Unity C# karakter için respawn noktası ayarlama

Lazlo

Hectopat
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
5
Yer
eskişehir
1 haftadır Unity ve C# ile kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
2D platform oyunu yapmaya çalıştım ama bir sorunum var.
Karakterimin aşağıya düştükten sonra belirlediğim kordinatlara geri dönmesini istiyorum ama bir türlü yapamadım.
YouTube'dan izlediğim bir videoda gördüklerimi yapmaya çalıştım.
Basitçe şöyle çalışması lazım: Karakterim Enmy Taglı bir objeye temas ederse script karakteri yok ediyor ve belirlediğim Respawn noktasında tekrar oluşturuyor buraya kadar her şey tamam fakat karakterim yeniden oluştuğu zaman "Player (clone)" olarak oluşuyor ve kontrolü kaybediyorum.
Bunu daha basit bir yöntem ile nasıl yapabilirim?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
1 haftadır Unity ve C# ile kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
2D platform oyunu yapmaya çalıştım ama bir sorunum var.
Karakterimin aşağıya düştükten sonra belirlediğim kordinatlara geri dönmesini istiyorum ama bir türlü yapamadım.
YouTube'dan izlediğim bir videoda gördüklerimi yapmaya çalıştım.
Basitçe şöyle çalışması lazım: Karakterim Enmy Taglı bir objeye temas ederse script karakteri yok ediyor ve belirlediğim Respawn noktasında tekrar oluşturuyor buraya kadar her şey tamam fakat karakterim yeniden oluştuğu zaman "Player (clone)" olarak oluşuyor ve kontrolü kaybediyorum.
Bunu daha basit bir yöntem ile nasıl yapabilirim?
Prefabın içinde kodlar olduğundan emin misiniz? Kontrolü kaybediyorum derken hareket ettiremiyorum demek istediniz herhalde. Instantiate ettiğiniz prefabın içinde hareket kodlarının vs. olduğundan emin misiniz?
 
Bir video çeker misiniz?
Sorunu buldum. Üst kısma para topladıkça artan text eklemiştim. Oyuncu objesi klonlanınca text boşta kalıyor ve hata vermeye başlıyor el ile tekrar oyuncu objesini seçmem gerekiyor. (Terimlere tam hakim olmadığım için düzgün anlatamamış olabilirim onun için resim ekliyorum)
 

Dosya Ekleri

  • SSS.png
    SSS.png
    71,2 KB · Görüntüleme: 45
Sorunu buldum. Üst kısma para topladıkça artan text eklemiştim. Oyuncu objesi klonlanınca text boşta kalıyor ve hata vermeye başlıyor el ile tekrar oyuncu objesini seçmem gerekiyor. (Terimlere tam hakim olmadığım için düzgün anlatamamış olabilirim onun için resim ekliyorum)
Oyuncunun kodu içerisinde playerscoretext değişkenini seçebilirsiniz. "GameObject.Find" isim ile "GameObject.FindWithTag" tag ile aramanızı sağlar.
 
Oyuncunun kodu içerisinde playerscoretext değişkenini seçebilirsiniz. "gameobject. Find" isim ile "gameobject. Findwithtag" tag ile aramanızı sağlar.

Bir öneride ben vereyim.
Genel bir references scripti oluşturup ataman gerekenleri ona atarsan. İstediğin scriptten istediğin nesneyi tek ana noktadean pratik olarak çağırabilirsin.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı