Unity'de ölmek ve menüye ışınlanmak

BizonHasan

Picopat
Katılım
17 Aralık 2020
Mesajlar
102
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Unity'de 2D platform oyunu yapıyorum. Parkurun sonuna geldiğimde karakterimin bir mantara değmek suretiyle play quit yazan ana menüya ışınlanmasını ve suya değdiğinde de ana menüye dönmesini istiyorum. Bunu nasıl yaparım? Karakterimin tagi "Player", mantarın tagi "deatharea". Ana menü ekranının ismi "mainmenu" suyun tagi "suölüm"
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Player'in "deatharea" bölgesi ile etkileşime geçtiğinde ana menüye atan bir trigger yapabilirsin. Ana menü tuşu varsa oyununda onu kopyala ve oyuncu "deatharea" veya "suölüme" dokunduğunda şunu yap" deyip komudu yapıştır.
 
Bunu box colliderin triger mantığını kulanabilirsin. Eğer yardım lazım olursa senin için bir şeyler yaparım.
Sahneler arası geçiş sistemini de appliction. Loadlevel kulanabilirsin.
 
Player'in "deatharea" bölgesi ile etkileşime geçtiğinde ana menüye atan bir trigger yapabilirsin. Ana menü tuşu varsa oyununda onu kopyala ve oyuncu "deatharea" veya "suölüme" dokunduğunda şunu yap" deyip komudu yapıştır.
Bunu box colliderin triger mantığını kulanabilirsin. Eğer yardım lazım olursa senin için bir şeyler yaparım.
Sahneler arası geçiş sistemini de appliction. Loadlevel kulanabilirsin.
Mantarın box colliderini is trigger olarak playerla birlikte nasıl etkileşime sokacağım kod olarak da cevaplarsanız güzel olur:D
Bunu box colliderin triger mantığını kulanabilirsin. Eğer yardım lazım olursa senin için bir şeyler yaparım.
Sahneler arası geçiş sistemini de appliction. Loadlevel kulanabilirsin.
Bunu box colliderin triger mantığını kulanabilirsin. Eğer yardım lazım olursa senin için bir şeyler yaparım.
Sahneler arası geçiş sistemini de appliction. Loadlevel kulanabilirsin.
C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.SceneManagement;

public class mantarekran : MonoBehaviour
{
    private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
    {
        if (collision.gameObject.tag.Equals("Player"))
        {
            PlayerMovement player = collision.gameObject.GetComponent<PlayerMovement>()
            SceneManager.LoadScene("MainMenu");
               
           

        }
    }
}

Bu neden işe yaramadı? (mantar prefebini mantarekran(değiştirdim))
 
Son düzenleme:
Mantarın box colliderini is trigger olarak Player'la birlikte nasıl etkileşime sokacağım kod olarak da cevaplarsanız güzel olur:D.

C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.SceneManagement;

public class mantarekran : MonoBehaviour.
{
private void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
if (collision.gameObject.tag.Equals("Player"))
{
PlayerMovement player = collision.gameObject.GetComponent<PlayerMovement>()
SceneManager.LoadScene("MainMenu");

}
}
}

Bu neden işe yaramadı? (Mantar prefebini mantarekran(değiştirdim))

Ya evet kod olarak açıklayacaktım ama arkadaş yapamasa açıklayacaktım açıkçası üşendim :D ama neyse arkadaş anlatmış yine.
 

Geri
Yukarı