Unity projesine Stardew Valley gibi bir harita nasıl eklenir?

  • Konuyu başlatan eth
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 1
  • Görüntüleme 360

eth

Hectopat
Katılım
19 Nisan 2020
Mesajlar
3.354
Makaleler
2
Çözümler
9
Merhabalar, Unity'de 2D oyunuma Stardew Valley gibi harita eklemek istiyorum, ancak bazı sorunlar var. İlk sorunum, karakterin Rigidbody2D bileşeni statik mi yoksa dinamik mi olmalı? Statik yaptığım zaman oyuncu zıplayamıyor, sadece sola ve sağa hareket ediyor. Dinamik yaptığımda, karakter sağa ve sola hareket ediyor ancak altında zemin yoksa düşüyor. İkinci sorunum haritanın nasıl ekleneceği. Stardew Valley'deki gibi haritamı eklemek için ne yapmam gerekiyor? 2D olduğu için arka plan gibi eklemeye çalışıyorum fakat böyle olunca oyuncuyla etkileşim olmuyor. İsterseniz yazdığım player movement script'imi atabilirim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Harita için Tilemap konusuna bakmanı tavsiye ederim.
static kullanmanı tavsiye etmem. Bu tip genelde Haraket etmeyen şeyler için geçerli.
Senin durumunda kinematic kullanabilirsin. Sonuçta bir yer çekimi yok.
Haraket ettirirken rigidbody.velocity kullanman gerek. Çarpışmaları da kontrol ediyor diye biliyorum. Yanılıyorsam düzeltiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı