Unity'de kayıt nasıl alınır?

Samsunliii

Decapat
Katılım
22 Eylül 2020
Mesajlar
80
Örneğin; subway surfers oyunundaki kayıt alma şeklini yapmak istiyorum yani puanı kayıt aldı oyundan çıkınca o değeri tuttu daha sonra oyuna tekrar girdi bu puandan daha yüksek skor yaptı ve bu yüksek skoru metne aldık. Bunu nasıl yapabiliriz?

Not: Değer tutmada sıkıntı yok onu playerprefs ile kayıt aldım. Sadece bu kayıt altına alınan int değerden daha yüksek bir değer gelirse bu yüksek değeri nasıl kaydederim?
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
playerprefsten yapabilirsin yine aynı şekilde. Attığım videodan detaylı bilgilere ulaşabilirsin.
 
Hey! Şu şekilde yapabilirsin. İlk önce oyun sonu fonksiyonu belirlemen lazım. Bu fonksiyon yan olunca çalışacak. Yan olduğumuzda da o anki skorumuz yüksek skoru geçince yüksek skoru skora değerine eşitleyeceğiz. Örneği aşağıda;

[CODE lang="csharp" title="hey!"]
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Script : MonoBehaviour
{
public float score; //bu oyundaki skorumuz olacak

public void OyunSonu(){
float highScore = PlayerPrefs.GetFloat("High Score");
if(highScore > score){
highScore = score;
PlayerPrefs.SetFloat("High Score",highScore);//burada yeni skor verimizi cihaza kayıt ettik.
}

}
}

[/CODE]

Sorunuz olursa lütfen çekinmeyin :)
 

Geri
Yukarı