Unity Instantiate değişkenleri kaybolmaması için ne yapılmalı?

427370

Hectopat
Katılım
13 Şubat 2021
Mesajlar
127
Unity'de karakterin spawn olması için Instantiate kullanıyorum ancak karakter çokça public değişkene sahip. Bu değişkenlerin kaybolmaması için ne yapmam lazım?

Örnek olarak 1. resimdeki en başından beri oyunda olan karakterin public değişkenleri.
2. resimdeki aynı karakterin klonlanınca public değişkenleri.
 
Son düzenleme:
Dayanınıklık barı ve dtxt objelerini asıl objenin altına koy ve asıl objeyi prefab olarak kaydet, ardından prefab yaptığın objeyi spawn et.
 
Dayanınıklık barı ve dtxt objelerini asıl objenin altına koy ve asıl objeyi prefab olarak kaydet, ardından prefab yaptığın objeyi spawn et.
Bahsettiğim dayanıklılık barı ve dtxt objeleri UI objeler canvas içinde kalması gerekmiyor mu?
 
Bahsettiğim dayanıklılık barı ve dtxt objeleri UI objeler canvas içinde kalması gerekmiyor mu?
Eğer öyle bir zorunluluğun var ise en basitinden singleton bir UIManager yap ardından referansları onun üzerinde tut. Kullanmak isteyen UIManager üzerinden kullanır.
 
Start fonksiyonunda aratabilirsin. Aşağıdaki kodu kullanmanı tavsiye ederim

Durability.gameObject = GameObject.Find("Durability");
 
Kod Objelerde ve Textlerde işe yarıyor ancak Image olanları nasıl bulacağım?
Örneğin deneme Image bulacağız. İlk olarak UI kütüphanesini ekliyorsunuz.

using UnityEngine.UI;

ardından kodumuz şöyle olacak.

deneme = GameObject.Find("Objenin ismi").GetComponent<Image>();
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…