Vulkan performansini yükselten cozumler kullandigimizda DXVK performansi da artar mi?

Ben Windows'u kastetmedim hocam. Bende de AMD GPU var ama onu belirtmedim.
ACO derleyicisi performans artırmak için Linux'da RADV yani MESA sürücüleri ile DXVK ile çalışan uygulamalarda kullanılabilir.
 
RADV sürücülerinde ACO derleyicisi iki sene önce varsayılan olarak eklenmiş. Güncel çekirdek kullanıyorsanız büyük ihtimal zaten ACO derleyicisi seçilmiş olmalı.


Phoronix'in teslerine göre bir FPS artışı var. Yüksek ayarlarda, düşük ayarlara göre daha fazla FPS veriyor.
17fc864.jpg
a1f939a.jpg


Daha fazla test verisine Phoronix'den ulaşılabilir; https://www.phoronix.com/review/radv-aco-okt/2

ACO derleyicisi Vulkan ve DXVK üzerinden kullanılabilir, az da olsa bir performans artışı sağlar.
 
RADV sürücülerinde ACO derleyicisi iki sene önce varsayılan olarak eklenmiş. Güncel çekirdek kullanıyorsanız büyük ihtimal zaten ACO derleyicisi seçilmiş olmalı.


Phoronix'in teslerine göre bir FPS artışı var. Yüksek ayarlarda, düşük ayarlara göre daha fazla FPS veriyor.
Eki Görüntüle 1705576Eki Görüntüle 1705577

Daha fazla test verisine Phoronix'den ulaşılabilir; https://www.phoronix.com/review/radv-aco-okt/2

ACO derleyicisi Vulkan ve DXVK üzerinden kullanılabilir, az da olsa bir performans artışı sağlar.
Grafiklere göre yüksek ayarlarlı karşılaştırmada 10-15 FPS fazladan veriyor gibi ha.

Birde radv_perftest=sam diye bir komut da var. Önceden sam yerine ACO yazıyorduk, ACO sürücüsü aktif oluyordu ama bu Sam ise Smart Acces Memory'i oyunlarda etkili hale getiriyormuş diyorlar ama denedim.

Lutris'e giriyormuşun bu ortam değişkenini, çalışıyor. Ryzen 5000 işlemci ve destekli GPU istiyor mu onu da bilmiyorum.
 
Yani şimdi DXVK'nın performansını arttırmaz mı Radeon ACO?

Ben demek istiyorum ki, Linux'ta DXVK kullanıyoruz ya (DXVK: Direct 9-11'i API'yi Vulkan API'ye çeviriyor), Radeon Aco ile de bu DXVK performansını Linux üzerinden arttıramayız mı?
Ben arkadaşın dediğine açıklık getireyim. ACO'yu örnek verdiniz vulkan performansını arttıran yöntemlerden birisi ki bu zaten mesa driverlarında 20.2 versiyonundan itibaren varsayılan olarak açıktır (mesa/mesa - The Mesa 3D Graphics Library (mirrored from https://gitlab.freedesktop.org/mesa/mesa)), sizin birşey yapmanıza gerek yok bu konuda. Asıl sorunun cevabına gelirsek, evet performans bu duruma bağlı olarak artar çünkü zaten API lar shader cache'e bakar ilk önce, shaderlar derlenmemişse API yine çalışır ama kullandığınız vulkan ya da opengl driverına bağlı olarak ya LLVM ya da ACO'yu devreye sokar.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı