Unity UI ile ekrana değişkin nasıl yazdırılır?

Wehhuu

Femtopat
Katılım
17 Aralık 2023
Mesajlar
34
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Unity de UI kullanarak ekrana değişken yazdırma vb işlemler yapmak istiyorum fakat internet üzerinde anlaşılır bir kaynak bulamadım. Bilen arkadaşlar basit bir şekilde anlatabilir mi?
 
Bu konuda özellikle İngilizce ararsan sayısız tutorial var. Özellikle işte en basit örnek olarak skor sayacı oluşturup skor yazdırmayı gösteren, skor da bir sayısal değişken sonuçta. Önce tabi UI lazım onun için bir canvas oluşturursunuz onu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız o konuda da sayısız tutorial var. Sonra eğer sıkıntı yaşadığınız konu integer ya da float tipi bir değişkeni string olarak vermekse .toString() methodu var eğer bilmiyorsanız.

UI'ı nasıl oluşturacağınızı falan bilmiyorsanız dediğim gibi internet tutorial dolu isterseniz örnek de bulup bırakabilirim de kendiniz aratsanız da sayısız tutorial bulursunuz zaten.
 
Bu konuda özellikle İngilizce ararsan sayısız tutorial var. Özellikle işte en basit örnek olarak skor sayacı oluşturup skor yazdırmayı gösteren, skor da bir sayısal değişken sonuçta. Önce tabi UI lazım onun için bir canvas oluşturursunuz onu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız o konuda da sayısız tutorial var. Sonra eğer sıkıntı yaşadığınız konu integer ya da float tipi bir değişkeni string olarak vermekse .toString() methodu var eğer bilmiyorsanız.

UI'ı nasıl oluşturacağınızı falan bilmiyorsanız dediğim gibi internet tutorial dolu isterseniz örnek de bulup bırakabilirim de kendiniz aratsanız da sayısız tutorial bulursunuz zaten.
Sağ olun internetten bakıp yapmaya çalışacağım. Eğer olursa kullandığım kaynağı buraya bırakırım.
 
Örneğin para miktarımızı yazdıracağız diyelim bunun için öncelikle bir adet Text objesine ihtiyacımız var. Unity'de sırayla "Hierarchy > UI > Text" nesnelerine tıklıyoruz. Sonra bir. .cs dosyası (script) oluşturuyoruz. Başka bir scriptin üzerinden de yapabilirsiniz tabii. Sonra "UnityEngine.UI" kütüphanesini dahil ediyoruz (using UnityEngine.UI). Ondan sonra bir adet Text değişkeni oluşturuyoruz. "public Text moneyText;" sonra Update metodunun içine (metodu kullanım şeklinize göre değiştirebilirsiniz)

C#:
moneyText.text = "Paranız: "+money.toString();

yazıyoruz. Ondan sonra tekrardan Unity arayüzüne dönüp moneyText değişkenine Hierarchy kısmında eklediğimiz Text objesini sürüklüyoruz. Artık her Update metodu çalıştığında paranızı otomatik olarak güncelleyen bir script yazmış olduk.

Video örneği:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Örneğin para miktarımızı yazdıracağız diyelim bunun için öncelikle bir adet Text objesine ihtiyacımız var. Unity'de sırayla "Hierarchy > UI > Text" nesnelerine tıklıyoruz. Sonra bir. CS dosyası (script) oluşturuyoruz. Başka bir scriptin üzerinden de yapabilirsiniz tabii. Sonra "UnityEngine. UI" kütüphanesini dahil ediyoruz (using UnityEngine. UI). Ondan sonra bir adet Text değişkeni oluşturuyoruz. "public Text moneyText;" sonra Update metodunun içine (metodu kullanım şeklinize göre değiştirebilirsiniz)

C#:
moneyText.text = "Paranız: "+money.toString();

Yazıyoruz. Ondan sonra tekrardan Unity arayüzüne dönüp moneyText değişkenine Hierarchy kısmında eklediğimiz Text objesini sürüklüyoruz. Artık her Update metodu çalıştığında paranızı otomatik olarak güncelleyen bir script yazmış olduk.

Video örneği:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Teşekkür ederim
 

Geri
Yukarı