Unity - C# İle 2D Oyun Yapmak

Oyun motoru kullanacaksan, 2d için ileri seviye matematik gerekecegini sanmam. Ama dedigim gibi yaptığın oyun türünü söylesen ona göre örnek verirdim. Özellikle oyunda fizik gerektiren mekanikler tamamen matematik üzerine kurulu. Sana basit bir örnek vereyim. Kullanıcı farenin oldugu yere ateş ettiğini düşün. Mermi farenin oldugu yere gitmeli. Bunu nasıl yapabilirsin? Temel trigonometri ile yapılıyor. tan(a) = y/x . Fare konumu x1, kullanıcı konumu x2 olsun.
Mermi açısı = arctan((x1.y-x2.y)/(x1.x-x2.x))
Sonra belli bir hızda mermi yaratıp bu açıyla yolluyorsun. Bu çok basit bir örnek. Lineer cebir ve trigonometri konularını bilsen çok iyi olur. Bilmeden yapılır mı? Evet yapılır. Google da dogru aradığında sonuç çıkar. Ama bence temel seviyede olsa bil.
Ama oyun motoru kullanmadan yapacaksan, 2d de olsa 3d de olsa ileri seviye matematik + fizik bilmek zorundasın.
Çok teşekkürler demek istediğini anladım. Yapacağım oyunda verdiğin örneğe benziyor zaten Kullanıcı herhangi bir yere tıkladığında oraya gidecek vs. vs. peki nereden nasıl başlamam gerekiyor? İlk neyi öğrenmeliyim ardından neye geçmeliyim?
 
Çok teşekkürler demek istediğini anladım. Yapacağım oyunda verdiğin örneğe benziyor zaten Kullanıcı herhangi bir yere tıkladığında oraya gidecek vs. vs. peki nereden nasıl başlamam gerekiyor? İlk neyi öğrenmeliyim ardından neye geçmeliyim?
İngilizcen yoksa en az b1 seviyesinde olsa iyi olur. Okuduğunu ve dinlediğini anlaman önemli.
Sen matematiği şimdilik kafana takma. Önce İngilizcen yoksa ona çalış (oyun yapımı + İngilizceyi birlikte götürebilirsin).
Daha önce programlama ile uğraştın mı? Eğer programlama temelini biliyorsan direk Unity eğitimi ile başlamanı eğer programlama temelin yoksa önce programlama dersi almanı tavsiye ederim.(İleri seviyeye şimdilik gerek yok Basit algoritma kurabilme yeteneğine sahip ol yeterli). Oyun 2d olacağı için tüm kurs içeriğini buna göre ayarla. 3d ile kafanı karıştırma.
Online kısmını daha sonra halledersin. O kısım apayrı bir dünya.
 

Geri
Yukarı