Unity vs Unreal

PunishmentGazi

Kilopat
Katılım
3 Mayıs 2017
Mesajlar
1.064
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Herkese merhaba,

Benim araştırdığım kadarıyla bağımsız yapımcılar ve oyun geliştirmenin rahatlığı Unreal Engine 5 ile beraber daha da o tarafa kaymış durumda.
Ama çoğu arkadaşımızın daha çok Unity kullandığını görüyorum.
Neye göre seçim yapıyorsunuz?
Fikirlerinizi ve deneyimlerinizi yazar mısınız?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu karşılaştırma Unreal Engine 5'e hakaret olur. Unity artık daha çok bağımsız yapımcılar tarafından, az kişiyle geliştirilen ve çok bir şey vadetmeyen oyunlar için kullanılıyor. Simülasyon oyunları gibi. Şimdi birileri gelip "Eskiden şu şu oyunlar Unity ile geliştirildi" diye sataşmasın eskidendi.

Kısacası Unreal Engine 5 çok daha gelişmiş ve çok daha güncel.
 
Ben de gördüklerimle aynı fikre vardım ancak etrafta hala Unity ile geliştirilen çok oyun gördüğüm için sormak istedim.
Peki bir bağımsız yapımcı UE5 ile oyun geliştiremez mi sizce?
 
Bu yanlış bir soru. İkisini de aktif olarak kullanıyorum ve şunu söyleyebilirim ikisinin de üstün yanları var.

Unity avantajlar
  • Renderinge müdahale etmek çok daha kolay ve stylized görüntü oluşturmak çok daha basit oluyor.
  • C# script yazıp compile ederek direkt olarak oyunda görmek çok daha kolay.
  • Mobil oyun geliştirmek daha kolay, SDK'ların büyük kısmı uyumlu.
  • Asset Store daha geniş.
Unreal avantajlar
  • Eğer realistik bir görüntü veya abartmadan stylized bir görüntü istiyorsan bunu çok rahat yapabiliyorsun. Işıklandırma çok daha iyi.
  • Blueprint event graph'lar çok basit ve herkes anlayabiliyor cpp gibi ekstra zorlukları yok.
  • Gördüğüm kadarıyla fizik olarak yazılımcıya daha çok imkan veriyor.
  • Editorde çalışmak unity'e göre daha basit.

Unity'de en sevmediğim nokta gelen featureların desteğinin olmaması ve hepsini farklı farklı kişiler yapmış gibi tutarsız olması, rafine ve derli toplu değil, çoğu feature yarım kalmış durumda.

Unreal'da en sevmediğim nokta ise çok fazla inheritence yapmak durumunda bırakıyor, tüm mimari inherit etme üstüne kurulu. Ayrıca cpp yazıyorsan, bazı durumlarda motoru kapatım compile edip tekrar açman gerekiyor.
 
Bu yanlış bir soru. İkisini de aktif olarak kullanıyorum ve şunu söyleyebilirim ikisinin de üstün yanları var.

Unity avantajlar
  • Renderinge müdahale etmek çok daha kolay ve stylized görüntü oluşturmak çok daha basit oluyor.
  • C# script yazıp compile ederek direkt olarak oyunda görmek çok daha kolay.
  • Mobil oyun geliştirmek daha kolay, SDK'ların büyük kısmı uyumlu.
  • Asset Store daha geniş.
Unreal avantajlar
  • Eğer realistik bir görüntü veya abartmadan stylized bir görüntü istiyorsan bunu çok rahat yapabiliyorsun. Işıklandırma çok daha iyi.
  • Blueprint event graph'lar çok basit ve herkes anlayabiliyor cpp gibi ekstra zorlukları yok.
  • Gördüğüm kadarıyla fizik olarak yazılımcıya daha çok imkan veriyor.
  • Editorde çalışmak unity'e göre daha basit.

Unity'de en sevmediğim nokta gelen featureların desteğinin olmaması ve hepsini farklı farklı kişiler yapmış gibi tutarsız olması, rafine ve derli toplu değil, çoğu feature yarım kalmış durumda.

Unreal'da en sevmediğim nokta ise çok fazla inheritence yapmak durumunda bırakıyor, tüm mimari inherit etme üstüne kurulu. Ayrıca cpp yazıyorsan, bazı durumlarda motoru kapatım compile edip tekrar açman gerekiyor.
Çok teşekkür ederim detaylı açıklamalarınız için, değerlendirip ona göre hareket edeceğim.
 

Geri
Yukarı