Çözüldü Unity'de değişkenin sayısı artmıyor

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Samsunliii

Decapat
Katılım
22 Eylül 2020
Mesajlar
80
Şimdi oyunda 5 tane düşman objesi var. Düşman objelerim prefab şeklinde. Benim yapamadığım kod şu: Şimdi ben düşman objemin ölüm sayısını artırmak istediğimde nasıl yazabilirim?
Değişkenimi gidip TriggerEnter içerisine enemykilled++ şeklinde yazdım orada 1 sayısını 5 defa gösteriyor. Enemy objem yok olduğu için mi bu?

Kod:
[LIST=1]
[*]Private Void OnTriggerEnter2D(Collider2D collision)
[*]{
[*]İf (collision. Name=="Player" &&!colliderBusy)
[*]{
[*]ColliderBusy = true;
[*]collision.GetComponent<PlayerManager>().GetDamage(damage);
[*]

[*]}
[*]Else if (collision. Tag=="Bullet" )
[*]{
[*]

[*]GetDamage(collision.GetComponent<BulletManager>().bulletDamage);
[*]

[*]

[*]Destroy(collision. GameObject);
[*]

[*]}
[*]

[*]

[*]

[*]}
[*]Private Void OnTriggerExit2D(Collider2D collision)
[*]{
[*]İf (collision. Name == "Player")
[*]{
[*]ColliderBusy = false;
[*]}
[*]

[*]

[*]}
[*]

[*]Public Void GetDamage(float damage)
[*]{
[*]İf ((health - damage) >= 0)
[*]{
[*]Health -= damage;
[*]}
[*]Else
[*]{
[*]Health = 0;
[*]

[*]

[*]}
[*]Slider. Value = health;
[*]AmIDead();
[*]

[*]

[*]}
[*]

[*]Void AmIDead()
[*]{
[*]İf (health <= 0)
[*]{
[*]

[*]Destroy(gameObject);
[*]

[*]}
[*]

[*]}
[*]

[*]

[*]

[*]}
[/LIST]
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Kod çok anlaşılmıyor, enemyKilled değişkeni de yok kodda. Tahmin üzerine yorum yapacağım.

"düşman objemin ölüm sayısını artırmak" Burada ne demek istediğini çok anlamadım ama sanırım oyuncunun kaç düşman öldürdüğünü saymak istiyorsun. Eğer öyleyse en basitinden asla Destroy etmediğin bir EnemyManager scripti oluşturup onun içerisindeki killCount değişkenini arttırabilirsin.

Muhtemelen o 1 lerin hepsi o 5 düşman objenden geliyordur, objelerinde yok olduğu için nereden geldiğini göremiyorsun.
Kod çok anlaşılmıyor, enemyKilled değişkeni de yok kodda. Tahmin üzerine yorum yapacağım.

"düşman objemin ölüm sayısını artırmak" Burada ne demek istediğini çok anlamadım ama sanırım oyuncunun kaç düşman öldürdüğünü saymak istiyorsun. Eğer öyleyse en basitinden asla Destroy etmediğin bir EnemyManager scripti oluşturup onun içerisindeki killCount değişkenini arttırabilirsin.

Muhtemelen o 1 lerin hepsi o 5 düşman objenden geliyordur, objelerinde yok olduğu için nereden geldiğini göremiyorsun.
 
Çözüm

Yeni konular

Geri
Yukarı