Unity ile 2D oyun nasıl yapılır?

Eki Görüntüle 677739
Hocam bunu indiriyorum bu IDE sayılmıyor mu?

Yaani , ben IDE gibi düşünemedim bunu. Arayüz daha mı hoş olur bilemedim. Velasıl kelam birazcık detaylarını anlatayım sana da başlangıç olsun.


Belki bilgin vardır ama ben birazcık mantığına basitçe değineyim.

Yapacağın iş model yaratmak ; daha sonra bu modellere scriptler atamak. Unity Hub'dan bir unity projesi açtığında ; açılacak ekranda bir dizin göreceksin. Boş dosyalar vs. Sen buraya modellerini koyacaksın. Bu modelleri , assets store gibi yerlerden veya farklı sitelerden import edebilirsin projene, udemy kurslarında modelleri paylaşırlar zaten.

Daha sonra bu modellere scriptler atayacaksın. Scriptleri de C# yazabileceğin herhangi bir IDE üzerinden yazabilirsin. VS Code lightweight olduğundan sana onu önerdim. Kaydettiğin kaynak kodlarını zaten ordaki scripts dosyasına kaydedersin. Diyelim "ball" modeli için kod yazdın. Script'i tutup "ball" modelinin içine bırakırsan ; ona script yazmış oluyorsun.

C# kodları aşina olmadığın kodlara dönüşebilir onları da zamanla oturtursun diye düşünüyorum.
2D oyunları yapmak , modelleri hareket ettirip birbirleriyle iletişime geçirmek; çok basit uygulamalar.
C# scriptleri de çok uzun olmayacak zaten. Tuş kontrollerine aşina olsan istediğini yapabilirsin.
 
Yaani , ben IDE gibi düşünemedim bunu. Arayüz daha mı hoş olur bilemedim. Velasıl kelam birazcık detaylarını anlatayım sana da başlangıç olsun.


Belki bilgin vardır ama ben birazcık mantığına basitçe değineyim.

Yapacağın iş model yaratmak ; daha sonra bu modellere scriptler atamak. Unity Hub'dan bir unity projesi açtığında ; açılacak ekranda bir dizin göreceksin. Boş dosyalar vs. Sen buraya modellerini koyacaksın. Bu modelleri , assets store gibi yerlerden veya farklı sitelerden import edebilirsin projene, udemy kurslarında modelleri paylaşırlar zaten.

Daha sonra bu modellere scriptler atayacaksın. Scriptleri de C# yazabileceğin herhangi bir IDE üzerinden yazabilirsin. VS Code lightweight olduğundan sana onu önerdim. Kaydettiğin kaynak kodlarını zaten ordaki scripts dosyasına kaydedersin. Diyelim "ball" modeli için kod yazdın. Script'i tutup "ball" modelinin içine bırakırsan ; ona script yazmış oluyorsun.

C# kodları aşina olmadığın kodlara dönüşebilir onları da zamanla oturtursun diye düşünüyorum.
2D oyunları yapmak , modelleri hareket ettirip birbirleriyle iletişime geçirmek; çok basit uygulamalar.
C# scriptleri de çok uzun olmayacak zaten. Tuş kontrollerine aşina olsan istediğini yapabilirsin.
Anladım yani Unity'nin içinde bir kod editörü yok. Sanki yepyeni bir dünyaya adım atmış gibi oldum :D.
 
Anladım yani Unity'nin içinde bir kod editörü yok. Sanki yepyeni bir dünyaya adım atmış gibi oldum :D.

Varsa haberim yok , kurduğunda bilgilendirirsin 🤟 Ayrı bir IDE daha makbuldür ama , extra pluginler olsun yazım kolaylığı olsun.

Uzun zaman oldu yazalı, 3D Multiplayer bir shooter oyunu yapmıştım, sağolsun crash yedi ortalarına doğru elimde sadece scriptler kaldı. O zamandan bu zamana nefret ederim , elimi sürmedim. Hazır yeni indireceksen unreal engine falan da vardı bir bakınaydın :)
 
Varsa haberim yok , kurduğunda bilgilendirirsin 🤟 Ayrı bir IDE daha makbuldür ama , extra pluginler olsun yazım kolaylığı olsun.

Uzun zaman oldu yazalı, 3D Multiplayer bir shooter oyunu yapmıştım, sağolsun crash yedi ortalarına doğru elimde sadece scriptler kaldı. O zamandan bu zamana nefret ederim , elimi sürmedim. Hazır yeni indireceksen unreal engine falan da vardı bir bakınaydın :)
Hocam Unity basit geldi o nedenle kurdum. Yardımınız için çok teşekkür ederim şimdi 2D oyun kodlamaya ağırlık veren bir Udemy kursu bulmam lazım :).
 

Geri
Yukarı