Unity vs GMS2

Unity 2019 vs GMS2


  • Oy verenlerin toplamı
    15

BattOS

Hectopat
Katılım
21 Eylül 2019
Mesajlar
88
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhabalar. Küçük bir oyun projem var. İki boyutlu, platformer. Bu oyunu yapmaya aslında Unity'de başladım ama sonra çok kısa bir süre kullandığım GMS2'nin bu tür oyunlar için daha iyi olabileceğini düşündüm. GMS2'yi çalıştırdım ama otuz günlük deneme sürümünün bittiğini ve satın almam gerektiğini söyledi. (Daha önce kullandığım benim hesabım değildi.) Unity'nin ise free sürümünün süresi yok. Üç yıldır (tam olmasa da aşağı yukarı üç yıl) Unity kullanıyorum denebilir, çok zaman ayıramadım bu tür şeylere. GMS2'yi ise iki ay gibi bir süre kullandım. Üç boyutlu projeler için Unity, iki boyutlu projeler için GMS2'yi kullanmayı düşünüyorum ama kararsızım. Sizce Unity den devam mı etmeliyim yoksa yüz kırk türk lirası verip GMS2'yi de almalı mıyım?
GMS2'yi kullandığım süre boyunca beğenmiştim ayrıca Undertale gibi hoş oyunlar yapılmış bu oyun motoruyla. Unity ile yapılan güzel oyunlar yok değil. Ama iki boyutlu için GMS2 nin daha iyi olabileceğini düşündüm. Yine de bir insanların düşüncesini almak istedim. Cevap verenlere teşekkürler. Ekstradan dediğim gibi GML'yi biraz biliyorum ama C# ta çok daha iyiyim.

600_474148280.jpeg.png
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Unity ile devam etmen daha mantıklı gibi, hem tecrüben de varmış. Üstelik Unity veya C# için kaynak bulmak daha kolay olacaktır. Game Maker Studio 2'yi hiç kullanmadım, bilmiyorum. Tabii ki sana yön vermiş olmayalım, hangisini istiyorsan onu kullan.
GMS2'yi kullandığım süre boyunca beğenmiştim, ayrıca Undertale gibi hoş oyunlar yapılmış bu oyun motoruyla. Unity ile yapılan güzel oyunlar yok değil.
Oyun motoru kullanmadan da 2 boyutlu oyun yapılabilir kolayca (Yani çok az bir matematik gerekebiliyor, bir oyuncunun yeme değdiğinde yemin kaybolması gibi işlemlerde). Önemli olan hangi oyun motoru sana daha kullanışlı geliyor ve bir sorunun olduğunda hangisinde daha kolay çözebiliyorsun.
 
Unity ile platform ya da 2d rpg oyunlar yapiliyor. Unity ile devam etmelisin.
 
Önemli olan hangi oyun motoru sana daha kullanışlı geliyor ve bir sorunun olduğunda hangisinde daha kolay çözebiliyorsun.

Şöyle bir bakınca Game Maker Studio 2 daha kullanışlı gibi geliyor.
Tasarım anlamında ikisi de aynı gibi yani pek bir fark yok. Ama iş script yazmaya gelince değişiklikler var.
GMS2 yi hiç kullanmadığını söylemişsin, kısaca anlatıyım. GMS in bir kodlama dili var GML (Game Maker Language) diye ayrıca DnD (Drag and Drop) sistemi var. Bu ikisini entegre kullanabiliyoruz yanlış hatırlamıyorsam. GML dili C# a oldukça benziyor. GMS2 nin avantajlarından biri Unity de 50 satır gibi bir basit hareket kodunu DnD ile hızlıca hız ayarları vs yaparak kullanabiliyorsun. Bence bu çok iyi bir şey.
İsterseniz biraz GMS2 videolarına bakabilirsiniz.
 
Unity ile devam etmeniz daha iyi olur sadece platformer olarak düşünmeyin, daha farklı projeleri Unity ile gerçekleştirebilirsiniz. Çok bilmiyorum ama internette Unity adına daha çok kaynak olacağını düşünüyorum.
 
9 yıldır gamemaker kullanan birisi olarak ikisi arasında genel anlamda bir değerlendirme yapayım.
Yalnızca platformer olarak düşünme, genel anlamda 2D oyunlar için GMS2 çok daha mantıklı gibi duruyor. Tabi yine de oyunun türüne göre de değişebilecek birşey. Bunun sebebi ise, gamemaker unity nin sahip olduğu bir takım araçlara sahip değil ve bu pratikliği ve zaman kazancını bir tık düşürebiliyor. Ancak bunun yanı sıra kodlama kısmında da gamemaker çok daha pratik. Bir şeyi C# ile programlamak GML ile programlamaya göre daha zahmetli. C# da kolay bir dil, ancak GML çok çok daha pratik. Bu yönünü önemsiyorsan gamemaker daha çok tavsiye ederim. Yine de tercih meselesi tabi. Deneyimli bir takım oyun geliştiricilerden tanıdıklarımın bir kısmı sırf GMS nin pratikliği yüzünden, adam normalde unity kullanan adam bile GameJam ler esnasında gamemaker kullananlar varmış. Evet, cidden dil anlamında açık ara bir pratiklik sağlıyor. Ancak bir eksisi daha var. Dediğim gibi unity de hazır olan bazı şeyler gamemaker da yok. Bu da şu demek, herşeyi kendin kodlaman gerek. Yani kodlaması çok daha basit ve pratik, ancak herşeyi kendin kodlaman gerek. Anlayacağın tekerleği yeniden icat etmen gerekiyor bazı zamanlarda. Yine de tabi marketplace den işini görecek bi extension bulabilirsen bu zahmete katlanmak zorunda kalmazsın :D Ancak gamemaker'ı 3D dışında genel anlamda tavsiye ederim, güzel bir motor. 9 yıldır hala bırakmamış olmamın sebeplerinden birisi de bu. 3D oyunlar yapılamaz değil, yapılır tabi. Hatta muhteşem grafiklere sahip bir 3D oyun bile yapabilirsin, ama şöyle söyleyeyim, mesela unity de 3d objeleri görüntüleyebildiğin yerleştirebildiğin vs. bi 3D uzay var, gamemaker da o bile yok. Yani 3D bi oyun yapacaksan önce onun uzayını bile kendin kodlayacan :D Ama 2D konusunda tavsiye ederim. Ayrıca bi bilgi daha, GMS her ne kadar kendi dili olan GML i kullansa da, bazı yöntemlerle Python, C#, C++, JS gibi dillerle yazdığın şeyleri de kullanabiliyorsun. Tabi komple oyunu o dillerle yapamazsın da mesela Python ile bi işlem yaptırırsın, bişey hesaplatırsın sonra onun verilerini oyuna aldırırsın dolayısıyla olur da GML in sınırlarına takılır onunla yapamayacağın bir şeyi yapmak istersen bile yapabilirsin.
 
9 yıldır gamemaker kullanan birisi olarak ikisi arasında genel anlamda bir değerlendirme yapayım.
Yalnızca platformer olarak düşünme, genel anlamda 2D oyunlar için GMS2 çok daha mantıklı gibi duruyor. Tabi yine de oyunun türüne göre de değişebilecek birşey. Bunun sebebi ise, gamemaker unity nin sahip olduğu bir takım araçlara sahip değil ve bu pratikliği ve zaman kazancını bir tık düşürebiliyor. Ancak bunun yanı sıra kodlama kısmında da gamemaker çok daha pratik. Bir şeyi C# ile programlamak GML ile programlamaya göre daha zahmetli. C# da kolay bir dil, ancak GML çok çok daha pratik. Bu yönünü önemsiyorsan gamemaker daha çok tavsiye ederim. Yine de tercih meselesi tabi. Deneyimli bir takım oyun geliştiricilerden tanıdıklarımın bir kısmı sırf GMS nin pratikliği yüzünden, adam normalde unity kullanan adam bile GameJam ler esnasında gamemaker kullananlar varmış. Evet, cidden dil anlamında açık ara bir pratiklik sağlıyor. Ancak bir eksisi daha var. Dediğim gibi unity de hazır olan bazı şeyler gamemaker da yok. Bu da şu demek, herşeyi kendin kodlaman gerek. Yani kodlaması çok daha basit ve pratik, ancak herşeyi kendin kodlaman gerek. Anlayacağın tekerleği yeniden icat etmen gerekiyor bazı zamanlarda. Yine de tabi marketplace den işini görecek bi extension bulabilirsen bu zahmete katlanmak zorunda kalmazsın :D Ancak gamemaker'ı 3D dışında genel anlamda tavsiye ederim, güzel bir motor. 9 yıldır hala bırakmamış olmamın sebeplerinden birisi de bu. 3D oyunlar yapılamaz değil, yapılır tabi. Hatta muhteşem grafiklere sahip bir 3D oyun bile yapabilirsin, ama şöyle söyleyeyim, mesela unity de 3d objeleri görüntüleyebildiğin yerleştirebildiğin vs. bi 3D uzay var, gamemaker da o bile yok. Yani 3D bi oyun yapacaksan önce onun uzayını bile kendin kodlayacan :D Ama 2D konusunda tavsiye ederim. Ayrıca bi bilgi daha, GMS her ne kadar kendi dili olan GML i kullansa da, bazı yöntemlerle Python, C#, C++, JS gibi dillerle yazdığın şeyleri de kullanabiliyorsun. Tabi komple oyunu o dillerle yapamazsın da mesela Python ile bi işlem yaptırırsın, bişey hesaplatırsın sonra onun verilerini oyuna aldırırsın dolayısıyla olur da GML in sınırlarına takılır onunla yapamayacağın bir şeyi yapmak istersen bile yapabilirsin.

Cevap için teşekkür ederim, biraz geç gördüm. Bu konuyu açtıktan bir kaç gün sonra GMS2 yi satın aldım ve kodlamaya başladım. Şu ana kadar güzel gidiyor. Ama söyldiğin gibi bazı temel şeyleri tekrar tekrar kodlamak gerekiyor. Şimdiye kadar temel fizikler, hareket, silah, düşman, can, ölme, para, main menu ve basit save-load mekanikleri yaptım. Tabii internetten de yardım aldım :) .Şimdi ise envanter ve market sistemleri ile uğraşıyorum. Biraz zorluyor açıkçası özlellikle save load kısımlarında. Daha NPC ve Quest mekaniklerine girmedim ama zor olacağını tahmin ediyorum.
Bir konuda yardımını istiyorum. Şu an çok basit bir save sistemi kullanıyorum. File açma vs. Daha gelişmiş ve hatasız bir kaydetme sistemi bulamadım senin bildiğin varsa söyleyebilir misin ? Şimdiden teşekkürler.
 
Cevap için teşekkür ederim, biraz geç gördüm. Bu konuyu açtıktan bir kaç gün sonra GMS2 yi satın aldım ve kodlamaya başladım. Şu ana kadar güzel gidiyor. Ama söyldiğin gibi bazı temel şeyleri tekrar tekrar kodlamak gerekiyor. Şimdiye kadar temel fizikler, hareket, silah, düşman, can, ölme, para, main menu ve basit save-load mekanikleri yaptım. Tabii internetten de yardım aldım :) .Şimdi ise envanter ve market sistemleri ile uğraşıyorum. Biraz zorluyor açıkçası özlellikle save load kısımlarında. Daha NPC ve Quest mekaniklerine girmedim ama zor olacağını tahmin ediyorum.
Bir konuda yardımını istiyorum. Şu an çok basit bir save sistemi kullanıyorum. File açma vs. Daha gelişmiş ve hatasız bir kaydetme sistemi bulamadım senin bildiğin varsa söyleyebilir misin ? Şimdiden teşekkürler.
Kusura bakma çok geç gördüm. Yardım istiyorsan Discord'dan bana ulaşabilirsin. Forum sitelerine çok sık uğrayan birisi değilim :D
GameMaker Türkiye adında bir projemiz var, sürekli içerik yayınladığımız bir web sitemiz ve ayrıca GameMaker üzerine discord sunucumuz var, oraya katılabilir, benden ya da bilgili bir başkasından yardım alabilirsiniz :)
 
Kusura bakma çok geç gördüm. Yardım istiyorsan Discord'dan bana ulaşabilirsin. Forum sitelerine çok sık uğrayan birisi değilim :D
GameMaker Türkiye adında bir projemiz var, sürekli içerik yayınladığımız bir web sitemiz ve ayrıca GameMaker üzerine discord sunucumuz var, oraya katılabilir, benden ya da bilgili bir başkasından yardım alabilirsiniz :)
Ben de geleyim mi?
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı