Unity'de karakter zıplamıyor

Ahmet Efe11

Femtopat
Katılım
18 Ağustos 2023
Mesajlar
27
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Kodlarım bu:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class CharacterMoves : MonoBehaviour
{
public float moveSpeed = 5f; // Karakterin hareket hızı
public float jumpForce = 10f; // Zıplama kuvveti
public bool isGrounded = false; // Zeminde olup olmadığını kontrol etmek için bayrak
public bool isRunning = false; // Koşma durumunu kontrol etmek için bayrak

private Rigidbody2D rb;
private Animator anim;

private void Start()
{
rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
anim = GetComponent<Animator>();
}

private void Update()
{
float moveDirection = Input.GetAxisRaw("Horizontal"); // Yatay eksen üzerinde girişi al

Move(moveDirection); // Hareketi uygula

if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && isGrounded)
{
Jump();
}
}

private void Move(float direction)
{
rb.velocity = new Vector2(direction * moveSpeed, rb.velocity.y); // Hareketi uygula

if (direction != 0)
{
isRunning = true; // Koşma durumunu kontrol et
anim.SetBool("wariormove", true); // Koşma animasyonunu başlat
}
else
{
isRunning = false; // Koşma durumunu kontrol et
anim.SetBool("wariormove", false); // Koşma animasyonunu durdur
}

if (direction > 0)
{
transform.localScale = new Vector3(1, 1, 1); // Sağa bak
}
else if (direction < 0)
{
transform.localScale = new Vector3(-1, 1, 1); // Sola bak
}
}

private void Jump()
{
rb.velocity = new Vector2(rb.velocity.x, jumpForce); // Zıplama kuvveti uygula
anim.SetTrigger("Jump"); // Zıplama animasyonunu başlat
}

private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("Ground"))
{
isGrounded = true;
anim.SetBool("isGrounded", true); // Zeminde olduğunu Animator'a ileti
}
}

private void OnCollisionExit2D(Collision2D collision)
{
if (collision.gameObject.CompareTag("Ground"))
{
isGrounded = false;
anim.SetBool("isGrounded", false); // Zeminde olmadığını Animator'a ileti
}
}
}
Ben hatayı bulamadım bulan biri varsa yardımcı olabilir mi?
 
Bende yeni başladım merak ettim.
 
Zeminin tagini Ground olarak ayarladın mı?
 
Updatein içine, isGrounded debug logla bastır, true false oluyor mu diye eğer o çalışıyorsa velocityi bastır , hızda bir değişiklik oluyor mu diye
 

Yeni konular

Geri
Yukarı