Sağ olun internetten bakıp yapmaya çalışacağım. Eğer olursa kullandığım kaynağı buraya bırakırım.Bu konuda özellikle İngilizce ararsan sayısız tutorial var. Özellikle işte en basit örnek olarak skor sayacı oluşturup skor yazdırmayı gösteren, skor da bir sayısal değişken sonuçta. Önce tabi UI lazım onun için bir canvas oluşturursunuz onu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız o konuda da sayısız tutorial var. Sonra eğer sıkıntı yaşadığınız konu integer ya da float tipi bir değişkeni string olarak vermekse .toString() methodu var eğer bilmiyorsanız.
UI'ı nasıl oluşturacağınızı falan bilmiyorsanız dediğim gibi internet tutorial dolu isterseniz örnek de bulup bırakabilirim de kendiniz aratsanız da sayısız tutorial bulursunuz zaten.
moneyText.text = "Paranız: "+money.toString();
Örneğin para miktarımızı yazdıracağız diyelim bunun için öncelikle bir adet Text objesine ihtiyacımız var. Unity'de sırayla "Hierarchy > UI > Text" nesnelerine tıklıyoruz. Sonra bir. CS dosyası (script) oluşturuyoruz. Başka bir scriptin üzerinden de yapabilirsiniz tabii. Sonra "UnityEngine. UI" kütüphanesini dahil ediyoruz (using UnityEngine. UI). Ondan sonra bir adet Text değişkeni oluşturuyoruz. "public Text moneyText;" sonra Update metodunun içine (metodu kullanım şeklinize göre değiştirebilirsiniz)
C#:moneyText.text = "Paranız: "+money.toString();
Yazıyoruz. Ondan sonra tekrardan Unity arayüzüne dönüp moneyText değişkenine Hierarchy kısmında eklediğimiz Text objesini sürüklüyoruz. Artık her Update metodu çalıştığında paranızı otomatik olarak güncelleyen bir script yazmış olduk.
Video örneği:
Rica ederim.Teşekkür ederim
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.