kuzey ışıklarına kadar(Evet erzurumda Kuzey Işıkları var)tamamen aynısını yapmışlar, bana ismini söylemeseler The Long Dark'ın en eski sürümü heralde derdim.
Türklügümüzü kulkanacak cami, saz vb. gibi şeyler de koyup(bunları da abartıp) alın bu Türk oyunu diye satmaya çalışıyolar, bana kalırsa bu duyguları suistimale giriyor.
Biz böyle oyunlara destek oldukça zaten satılıyor diye insanlar böyle çalıntı oyunlar yapıp satmaya çalışmaya devam edicek.
 
Bide işin garibi oyun yayıncılara verildigi zaman canı pahasına savundular biri de çıkıp "tamam Türk yapımı oyun ama bu oyun olmamış Long Dark'a haksızlık olmuş "diyemedi.
 
Yerli diye gereksiz övülen bir Türk yapımı oyunu o kadar. Long Dark'dan kopyalanmış olması dışında hiçbir özelliği yok.
Şimdi "ama bu daha başlangıç" diye savunma yapmasın kimse. Gören de daha önce hiç Türk yapımı oyun çıkmadı. Ona bakarsak ilk Mount and Blade oyunu çıktığında Türk yapımı oyunu bırak orjinal Türkçe altyazılı oyun zor bulunurdu. Ama adamlar gidip bir oyundan kopyalamadılar üstüne kendi türününde alternatifi olmayan bir oyun serisi yaptılar.
Ben size yeni bir tür yapın demiyorum yanlış anlamayın ama özgün olun.
Ayrıca oyunun tutmasını istiyorsan yurtdışına pazarlaman lazım. Milliyetçi duygular ile bir yere kadar para kazanırsın. Yine Mount and Blade'den örnek vericeğim. Mount and Blade sadece milliyetçi duyguları kabartacak bir oyun olsaydı şimdi ki haline dönüşür müydü sizce?
 

Geri
Yukarı