Unity'de Ölçeklendirme

viaccess

Hectopat
Katılım
13 Ocak 2014
Mesajlar
378
Makaleler
9
Arkadaşlar merhaba, kendimi geliştirme amaçlı ufak bir oyun geliştirme işine giriştim. Kafama grafiklerini tasarlarken bir soru geldi.

Örneğin ben ana menüdeki arka planı 1920x1080 boyutlarında yapar ve derlersem, Unity bunu otomatikman düşük çözünürlüğe sahip telefonlara da optimize ediyor mu? Etmiyor ise ne yapmam gereklidir ?
 
Optimize etmiyor, Unity UI kullandıysan yüksek ihtimal arka planı benim gibi panel ile yapmışsındır ve ekran çözünürlüğüne göre ayarlanmasını istiyorsan o anchor dediğimiz okları haraket ettirmelisin. Çoğunlukla tam sınıra getirilir o oklar ve bu şekilde çözünürlüğe göre ayarlamaları yapabilirsin

Bak bu resimde ben arkaplanın anchorlarını işaretledim.
Screenshot_1.png


Burada da butonun anchorları işaretli, tam sınıra getirdim ki her çözünürlüğe uyum sağlayabilsin.
Screenshot_2.png


O okları fare ile hareket ettirerek, çözünürlük değiştiğinde istediğin gibi boyutlandırılmasını ve konumlandırılmasını yapabilirsin.
Screenshot_3.png
 
@Foxie , Hazır konusu açılmışken bende sorumu buraya yazıyım. GUI kullandığımızda tamam böylede normal şekilde yaptıklarımı nasıl tüm cihazlara uygun şekle getireceğim? Build Settingsten platformu ios olarak ayarladım ve iphone 5 wild ekrana göre uygulamamı yaptım. Cihazı değiştirdiğim de yada başka bir platforma geçirdiğimde kayma oluyor. Bunu nasıl ayarlayabilirim?
 
@Foxie , Hazır konusu açılmışken bende sorumu buraya yazıyım. GUI kullandığımızda tamam böylede normal şekilde yaptıklarımı nasıl tüm cihazlara uygun şekle getireceğim? Build Settingsten platformu ios olarak ayarladım ve iphone 5 wild ekrana göre uygulamamı yaptım. Cihazı değiştirdiğim de yada başka bir platforma geçirdiğimde kayma oluyor. Bunu nasıl ayarlayabilirim?

Normal şekilde derken? OnGui ile yaptıysan onu önermem, o eskidi artık, ama gene de söyleyeyim nasıl yapacağını, dinamik bir sistem yazmak zorundasın, yani defalarca kod yazmayacağın bir sistem ve ekrandaki oklar gibi birşey yapacaksın yani görsel olarak düzenleyeceğin bir sistem, bu tek başına baya zor olur, mesela buna örnek olarak NGUI gibi kütüphaneler var, bu tip unity e sonradan eklenen kütüphaneler dediğim olayı yapıyor, unity 4.6 ile NGUI a benzeyen bir sistem geldi ve baya rahatladık.

Açıkçası sorunu tam anlayamadım, zaten ben şu ana kadar android dışında hiç build almadım, ve 1080p den yüksek çözünürlüklü ekranlar için, ekran çözünürlüğünü resize ediyorum. "Normal şekilde", kısmını ve "başka platform, cihaz", kısmını biraz daha açarsan daha iyi yardımcı olabilirim.
 
@Foxie hocam peki bütün bu grafik objelerini ayrı ayrı her telefonun çözünürlüğüne göre ayrı ayrı boyutlandırıp mı derleyeceğiz? Google Play'e sunarken tek bir dosya şeklinde mi yoksa bütün telefonlar için optimize edilen ayrı ayrı dosyalar şeklinde mi sunacağız ? Unity'te yeniyim, mazur görmeyin.
 
@Foxie hocam peki bütün bu grafik objelerini ayrı ayrı her telefonun çözünürlüğüne göre ayrı ayrı boyutlandırıp mı derleyeceğiz? Google Play'e sunarken tek bir dosya şeklinde mi yoksa bütün telefonlar için optimize edilen ayrı ayrı dosyalar şeklinde mi sunacağız ? Unity'te yeniyim, mazur görmeyin.

Sormak istediğim buydu işte.:ROFL: Yine anlatamadıysak resim koyarım.

Konu güncel. Cevap vermek istiyorum ama eski konu diye düşünen varsa düşünmesin yazsın;)
 
Tek dosya seklinde yukleyeceksiniz, siz o anchorlari ayarladiktan sonra zaten unity cozunurluge gore boyutlandirma yapiyor.
 
Onları nasıl ayarlayacağız peki ? Ben şu an 1280x728 şeklinde çizimlere başladım da :D.
GUI resim, button vs ekleyince görürsün. @Foxie yukarıdaki fotoğraflarda göstermiş zaten.


Normal nesneler dediklerim bunlardı arka plan, oyuncu vs nasıl farklı cihazlara uyum sağlayacak? Bunlarda anchor yok.
1Untitled.png 2Untitled.png
 
O konuda hic bir fikrim yok bende, hep ayni oluyor.
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı