Çözüldü Unity sürüm değiştirince projedeki modellerin dokusu bozuldu

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

saphary

Hectopat
Katılım
2 Eylül 2019
Mesajlar
4.356
Makaleler
5
Çözümler
12
Yer
Antalya
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
R5 2600, RX590, 16GB, Corsair Delta Spec
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Boş İşler Erbabı
Unity objelerin strength değerini 1 değil sanki 30 yapmış gibi duruyor. 2020 sürümünde her şey normaldi ama 2021 sürümünde böyle oldu. Çözüm nedir?
(Bilgisayara format attığım için projemi yedekleyerek sürüm değiştirdim.)

BuddyLite - SampleScene - Windows, Mac, Linux - Unity 2021.3.7f1 Personal _DX11_ 1.08.2022 11_...png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Birde Blender ile modellerime bakayım dedim ve karşılaştığım sonuç daha korkunç. Modellerin Strength değerini 0 yapsam bile aşırı "detaylı" duruyorlar. Bazı modeller normal, bazı modeller kapkara, bazı modeller kıpkırmızı olmuş yani texturelerinin ana rengi arttırılmış gibi duruyor. Eğer Blender üzerinde yaşadığım sorunu çözebilirsem oyunun yeni bir proje üzerinden tekrar kodlayabilirim. Zaten çok fazla emek vermemiştim sadece modelleri kaybetmem sıkıntı olur.

Objelerimin "Scale" değerlerinin çok yüksek kaldığını fark ettim. Strength ve Scale ikilisini doğru orantılayınca zaman sorun çözülüyor. Format atmadan önce böyle bir problemim yoktu, şimdi yarım saat materyallerimi düzeltmekle uğraşacağım.
Birde Blender ile modellerime bakayım dedim ve karşılaştığım sonuç daha korkunç. Modellerin Strength değerini 0 yapsam bile aşırı "detaylı" duruyorlar. Bazı modeller normal, bazı modeller kapkara, bazı modeller kıpkırmızı olmuş yani texturelerinin ana rengi arttırılmış gibi duruyor. Eğer Blender üzerinde yaşadığım sorunu çözebilirsem oyunun yeni bir proje üzerinden tekrar kodlayabilirim. Zaten çok fazla emek vermemiştim sadece modelleri kaybetmem sıkıntı olur.

Objelerimin "Scale" değerlerinin çok yüksek kaldığını fark ettim. Strength ve Scale ikilisini doğru orantılayınca zaman sorun çözülüyor. Format atmadan önce böyle bir problemim yoktu, şimdi yarım saat materyallerimi düzeltmekle uğraşacağım.
 
Son düzenleme:
Çözüm
Çözüm 2020 sürümüne geri dönmek. Projeniz hali hazırda geliştirme sürecindeyken Unity versiyonu değiştirmek pek önerilmez. Çok ihtiyacınız varsa yaparsınız ama Rendering Pipeline lar güncelleme aldığı zaman materyallerde bu tarz durumlar olabilir. Bir de VCS kullanmıyorsanız kullanmanızı öneririm tek başınıza çalışıyorsanız bile.. Bu tarz durumlarda değişen dosyaları geri almak için vs. hayati bir öneme sahip.
 

Geri
Yukarı