Çözüldü Unity C# hatası

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Bertugs

Centipat
Katılım
15 Haziran 2022
Mesajlar
102
Çözümler
6
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
1670953006487.png


Merhaba. Yaptığım Quiz oyununda böyle bir hatayla karşılaşıyorum. Sebebi nedir acaba? Yardımcı olabilir misiniz?

1670953026881.png


1670953041805.png


1670953053564.png
 

Dosya Ekleri

  • 1670952974000.png
    1670952974000.png
    229,6 KB · Görüntüleme: 30
Bende yeniyim. Hocam olmadı kodları kopyalayın. Sonra baştan tekrar siz dikkatlice yazın. Son çare olarak.

Bende öyle sayılırım zaten: Bir videodan izliyordum 2 kere izleyip aynısını yaptım ama olmadı. Vallahi bu kodlama işlerinde koca proje küçük bir hata yüzünden gidiyorya insanda sinirlenmeden duramıyor. Adamı yaşlandırır yeminle.
 
Çalışmanı şu şekilde değiştirirsen daha sistemli olacaktır. Soruyu, doğru cevabı ve yanlış cevapları içeren bir "ScriptableObject" oluşturmalısın.. Eğer seçilen cevap scriptable object'in doğru cevabıyla eşitse yanıt doğrudur değilse yanlıştır diyebilirsin.

Aldığın hatanın sebebini söylemem gerekirse AnswerScript içinde "QuizManager" türünde bir değişken oluşturmuşsun ama bir atama yapmamışsın.
 
C#:
QuizManager qm = new QuizManager();
Bu şekilde dener misiniz?

Hocam denedimde olmadı sanırsam başka bir şeyle alakalı.

Çalışmanı şu şekilde değiştirirsen daha sistemli olacaktır. Soruyu, doğru cevabı ve yanlış cevapları içeren bir "ScriptableObject" oluşturmalısın. Eğer seçilen cevap scriptable Object'in doğru cevabıyla eşitse yanıt doğrudur değilse yanlıştır diyebilirsin.

Aldığın hatanın sebebini söylemem gerekirse AnswerScript içinde "QuizManager" türünde bir değişken oluşturmuşsun ama bir atama yapmamışsın.

Kod:
public QuizManager quizManager;

Başka şekilde nasıl atama yapabilirim.
 
Başka şekilde nasıl atama yapabilirim.
Inspector üzerinden sürükleyerek atama yapılabilir.

Boş oyun objesi oluşturup içine QuizManager component'i ni ekleyin ardından oyun objesini sürükleyerek AnswerScript içindeki yerine bırakın...
 
Son düzenleme:
Çözüm

Geri
Yukarı