Bu yanlış bir soru. İkisini de aktif olarak kullanıyorum ve şunu söyleyebilirim ikisinin de üstün yanları var.
Unity avantajlar
- Renderinge müdahale etmek çok daha kolay ve stylized görüntü oluşturmak çok daha basit oluyor.
- C# script yazıp compile ederek direkt olarak oyunda görmek çok daha kolay.
- Mobil oyun geliştirmek daha kolay, SDK'ların büyük kısmı uyumlu.
- Asset Store daha geniş.
Unreal avantajlar
- Eğer realistik bir görüntü veya abartmadan stylized bir görüntü istiyorsan bunu çok rahat yapabiliyorsun. Işıklandırma çok daha iyi.
- Blueprint event graph'lar çok basit ve herkes anlayabiliyor cpp gibi ekstra zorlukları yok.
- Gördüğüm kadarıyla fizik olarak yazılımcıya daha çok imkan veriyor.
- Editorde çalışmak unity'e göre daha basit.
Unity'de en sevmediğim nokta gelen featureların desteğinin olmaması ve hepsini farklı farklı kişiler yapmış gibi tutarsız olması, rafine ve derli toplu değil, çoğu feature yarım kalmış durumda.
Unreal'da en sevmediğim nokta ise çok fazla inheritence yapmak durumunda bırakıyor, tüm mimari inherit etme üstüne kurulu. Ayrıca cpp yazıyorsan, bazı durumlarda motoru kapatım compile edip tekrar açman gerekiyor.