Unreal Engine 5 Korku Oyunu Marketing Nasıl Olmalı?

Güzel Türk yapımını kim kötülesin? Ben hayatımda Warband'ı kötüleyen 1 kişi bile görmedim mesela.
Ben de Warband'ı hiç kötülemedim ama Bannerlord rezalet bir oyun. En ufak bir rakibi çıktığı anda piyasadan silineceğinden adım gibi eminim.
 
Ben de Warband'ı hiç kötülemedim ama Bannerlord rezalet bir oyun. En ufak bir rakibi çıktığı anda piyasadan silineceğinden adım gibi eminim.
1704795931990.png


1704795955432.png


Değerlendirmelere göre pek de rezalet değil galiba. Kişisel görüşünüz olsa gerek.
 
Destekleyici yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Türk yapımı kötüleme olayını maalesef oyun yapımı sürecinde discord'da sesli konuşup, yayın açıp, fikir alışverişi yapmaya çalıştığım insanlardan çokça işittiğim için öyle kalmış üzerimde. Bazen de sadece kötülemek için kötüleyenler de var tabi biliyorsunuz.
 
Destekleyici yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Türk yapımı kötüleme olayını maalesef oyun yapımı sürecinde discord'da sesli konuşup, yayın açıp, fikir alışverişi yapmaya çalıştığım insanlardan çokça işittiğim için öyle kalmış üzerimde. Bazen de sadece kötülemek için kötüleyenler de var tabi biliyorsunuz.
Hocam siz güzel bir oyun yapın, merak etmeyin herkes destekler sizi.
 
Eki Görüntüle 2079098

Eki Görüntüle 2079099

Değerlendirmelere göre pek de rezalet değil galiba. Kişisel görüşünüz olsa gerek.
Değerlendirmelerdeki herkes eğer Mount&Blade serisini betasından beri oynadıysa, Bannerlord öncesi binlerce saatini gömdüyse hak veriyorum ama eğer değilse. Sırf Bannerlord oynayan insanlardan oluşuyorsa ise değerlendirmelerin bir anlamı yok. Tabi ki kişisel görüşüm neden insanların görüşünü benimseyip buraya yazayım ki ? İnsanların görüşü bir "fact" değildir ki ciddiye alayım. Bannerlord'da olan ve yıllardır düzeltilmeyen sıkıntıları yazsam büyük ihtimalle yazı limitine takılırım ama neyse ki kimsenin girip gezmediği köye 34545 tane farklı bina koymuşlar, tamam yapay zeka hala savaşamıyor, savaş oyununda hala taktik yapamıyor, ordu geliştiremiyor ama olsun 3435 tane farklı bina var oyunda...

Neyse arkadaşın konusunu dağıtmayayım... Tekrar söylüyorum eğer oyun kaliteliyse sırf Türk yapımı diye kimse "yıkıcı" eleştiri yapmaz.
 
Selamlar! Ben ve arkadaşım bir süredir bir korku oyunu üzerine çalışıyoruz. Sanat dizaynı olarak realizme yakın çalışıyoruz. Bir kaç oyun boyunca sürecek bir hikaye serisi yazdık. Tabii ki her oyun kendi hikayesini bitiriyor. Dizi gibi değil yani film serisi olarak düşünebilirsiniz. Oyunlarımızda olabildiğince son teknolojileri kullanıyoruz ve daha fazlasını da kullanmayı planlıyoruz. Aşağıya görsel olarak nasıl gözükeceğiyle ilgili bir ekran görüntüsü bırakıyorum, final versiyonu değil. Oyunu kısmet olursa Mart-Nisan gibi piyasaya sürme düşüncemiz var.

Şimdi sormak istediğim şey şu, bir oyunun marketingi nasıl yapılır? İkimiz de üniversite öğrencisiyiz ve zaten kıt kanaat geçiniyoruz. Eğer başarılı olursak oyun geliştirme alanında devam etmek istiyoruz. Ama reklama verecek bir paramız da maalesef yok. Reklam bütçesi yokken yapabileceğimiz şeyler nedir?

Eki Görüntüle 2079058
Yayıncılara key gönderip oyunu tanıtmalarını isteyin. Steam Next Feste başvurun. Algoritma değişmediyse Saniye'nin akım oluşturma videosunda yaptığı gibi sosyal medyada oyunu viral yapın. Steam tagları çok önemlidir, tag seçiminde sizin oyununuzu yansıtan taglar seçtiğinizden emin olun. Ek olarak Mart ayında çıkarmayı düşünüyorsanız Steam sayfası için çok geç kalmışsınız daha fazla vakit kaybetmeden Steam sayfasını açıp wishlist toplamaya başlayın. Bir oyunun önerilmesinde yerelleştirme çok önemlidir. Indie Words ile anlaşıp oyuna farklı diller ekleyin, pazarınızı büyütürsünüz bu şekilde. Çok bütçeniz olmadığı için 3-4 dil yeterli olur diye düşünüyorum. İngilizce, Türkçe zaten siz yapabilirsiniz. Avrupa ülkelerine ya da Asya ülkelerine - Çince, Japonca dışında pek alternatifiniz olduğunu sanmıyorum - yerelleştirme yapıp oyuna ekleyebilirsiniz. Gerisi tamamen sizin oyunu ne kadar ilgi çekici yaptığınıza kalıyor. Çok geçmeden ilgi çekici bir trailer ile Youtube'da yer edinirseniz sizin için iyi olacaktır.

Yazdıklarımın hiçbirini yapamazsanız yayıncı bulmaya çalışın.
 
Son düzenleme:
Yayıncılara key gönderip oyunu tanıtmalarını isteyin. Steam Next Feste başvurun. Algoritma değişmediyse Saniye'nin akım oluşturma videosunda yaptığı gibi sosyal medyada oyunu viral yapın. Steam tagları çok önemlidir, tag seçiminde sizin oyununuzu yansıtan taglar seçtiğinizden emin olun. Hiçbirini yapamıyorsanız bir yayıncı ile anlaşabilirsiniz.
Maalesef Şubat Next Fest'in katılım koşullarını şuanda karşılayamıyoruz ancak Haziran Next Fest için mantıklı, çok teşekkürler.
 

Geri
Yukarı