Unreal Engine 5 Korku Oyunu Marketing Nasıl Olmalı?

theRiokoyos

Kilopat
Katılım
28 Ağustos 2016
Mesajlar
561
Makaleler
2
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Selamlar! Ben ve arkadaşım bir süredir bir korku oyunu üzerine çalışıyoruz. Sanat dizaynı olarak realizme yakın çalışıyoruz. Bir kaç oyun boyunca sürecek bir hikaye serisi yazdık. Tabii ki her oyun kendi hikayesini bitiriyor. Dizi gibi değil yani film serisi olarak düşünebilirsiniz. Oyunlarımızda olabildiğince son teknolojileri kullanıyoruz ve daha fazlasını da kullanmayı planlıyoruz. Aşağıya görsel olarak nasıl gözükeceğiyle ilgili bir ekran görüntüsü bırakıyorum, final versiyonu değil. Oyunu kısmet olursa Mart-Nisan gibi piyasaya sürme düşüncemiz var.

Şimdi sormak istediğim şey şu, bir oyunun marketingi nasıl yapılır? İkimiz de üniversite öğrencisiyiz ve zaten kıt kanaat geçiniyoruz. Eğer başarılı olursak oyun geliştirme alanında devam etmek istiyoruz. Ama reklama verecek bir paramız da maalesef yok. Reklam bütçesi yokken yapabileceğimiz şeyler nedir?

1704794527378.png
 
Erzurum olaylarından sonra açıkçası bu seçenek de çok işe yarayacakmış gibi hissetmiyorum ama...
Ürününüz Erzurum seviyesindeyse her türlü linci hak ediyorsunuz demektir zaten. Oyununuzun bir bölümünü tamamlayın, tanıdıklarınıza test ettirin, Quality analysis quality control mekanizmalarını öğrenin sonra da yayıncılara atın.
 
Erzurum olaylarından sonra açıkçası bu seçenek de çok işe yarayacakmış gibi hissetmiyorum ama...
Erzurum çok rezil bir oyundu, asset flip oyunu adeta. Kocaman haritaya 1-2 cami ekleyip, saz müziği koyarsanız ve oyununuzla hiç uğraşmazsanız tabii ki dalga konusu olur.

Güzel bir iş çıkarırsanız ve emek harcarsanız beğenilir ve destek görür.

Sırf yani Türk yapımı diye övüleceğini beklemeyin lütfen.
 
Oyuna özel Instagram sayfası açıp oyunla ilgili gündemdeki meemleri kullanıp Reels'ler paylasıp kesfete dusmesını saglayabılırsınız.
 
Ürününüz Erzurum seviyesindeyse her türlü linci hak ediyorsunuz demektir zaten. Oyununuzun bir bölümünü tamamlayın, tanıdıklarınıza test ettirin, Quality analysis quality control mekanizmalarını öğrenin sonra da yayıncılara atın.
Ahahaha, o konuda tabii ki haklısınız. Ve oyunumuz için gerçekten çalışıyoruz ve çevremizdeki oyuncu insanlardan da "yıldızlı pek iyi" alana kadar düşünmüyoruz yayınlamayı.
Erzurum çok rezil bir oyundu, asset flip oyunu adeta. Kocaman haritaya 1-2 cami ekleyip, saz müziği koyarsanız ve oyununuzla hiç uğraşmazsanız tabii ki dalga konusu olur.

Güzel bir iş çıkarırsanız ve emek harcarsanız beğenilir ve destek görür.

Sırf yani Türk yapımı diye övüleceğini beklemeyin lütfen.
Tam tersine Türk yapımı olduğu için kötülerler düşüncesi var aklımızda.
Oyuna özel Instagram sayfası açıp oyunla ilgili gündemdeki meemleri kullanıp Reels'ler paylasıp kesfete dusmesını saglayabılırsınız.
Çok mantıklı, teşekkürler!
 
Ahahaha, o konuda tabii ki haklısınız. Ve oyunumuz için gerçekten çalışıyoruz ve çevremizdeki oyuncu insanlardan da "yıldızlı pek iyi" alana kadar düşünmüyoruz yayınlamayı.

Tam tersine Türk yapımı olduğu için kötülerler düşüncesi var aklımızda.

Çok mantıklı, teşekkürler!
Türk oyunlarını eleştirmiyorlar. Hazır asset fantezisi var milletimizde ama siz çok bilinen assetleri defalarca kullanmazsanız, "göz yorgunluğu" yaratacak miktarda asset kullanmazsanız emin olun başarılı olursunuz. Kimse 2 kişilik bir ekipten hazır asset kullanmamasını bekleyemez yoksa.
 
Oyun için sosyal medya sayfası açabilirsiniz. Geliştirme aşamalarını, oyundaki detayları vs. paylaşırsınız.
Onun dışında İngilizce ve Türkçe paylaşmaya özen gösterin. Oyununuzu 1 yabancı bile görüp alsa kârdır.

Bir de kuratörler var Steam kısmında. Çoğu bir siteye sahip ve oyun incelemesi yayınlıyorlar Steam'de de önerdikleri oyun oyuncuya gözüküyor. Türkçe yapan var mı bilmiyorum ama onlara da mesaj atabilirsiniz.

Son olarak oyun çıktıktan sonra bir sürü yayıncıya mesaj atın. Eğer az buçuk paranız olursa yayında oynamaları karşılığında key hediye edebilirsiniz mesela.
Yayıncı da izleyiciye key çekilişi yapar hem oyuncu kazanırsınız hem oyununuzu tanıtmış olursunuz.
Tam tersine Türk yapımı olduğu için kötülerler düşüncesi var aklımızda.
Güzel Türk yapımını kim kötülesin? Ben hayatımda Warband'ı kötüleyen 1 kişi bile görmedim mesela.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı