Arama Sonuçları - Sorgulanan Kelime: *

  • Üyeler: Shinya Kogami
  • Oyun Programlama kategorisinde
  • İçerik: Konular, Mesaj
  • Tarihe göre sırala
  1. Shinya Kogami

    Hangi yazılım dili öğrenilmeli?

    Evet elenebilir. Fakat bir yandan faydası da olabilir. Çünkü oyun motorları benzer mantıkta çalışır. C# öğrenmesi daha kolay bir dil(bence) şimdi eğer daha kolay kaynak bulup daha keyifli çalışacağınız bir şeylerle başlarsanız olayın mantığını öğrenmeniz kolay olur. Bu size fayda sağlayabilir...
  2. Shinya Kogami

    Hangi yazılım dili öğrenilmeli?

    En çok kaynağı bunda bulursun. C# nispeten daha keyifli gelir, kolay öğrenirsin. Unity kullanımı kolay denebilir. 2 hafta kurs izleyip oyun yapamazsınız ama başlamak için iyi bir nokta. C# temellerini öğrenirsiniz, daha sonra baştan sona basit oyunların yapıldığı kursları takip ederek, neyi...
  3. Shinya Kogami

    Niye herkes Godota geçiyor?

    Unity'nin son kararından sonra oyun dağıtımının çok karmaşıklaşması. Bağımsız geliştiriciler oyunlarını Game Pass gibi servislerden dağıtırken çok zorlanacaklar ve maliyetlerde karmaşa yaşanacak.
  4. Shinya Kogami

    3D modelleme öğrenmek

    Anladım. Yani bu modeller çok zor değil ama oyun için modellemede optimizasyon önemli. Burada animasyon rigleme texture vs kompleks bir durum var. Sana şu kadar ayda şunu yaparsın demek saçma olur. Önce 3D topology öğrenerek başlasan iyi olur. Yani demek istediğim mesela Blender'ı kullanmayı...
  5. Shinya Kogami

    3D modelleme öğrenmek

    Yalnız mı çalışıyorsun ?
  6. Shinya Kogami

    Unreal Engine'de animasyon filmi yapmak komisyon hakkı oluşturur mu?

    Onlar buna sadece oyun motoru olarak bakmıyor. O sebeple Epic üzerinden 10k üzeri gelirleri bildirmenizi bekliyorlar. 10k için sizden bir ücret istemeyebilirler fakat yine de bildirmenizi istiyorlar. 10k dolar bu arada. Ekleme: Sadece oyun motoru olarak bakmıyorlar = genel bir araç olarak...
  7. Shinya Kogami

    Unreal Engine'de animasyon filmi yapmak komisyon hakkı oluşturur mu?

    10k dolar üzeri gelir elde etmeyeceksen sorun olmaz. 10k üzeri için Epic ile iletişime geçmen gerekebilir.
  8. Shinya Kogami

    Sıfırdan Unity-C# öğrenmek

    Udemy'de güzel Türkçe kurslar var fakat köküne kadar oradan öğrenmeniz zor tabii. Oradaki kurslar size oyun motoruna, dile ve genel manada oyun yapımının mantığına girişi iyi anlatır. Gerisi sizin araştırmanıza ve sürekli yeni şeyler denemenize kalmış. Udemy'de bazı çok öğrencili dolandırıcı...
  9. Shinya Kogami

    Çözüldü Flappy bird oyunumu nasıl geliştirebilirim?

    Yeni bilgisayara geçene kadar Unity'e ve C#'a olan aşinalığınız artar. Zamanla temiz kod yazmayı da öğrenirsiniz. Yeni bilgisayara geçince sizin için çok rahat olur. Umarım yardımcı olmuşumdur. Bol şans size.
  10. Shinya Kogami

    Çözüldü Flappy bird oyunumu nasıl geliştirebilirim?

    Unity ve VS Code olarak kullanmayı deneyin. Bazı özellikleri sisteminiz için optimize edersiniz. İngilizce biliyorsanız Google'a "5 ways to develop Games on Low end PC with Unity" veya "how to develop Games on Low end PC with Unity" yazarak aratırsanız basit ve açıklayıcı yazılara ulaşırsınız...
  11. Shinya Kogami

    Çözüldü Flappy bird oyunumu nasıl geliştirebilirim?

    Bilgisayarın özelliklerini yazar mısınız? Vs yerine VS Code kullanabilirsiniz daha az RAM'e ihtiyaç duyar.
  12. Shinya Kogami

    Çözüldü Flappy bird oyunumu nasıl geliştirebilirim?

    Bu üzerinde çalıştığınız oyun ve benzeri oyunlar için Unity üzerine binlerce kaynak var internette. Ulaşılması da çok kolay. Videoyu izledim, az bir satır kod var. Benim tavsiyem bu projeyi Unity'e geçirip oradan devam etmeniz.
  13. Shinya Kogami

    Çözüldü Flappy bird oyunumu nasıl geliştirebilirim?

    YouTube'a flappy bird clone yaz hangi oyun motorunu kullanıyorsan oradan bakarak az çok anlarsın.
  14. Shinya Kogami

    Oyun assetlerini nereden buluyorlar?

    Free3d.com Sketchfab.com Cgtrader.com Turbosquid.com Yanlışlıkla göndermişim ekleme yapayım. Bu sitelerde filtreleme kısmında Free seceneği var. Onu seçerseniz bedava olanları gösterir. Çoğu sadece kişisel kullanım içindir. Para kazanacağınız işlerde kullanmayın. Yani illa sorun yaşarsınız...
  15. Shinya Kogami

    Unreal Engine 5 ile yaptığım Witcher/Mount and Blade tarzı köy

    Evet, ben ilk zamanlar Unreal açıp bu adamın videolarını izleyerek gaza geliyordum. Tabii kendi denemelerim hüsran oluyordu ama her şey deneye deneye. Sadece izlemek bile insana kendini hissettiriyor. Senin yaptığında gayet iyi bence. Elindeki asset'leri çok iyi kullanmışsın.
  16. Shinya Kogami

    Unreal Engine 5 ile yaptığım Witcher/Mount and Blade tarzı köy

    Çok da gerek yok aslında bump map veya normal map ile biraz oynasan da benzer etkiyi yaratabilir muhtemelen. Mavericks'in level design videolarını izliyor musun YouTube'da? Ben çok beğeniyorum o adamın çalışmalarını.
  17. Shinya Kogami

    Unreal Engine 5 ile yaptığım Witcher/Mount and Blade tarzı köy

    "Çogözel" olmuş. Tebrik ederim. Performansı çok düşürür mü bilemiyorum ama belki yer için biraz tesellation iyi gidebilir.
  18. Shinya Kogami

    C#'dan Unity'ye geçilmeli mi?

    Hemen yarına yetiştirecek projeniz yoksa istediğinizi yapın. İster şimdi geçin deneye yanıla öğrenin ister sonra geçin yine deneye yanıla öğrenin. Yani deneme yanılma olacak her iki şekilde de.
  19. Shinya Kogami

    3D modeller nasıl satılabilir?

    Artstation'da isimleri ile birlikte satılabiliyor. Cgrader'ın bu konuda farklı bir durumu olabilir. Hatırladığım kadarı ile Cgtrader'da isimli modeller de satılıyordu. Mail atın nedeni sorun en iyi bilgiyi onlardan alırsınız. Çünkü ben farklı platformlarda da isim ile satış yapanlar gördüm. Bu...
  20. Shinya Kogami

    3D modeller nasıl satılabilir?

    Ek iş olarak yapılabilir. Tek iş olarak da yapılabilir. Zaman harcadığınıza değer. Eğer kendinizi geliştirirseniz çok iyi iş imkanları mevcut. Başlarda bir süre az para yüksek kalite işler satmalısınız. Zamanla fiyatınız yukarı çıkar. Bu bahsettiğim arkadaşım sadece fiverr üzerinden iş yaparak...
  21. Shinya Kogami

    3D modeller nasıl satılabilir?

    Hem aldım hem sattım. Güvenilir sitelerdir. Zaten piyasanın en bilinen siteleri. Bunlara ek olarak fiverr üzerinden ilan açarsanız insanlar size proje yaptırır oradan da paranızı alırsınız. Ben henüz fiverr kullanmadım ama yakın bir arkadaşım oradan sürekli iş alıyor.
  22. Shinya Kogami

    3D modeller nasıl satılabilir?

    Artstation. Gumroad. Turbosquid. Sketchfab. Bu sitelerde satabilirsiniz. Aklıma başka gelirse yazarım. Ödeme alacağınız yönteme göre vergisi de kesilir. Üniversitede grafik tasarım var. Bazı okullarda oyun yapımcılığı bölümleri var. Size tavsiyem mimarlık okumanız. Elinizde iki iş birden olur...
  23. Shinya Kogami

    Oyunlar için en iyi programlama dili hangisidir?

    Java çöp müdür bilemem ama yavaş yavaş popülerliği azaldığı kesin. Bilindik oyun motorları C++ kullandığı için çoğunlukla insanlar ona yöneliyor. C# amansız temsilcisi Unity ve mobil oyunlar sayesinde popülerliğini koruyor. Siz Java öğreniyorsanız yanına bir de bu iki dilden birini eklemekte...
  24. Shinya Kogami

    Çözüldü Unity 3D karakter düşme animasyonunda kalıyor

    Halılara collider eklediniz mi? Tam ismini hatırlamıyorum ama collider olması lazımdı. Yani karakter yere temas edince animasyonu durduruyorsa halıda collider olmadığı için bug oluyordur.
  25. Shinya Kogami

    Çözüldü Unity 3D karakter düşme animasyonunda kalıyor

    O zaman Exit'e bağlayın deneyin bakalım. Çünkü animasyondan çıkamıyor sanırım şu anda. Sürekli aynı döngüyü oynatıyor. O zaman Exit'e bağlayın deneyin bakalım. Çünkü animasyondan çıkamıyor sanırım şu anda. Sürekli aynı döngüyü oynatıyor.
Geri
Yukarı