Unreal Engine Fiyatları Artıyor, Ama Oyun Geliştiricileri Muaf​


Unreal-Engine-5..jpg


Oyun geliştiricileri yaklaşan fiyat artışından muaf tutulacak olsa da Epic Games, Unreal Engine lisanslama modelini değiştirerek yazılımın fiyatını artırmayı ve Photoshop gibi ürünlerle aynı seviyeye getirmeyi planlıyor. Unreal'ın rakibi Unity'nin kendi fiyat artış planlarıyla çokça tartışma yaratmasından ve tepkiler nedeniyle birçoğundan hızla vazgeçmesinden birkaç hafta sonra, yaklaşan değişiklikler duyuruldu. Eylül ayının sonlarında Epic Games, küresel işgücünün yaklaşık %16'sını veya 800'den fazla pozisyonu etkileyen önemli işten çıkarmalar olduğunu duyurdu. Sızdırılan çalışanlara yazılan bir mektupta CEO Tim Sweeney, şirketin giderlerinin gelirlerinden daha yüksek olduğunu ve bunun da kesintilere yol açtığını açıkladı.

İşten çıkarmalara ek olarak, şirketin işini sürdürme arzusu artık Unreal Engine'i daha agresif bir şekilde ticarileştirme planı ile sonuçlandı. Yeni lisanslama fiyatları henüz açıklanmamış olsa da, Sweeney 2023 Unreal Fest'te yaptığı son konuşmada, bunu "şeffaflık adına" yapmayı planladığını ve bunların uygulanacağını söyledi. Bu hareket sonucunda oyun geliştiricileri hariç Unreal Engine'in tüm kullanıcıları kişi başı lisanslama fiyatına tabi olacak. Sweeney, yeni fiyatlandırma modelini, yazılım lisanslarını belirli hesaplara bağlayan Adobe'nin araç setine benzetti.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Epic, oyun geliştiricilerini uzun zamandır ana müşteri kitlesi olarak gördüğü için, onları değişikliklerden muaf tutma kararının kolay olduğunu belirtti. Sweeney, tezini kanıtlamak için Epic'in Unreal Engine için %5 gelir paylaşım planıyla ilgili tek dahili tartışmasının, planın daha da düşürülüp düşürülemeyeceğiyle ilgili olduğunu söyledi. Haberlere göre, benzer bir soru yakın zamanda soruldu ve Epic bunun imkansız olduğu sonucuna vardı. Sweeney, "Paraya ihtiyacımız var" diyerek seyircileri güldürdü.

CEO, revize edilmiş Unreal Engine lisanslama sisteminin uygulanması için net bir takvim vermedi. Bununla birlikte, fiyat artışının ve en son işten çıkarmaların Epic'in operasyonlarını stabilize etmesine ve Temmuz ayının ortalarında ilk olarak fark ettiği mali sorunları çözmesine olanak sağlayacağını belirtti. Bu durum, büyük ölçüde Fortnite'ın küresel bir sansasyon haline gelmesiyle ortaya çıktı ve şirketin yıllık gelirini milyarlarca dolar artırdı ve onu oyunun performansına aşırı bağımlı hale getirdi.

Son işten çıkarmalarla birlikte Epic, battle royale fenomeninin şirketinin birçok unsurunun sübvanse etmesini sonlandırarak henüz sürdürülebilir olmayan ekiplerin sayısını azaltıp bu sorunu çözmeye çalışıyor. Ayrıca, Sweeney, Unreal Engine'in geliştiricisinin, Fortnite'ın popülaritesinin şirketin muazzam Epic Games Store hamlesini yönlendirmesine rağmen, gelecekte Steam ve Apple'ın App Store'u gibi mağazalarla rekabet etmeye hala kararlı olduğunu yeniden belirtti.​


Kaynak:
 
Zamanında Gamemaker Studio 2'nin kalıcı lisansını aldim da kafam rahat. Oyun motorları o kadar değişken ki, lisansınız olmadığı sürece neyle karşılaşacağınızı bilemiyorsunuz.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Eğer Unreal Engine fiyatları artarsa Steam ve Epic Games'ten Unreal Engine oyunları, belki çekilebilir ya da fiyatları yükseltilir. Mâliyetleri karşılamadığı sürece pazarda tutmazlar oyunları.
 

Geri
Yukarı