Unity C# öğrenemiyorum

C# tan aşina olduğum bir int ifadesi var bu kodlamada. Yapı olarakta kafam karıştı şimdi.Çok kaba tabirle öğrendiğim şu mu? Ucu açık geri dönüt almayacağımız kodlamalarda void kullanıyoruz? Örneğinize binaen C# üzerinden toplama yapmak için ben şunu öğrendim mesela.
İnt sayi1 = 15;
İnt sayi2 = 10;
İnt toplam = a+b;
Console.WriteLine("toplama işleminizin sonucu:"+ toplam);
Af buyurun ama cidden sıfırım.
Dostum fonksiyonun kendi içinde ekrana yazdırma işlemini yapacaksan o değer başka bir metotta lazım olmayacaksa void tipi bir fonksiyon yazıp gereken işi (ekrana yazdırma işlemini) fonksiyon içinde yapıp bitirebilirsin.

Ama mesela ben Toplama fonksiyonundan elde ettiğim değeri ekrana yazdırıp aynı zamanda elde ettiğim bu değeri Çarpma isimli başka bir metotta kullanmak istiyorum. O zaman elde ettiğim toplam değerini istendiğinde çağırabilecek şekilde bir int metodu fonksiyonu olarak yazmam daha mantıklı. Bu örnek sadece olayın mantığını kavraman için basit bir örnek. Bu örneği anlarsan aradaki farkları fark edersen konuyu halletmişsindir demektir.
 
Dostum bu eğitime gireceklerin belirli bir seviyede olması gerek. O zaman daha yeni bilgisayar almış ve bilgisayar oyunu yapmak isteyen birisi olsun; bu kursu alsın. Sonra ise "bu kursta niye bilgisayar eğitimi yok?" desin. Sence dediğin ne kadar mantıklı? Adam basit kodlama dili bilgisine göre anlatmış.

Daha önceden az-çok kodlama bilgin olsaydı, dediklerini anlardın. Mesela void, class gibi terimleri. Sen de bir zahmet oyun geliştirmek için kodlama bilinmesi gerektiğini bil ve uygun dili bulduktan sonra öğrenmeye başla.

Her şeyi eğitmenden beklemeyin.
Ben anlatamıyorum sanırım. Sıfırdan pro seviyeye denen kurstan ben bunu beklerim. Sıfır bir insanım ben tabii ki void nedir bilmeyecem. Asıl mesele Void nedir bunu bilmeyen adama izah edebilmek. Tabiiki de dediğin gibi ekstra kaynaklardan kendimde öğreniyorum. İşte bu noktada Türkçe kaynak sitemim devreye giriyor.
Dostum fonksiyonun kendi içinde ekrana yazdırma işlemini yapacaksan o değer başka bir metotta lazım olmayacaksa void tipi bir fonksiyon yazıp gereken işi (ekrana yazdırma işlemini) fonksiyon içinde yapıp bitirebilirsin.

Ama mesela ben Toplama fonksiyonundan elde ettiğim değeri ekrana yazdırıp aynı zamanda elde ettiğim bu değeri Çarpma isimli başka bir metotta kullanmak istiyorum. O zaman elde ettiğim toplam değerini istendiğinde çağırabilecek şekilde bir int metodu fonksiyonu olarak yazmam daha mantıklı. Bu örnek sadece olayın mantığını kavraman için basit bir örnek. Bu örneği anlarsan aradaki farkları fark edersen konuyu halletmişsindir demektir.
Anladım hocam. Void tekrar kullanmayacaksak, int, float vs tekrar kullanacaksak. Ozaman şunu diyebilir miyiz hocam: int verileri hafızaya alır. Void almaz Void bellek tasarrufuda yapar diyebilir miyiz?
 
Son düzenleme:
Ben anlatamıyorum sanırım. Sıfırdan pro seviyeye denen kurstan ben bunu beklerim. Sıfır bir insanım ben tabii ki void nedir bilmeyecem. Asıl mesele Void nedir bunu bilmeyen adama izah edebilmek. Tabiiki de dediğin gibi ekstra kaynaklardan kendimde öğreniyorum. İşte bu noktada Türkçe kaynak sitemim devreye giriyor.

Anladım hocam. Void tekrar kullanmayacaksak, int, float vs tekrar kullanacaksak. Ozaman şunu diyebilir miyiz hocam: int verileri hafızaya alır. Void almaz Void bellek tasarrufuda yapar diyebilir miyiz?
Gibi gibi
 

Yeni konular

Geri
Yukarı