Çözüldü Vulkan Nedir?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Çözüm
Grafik API'ıdır.

Oyun programlayan insanlar bir an once oyunu yazip bitirmek isterler. O yuzden GPU ile konusayim, ona islem yaptirayim; klavye ve mouse ile konusayim onlardan bilgi alayim diye ugrasmak yerine, hazir bir API uzerinden bu dusuk seviye isleri daha hizli sekilde hallederler. Buradaki "hizli", bizler icin degil onlar icin.

Bu sebeple kendi oyun motorlarini yazmaktansa hazir oyun motorlariyla islerini hallederler. Birileri onlar icin API hazirlar, oyun motoru yazar ki, normalde 6 senede yazacaklari oyunu 6 ayda yazabilsinler. (Tabii bundan oyun motoru da para kazansin )

Windows Direct X'i bu sebeple gelistirdi, o yuzden oyun oynamak istiyorsan Windows kullanmak gerekli. Vulkan bunun alternatifi. Ustelik Linux'te de calisiyor.

Her oyun buna destek vermiyor, dedigim gibi bu oyun gelistiricilerinin tercihi. DirectX kullanan bir oyunu Vulkan'a adapte etmek basit bir is degil. Sen ben gibi son kullanicinin yapacagi bir is hiç degil.

Boyle yeni API'lar ciktiginda "Abi eskisinden 20 kat hizliymis" gibi konusan cok cikar. Kimse siz 10 FPS fazla alacaksiniz diye gelistirdigi oyunu 6 ay sonra piyasaya surmek istemez gunumuz oyun endustrisinde. Vulkan'i destekliyorsa bunun kesinlikle maddi bir getirisi olacagini dusunmesinden ileri geliyordur.
Vulkan, bağımsız bir grup tarafından oluşturulmuştur. Amacı oyun yaratıcılarının oyunlardaki kontrolünü dahada arttırmak ve işlemci kullanımını azaltmaktır en basit tabiriyle.
 
Vulkan’ı her oyunda kullanabilir miyiz ve performans artışı sağlar mı?
Bildiğim 3 tane oyunda var World War Z, Strange Bridge ve DOOM. Vulkanı kullanabilmek için oyunun ve GPU'nun desteklemesi lazım. Mesela AMD Vulkan'nı desteklerken nVIDIA desteklemiyor ve yukarıda saydığım üç oyunda AMD kartları ciddi bir perfomans farkı sağlayabiliyor.
 
Son düzenleme:
Bildiğim 3 tane oyunda var World War Z, Strange Bridge ve DOOM. Vulkanı kullanabilmek için oyunun ve GPU'nun desteklemesi lazım. Mesela AMD Vulkan'nı desteklerken nVIDIA desteklemiyor ve yukarıda saydığım üç oyunda AMD kartları ciddi bir perfomans farkı sağlayabiliyor.

Bu oyunlara özellikle Battlefield 1'i de eklemek isterim. AMD GPU'lar bu oyunda coşmuştu :)
 
Bildiğim 3 tane oyunda var World War Z, Strange Bridge ve DOOM. Vulkanı kullanabilmek için oyunun ve GPU'nun desteklemesi lazım. Mesela AMD Vulkan'nı desteklerken nVIDIA desteklemiyor ve yukarıda saydığım üç oyunda AMD kartları ciddi bir perfomans farkı sağlayabiliyor.
Yanlış bilgilendirme. Son nesil Nvidia kartlar Vulkan destekliyor.
 
Bir tür API ve oyunda ciddi anlamda performans artışı sağlayan bir API. Kendisi her platformda, her parçada veya her oyunda ayrım yapmadan (Örneğin DirectX bir Microsoft zorlaması ve bu yüzden bu gün oyun oynamak için Windows'a mahkumuz.) çalışır.

DirectX'ten testlere göre çok daha iyi çalışır, işlemci kullanımını azaltmaya çalışır. Fakat elbette AMD
bunu desteklediği için optimizasyon yapıyor ve kartları kat ve kat iyi çalışıyor.


No Man's Sky'da 1080Ti 140 FPS verirken Radeon 7 ise 70FPS vermekte zorlanıyordu, oyunun kendisi zaten sıkıntılı fakat aynı seviyedeki 2 kart arasında 2 kart fark olamaz.
Yaklaşık 1-2 hafta önce gelen Vulkan güncellemesinden sonra Radeon 7 bu oyunda 1080Ti'yi geçti.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı