- Katılım
- 28 Nisan 2020
- Mesajlar
- 46.339
- Makaleler
- 42
- Çözümler
- 148
Unreal Engine 5 ile beraber konuşulmaya başlanan bir konu da bu. Sizin fikirleriniz nelerdir Lumen teknolojisi donanım kaynaklı ışın izlemeyi (Ray Tracing) bitirebilir mi?
Lumen teknolojisinin vurgulanan özelliği dinamik küresel aydınlatma oldu. Geliştiricilerin performansı yükseltmek adına statik ışıklardan oluşan bir oyunla kısıtlandıklarını belirten Platteaux, yeni teknoloji ile bu sorundan kurtulacaklarını belirtti. Yeni küresel aydınlatma teknolojisi ile ışık kaynağından gelen ışınlar, nesneler üzerinden birçok kez yansıyarak ortamı aydınlatabilecek. Bunu yaparken ışıklandırmanın bake edilmesine ya da önceden hesaplanmış lightmap kullanılmasına ihtiyaç duyulmayacak. Gerçek zamanlı yapılan bu hesaplama, ışığın durumuna göre yansımaları ve ortam aydınlatmasını etkileyebilecek. Bu sayede sadece ortamın değil, oyun içerisinde oyuncunun kullanacağı herhangi bir dinamik ışık da Lumen kapsamına girecek ve küresel aydınlatmaya uygun davranacak.