Yazılım sıfırdan nasıl öğrenilir?

Eğer arkadaşın ile amacınız eğlencesine kısa vadede projeler yapmak ise profesyonel ve kapsamlı bir motor sizi fazla zorlar."Game Maker Engine" veya "Roblox Studio" kullanabilirsiniz, ancak bu motoarda çok gelişseniz bile ileride ciddi bir projede bu motorlar sizi çok kısıtlayacaktır ve pro bir motor hakkında da bilgi ve deneyime sahip olmayacaksınız. Unity, bazı çok istisnai durumlar dışında hiçbir avantajı olmayan bir motor, Unity, pro bir motor sayılabilir ancak dosya boyutlarından programlama zorluğuna kadar mantıklı değil (kullanmak açısından). Unreal Engine, hatta özellikle Unreal Engine 4.27.2 kullanmanı öneririm. Unreal Engine 5 kullanırsan bu sana avantaj sağlamaz, eğer AAA oyun yapmayı planlamıyorsan, ve Unreal Engine 5 bir takım sorunlar ile dolu, Orijinal UE5 (5.3 bile) kullanarak büyük bir oyunu tamamlaman zor, büyük firmaların kullandığı motorlar orijinal değil modlanmış motorlar. UE4 sana bu açıdan sorun çıkarmaz. Ayrıca UE' ın Unity' den daha pro bir motor olması istisnai durumlar harici hiçbir şekilde işini zorlaştırmaz. Yani basit motor kullanmanın anlamı yok. Eğer 2D oyun yapacaksan UE çok da iyi bir tercih olmayacaktır ama. Her şekilde öğrendiğinde en çok işine yarayacak olan motor UE, neredeyse her şekilde.

En başta İngilizce çok önemli dostum. Yani en azından V1 seviyesine kadar gelmeni öneriyorum.


*B1
Oyun yapmak isteyen kişiye verdiğin öneri gerçekte bu mu, ve ayrıca oyun motorunda makale yazmayacak, kodları tanıması yeterli. A1 ingilizce bile yeterli olur.
 
Oyun motoru olarak Godot'a da bakabilirsiniz basit bir oyun yapacaksanız. Yine C# betikleri kullanacaksınız. Godot tamamen ücretsiz, tamamen.
 
Sadece oyun değil her alan için geçerlidir dediğim bence; video izleyerek temel atamazsınız. Zamanında hem oyun hem web geliştiricisi olarak çok net bir şekilde yapmak istediğiniz projeyi hangi motoru veya dili kullanıyorsanız onun resmi dokümantasyonuna bakıp gelistirmenizdir. En az 32 kurs almışımdır Udemy üzerinden. Temel için belki de 3,4 tanesi işime yaramistir. Video izleyerek ezber yaparsın, hocanın girdiği fonksiyonun ne anlama geldiğini bilmezsin. Bunun gibi birçok şey yazılabilir. Ama kendin kendini zorlarsan hata yapa yapa öğreneceksin. Kısacası nereden başlayacağın az çok belli oldu, kullanacagin oyun motorunun dokümantasyonu.

Bu arada beni yanlış anlama sana video izleme demiyorum. Demek istediğim gercekten büyük bir proje yapmayacaksan video kaynaklardan yardım alma, kendin yap.
 
Hocam Unreal Engine geliştirecek donanım ve PC olmadığı için unty C#'dan ufaktan başlamayı hedefliyoruz.

C# genel anlamda yazılıma başlamak için iyi bir dil bence, güzel karar. Ama Unity ile en başlarda oyun yapmak gerçekten sizi zorlayacaktır. Bunun çok zor bir iş olduğunu bilerek yaklaşın meseleye. Karşınıza zorluklar çıkarsa pes etmeyin çünkü cidden çok acayip zorluklar çıkacak karşınıza (gerçekten acayip xd).
 
Öncelikle kendinize bir alan seçin ve ona göre ilerleyin atıyorum ilk şu dil öğrenilmeli mantığını asla doğru bulmuyorum yazılımda proje yaparsanız gelişirsiniz eğer bahsettiğiniz oyun küçük çaplı bir oyun ise yapılabilir fakat bir oyun çıkaracak kıvama gelmek yıllarınızı alır.

2D bir proje için hangi motoru önerirsiniz.
 
Hedeflediğiniz tarzdaki oyunu unity ile yapabilirsiniz, kullanıcağınız dili yapıcağınız projeye göre belirlemelisiniz diğer türlü oyunun yapım süresi uzar gider.
 
Unity için c# temel kütüphanesini öğren.
Oyun içinde lazım oldukça gerisini blok blok öğrenirsin.

Oyun tipi belirle ---> hazır modeller bul ---> hazır modeller üzerinden kendine basit hareket hedefleri koy (bir kutudan diğerine atlama) bunun için gerekli blok kodu öğren ---> asıl oyunda gerekecek hareketler için gerekli blokları bu yöntemle öğren, birleştir ---> örnek map tasarla ---> örnek map üzerinde tüm mekanikleri test et ---> Kendi modellerini oluştur ---> hareketlerle uyumlu sesler ekle ---> menü oluştur ---> asıl map tasarımlarını hazırla, menüye entegre et.
 
Eğer arkadaşın ile amacınız eğlencesine kısa vadede projeler yapmak ise profesyonel ve kapsamlı bir motor sizi fazla zorlar."Game Maker Engine" veya "Roblox Studio" kullanabilirsiniz, ancak bu motoarda çok gelişseniz bile ileride ciddi bir projede bu motorlar sizi çok kısıtlayacaktır ve pro bir motor hakkında da bilgi ve deneyime sahip olmayacaksınız. Unity, bazı çok istisnai durumlar dışında hiçbir avantajı olmayan bir motor, Unity, pro bir motor sayılabilir ancak dosya boyutlarından programlama zorluğuna kadar mantıklı değil (kullanmak açısından). Unreal Engine, hatta özellikle Unreal Engine 4.27.2 kullanmanı öneririm. Unreal Engine 5 kullanırsan bu sana avantaj sağlamaz, eğer AAA oyun yapmayı planlamıyorsan, ve Unreal Engine 5 bir takım sorunlar ile dolu, Orijinal UE5 (5.3 bile) kullanarak büyük bir oyunu tamamlaman zor, büyük firmaların kullandığı motorlar orijinal değil modlanmış motorlar. UE4 sana bu açıdan sorun çıkarmaz. Ayrıca UE' ın Unity' den daha pro bir motor olması istisnai durumlar harici hiçbir şekilde işini zorlaştırmaz. Yani basit motor kullanmanın anlamı yok. Eğer 2D oyun yapacaksan UE çok da iyi bir tercih olmayacaktır ama. Her şekilde öğrendiğinde en çok işine yarayacak olan motor UE, neredeyse her şekilde.


Oyun yapmak isteyen kişiye verdiğin öneri gerçekte bu mu, ve ayrıca oyun motorunda makale yazmayacak, kodları tanıması yeterli. A1 ingilizce bile yeterli olur.
Eğer arkadaşın ile amacınız eğlencesine kısa vadede projeler yapmak ise profesyonel ve kapsamlı bir motor sizi fazla zorlar."Game Maker Engine" veya "Roblox Studio" kullanabilirsiniz, ancak bu motoarda çok gelişseniz bile ileride ciddi bir projede bu motorlar sizi çok kısıtlayacaktır ve pro bir motor hakkında da bilgi ve deneyime sahip olmayacaksınız. Unity, bazı çok istisnai durumlar dışında hiçbir avantajı olmayan bir motor, Unity, pro bir motor sayılabilir ancak dosya boyutlarından programlama zorluğuna kadar mantıklı değil (kullanmak açısından). Unreal Engine, hatta özellikle Unreal Engine 4.27.2 kullanmanı öneririm. Unreal Engine 5 kullanırsan bu sana avantaj sağlamaz, eğer AAA oyun yapmayı planlamıyorsan, ve Unreal Engine 5 bir takım sorunlar ile dolu, Orijinal UE5 (5.3 bile) kullanarak büyük bir oyunu tamamlaman zor, büyük firmaların kullandığı motorlar orijinal değil modlanmış motorlar. UE4 sana bu açıdan sorun çıkarmaz. Ayrıca UE' ın Unity' den daha pro bir motor olması istisnai durumlar harici hiçbir şekilde işini zorlaştırmaz. Yani basit motor kullanmanın anlamı yok. Eğer 2D oyun yapacaksan UE çok da iyi bir tercih olmayacaktır ama. Her şekilde öğrendiğinde en çok işine yarayacak olan motor UE, neredeyse her şekilde.


Oyun yapmak isteyen kişiye verdiğin öneri gerçekte bu mu, ve ayrıca oyun motorunda makale yazmayacak, kodları tanıması yeterli. A1 ingilizce bile yeterli olur.
Evet verdiğim öneri gerçekten de bu. Şimdi belki onun için sıkıntı olmayacak ama bu işi ilerletir ise İngilizce ciddi manada lazım oluyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı