Bir süredir Valve Index VR gözlüğünü kullanıyorum.
Kullandığım süre zarfında yaşadığım deneyimlerinden biraz söz edeyim.
Öncelikle gözlük hakkında şunu söylemeliyim görüş açısı gerçekten çok iyi sizi ortamın içine tam anlamıyla sokuyor. Öyle borunun içinden bakma hissiyatı neredeyse sıfıra yakın. Bence bu VR işleriyle uğraşanların çabuk sıkılması ve bırakmasının en büyük nedenlerinden biri görüş açısının dar olmasından kaynaklanıyor. O yüzden bence gözlük seçiminizi yaparken en önemli kriteriniz bakış açısı olmalıdır.
Bakış açısının geniş olabilmesi için gözlük üzerinde bulunan merceklerin gözlerinize olabildiğince yakın olması gerekiyor. Bunun için cihaza mercekleri gözlerinize yakınlaştırabilmeniz için özel bir ayar koymuşlar böylelikle mercekleri gözlerinize kendiniz yakınlaştırarak görüş açınızı ayarlayabiliyorsunuz.
Bunun yanında gözlerinizin arasındaki uzaklığın mesafesi içinde bir ayarı mevcut buradan da ayar yaparak 70 mm ye kadar ayar yapabiliyorsunuz. Bu ayar yetişkin ve küçük çocuklar arasındaki göz mesafesinden ötürü çok önemli.
Mercekler hem ağır olmaması için hem de yer kazanması için fresnel olarak tasarlanmış fakat bu tip merceklerin bazı handikapları bulunuyor.
Mesela göz bebeklerinizi fresnel merceklerin tam merkezine ayarlayamazsanız görüntü kesinlikle bulanık olacaktır. O yüzden mercek merkezlerinin göz merkezleriyle tam denk gelebilmesi için başlığı çok iyi ayarlayıp sabitlemeniz gerekiyor.
Bir diğer kusur ise fresnel mercekler ince açılı çizgilerden oluştuğu için dün kenarlarından ışığı yansıtırlar. Yani anlatmak istediğim eğer ekranda siyahlık hakim ise ve tek bir noktadan ışık geliyor ise mecekte hoş olmayan kötü bir yansıma oluyor bu yüzden karanlık olan bölgeler ışık yansıması ile bozuluyor.
Şimdilik bunları anlatıyorum devam edecek...
Kullandığım süre zarfında yaşadığım deneyimlerinden biraz söz edeyim.
Öncelikle gözlük hakkında şunu söylemeliyim görüş açısı gerçekten çok iyi sizi ortamın içine tam anlamıyla sokuyor. Öyle borunun içinden bakma hissiyatı neredeyse sıfıra yakın. Bence bu VR işleriyle uğraşanların çabuk sıkılması ve bırakmasının en büyük nedenlerinden biri görüş açısının dar olmasından kaynaklanıyor. O yüzden bence gözlük seçiminizi yaparken en önemli kriteriniz bakış açısı olmalıdır.
Bakış açısının geniş olabilmesi için gözlük üzerinde bulunan merceklerin gözlerinize olabildiğince yakın olması gerekiyor. Bunun için cihaza mercekleri gözlerinize yakınlaştırabilmeniz için özel bir ayar koymuşlar böylelikle mercekleri gözlerinize kendiniz yakınlaştırarak görüş açınızı ayarlayabiliyorsunuz.
Bunun yanında gözlerinizin arasındaki uzaklığın mesafesi içinde bir ayarı mevcut buradan da ayar yaparak 70 mm ye kadar ayar yapabiliyorsunuz. Bu ayar yetişkin ve küçük çocuklar arasındaki göz mesafesinden ötürü çok önemli.
Mercekler hem ağır olmaması için hem de yer kazanması için fresnel olarak tasarlanmış fakat bu tip merceklerin bazı handikapları bulunuyor.
Mesela göz bebeklerinizi fresnel merceklerin tam merkezine ayarlayamazsanız görüntü kesinlikle bulanık olacaktır. O yüzden mercek merkezlerinin göz merkezleriyle tam denk gelebilmesi için başlığı çok iyi ayarlayıp sabitlemeniz gerekiyor.
Bir diğer kusur ise fresnel mercekler ince açılı çizgilerden oluştuğu için dün kenarlarından ışığı yansıtırlar. Yani anlatmak istediğim eğer ekranda siyahlık hakim ise ve tek bir noktadan ışık geliyor ise mecekte hoş olmayan kötü bir yansıma oluyor bu yüzden karanlık olan bölgeler ışık yansıması ile bozuluyor.
Şimdilik bunları anlatıyorum devam edecek...