Unity bir alana gelince panel açılması nasıl yapılabilir?

Tamam şimdi karakterin başlamasını istediğiniz noktaya bir GameObject yerleştirin. Spawn Point yap mesela adını. Bu sadece konumu belirleyici görevi görecek. Yani görsel bileşeni olmayabilir.
Karakterin spawn pointe taşınmasını sağlayacak script örneği:

public class PlayerSpawner : MonoBehaviour
{
public Transform spawnPoint; // Spawn point'in Transform komponenti

void Start()
{
// Oyuncu karakterini spawn point konumuna taşı
transform.position = spawnPoint.position;
}
}
Oyuncu karakterinizin GameObject’ine yukarıdaki PlayerSpawner scriptini eklersin. Sonra
Unity Editor’de, karakterinizin GameObjectine gidin ve Inspector panelinde PlayerSpawner scriptine bakın.
Spawn Point alanını bulun ve sahnede oluşturduğunuz “PlayerSpawnPoint” GameObject’ini bu alana sürükleyip bırakın. Böyle dediğinizin olması lazım. Oyunu hemen bitirde oynayalım. 😄
Hocam vallahi Allah razı olsun.
 
Hocam son olarak bir şey sormak istiyorum Setactive'nin kalıcı olanı var mıdır?

Unity'de bir Gameobject'i setactive(false) kullanarak gizlediğinizde, bu değişiklik sahne içerisinde kalıcı oluyor. Oyun sırasında gizlemek istiyorsan eğer playerprefs veya dosyaya kaydetme işlemi yapmak zorundayız. Yapamazsan yazarsın.
 

Geri
Yukarı