Yeni oyunlardaki optimizasyon problemi DLSS yüzünden mi?

emreyılmaz8

Hectopat
Katılım
26 Ocak 2019
Mesajlar
235
Bu problem sırf DLSS artık oldugu icin mi var? Mesela A Plague Tale Requiem'da oyunun kalitesini kapatınca aşırı kötüleştiren contact shadows Ultra Low arası FPS'te 2 fark var ama dokularda Low ve Ultra aynı FPS'i veriyor. Cyberpunk'da da benzer bir durum söz konusu. Oyun görüntüsüne etki eden ayarlarda FPS farkı yok ama etmeyenlerde çok fazla. Bunların sebebi nedir? A Plague Tale'nin RTX 2060 istemesini hiç saymıyorum bile önerilen olarak.
 
Soruyu bilmiyorum ama A Plague Tale'in önerilenlerde RTX 2060 istemesi normal bence. Eski nesile çıkmayan bir oyun için böyle gereksinimler normal artık.
 
Soruyu bilmiyorum ama A Plague Tale'in önerilenlerde RTX 2060 istemesi normal bence. Eski nesile çıkmayan bir oyun için böyle gereksinimler normal artık.

1080p Ultra'da şu kartlar 60 FPS veriyorsa bunun eski nesille bir alakası yok, oyunun optimizasyon çöplüğüyle alakası var.

1668294494495.png
 
1080p Ultra'da şu kartlar 60 FPS veriyorsa bunun eski nesille bir alakası yok, oyunun optimizasyon çöplüğüyle alakası var.

Eki Görüntüle 1570774
6800XT 2K'da çok rahat 60FPS alıyor bu oyunda, optimizasyonun nasıl olduğu konusunda bir şey demedim 2060 istemesi normal diyorum.
 
Doku kalitesi oyunun görüntüsünü çok değiştirsede GPU'ya yük olarak çok az biner. Hatta direkt Vram olarak biner. O yüzden Vram darboğazı olmazsa, doku kalitesi FPS'yi pek etkilemez. Oyunun çok sistem istemeside farklı nedenlerle olabilir. Misal Far Cry 6'da CPU'ya çok yüklendiği için 3070ler bile 120-144FPS'ye ulaşamıyor. İşlemci darboğazı olmasa rahatlıkla ulaşıcaklar ama oluyor. GPU'un ayarları yaptıktan sonra %99 kullanılıyorsa, hiçbir darboğaz olmadan oynuyorsun demektir. Aldığın FPS'de GPU'nun gücünün limitidir. %99 almıyorsan o zaman bir sürü neden olabilir bunun için. (optimizasyon, CPU'ya yük bindirme, tek kanal ram vs.)
 

Yeni konular

Geri
Yukarı