Hearts of Iron 4 muharebe baloncuğunun matematiği nedir?

@Hoinchuhayn Basit bir fonksiyonu vardır mesela:

Eğer değer kümesi adı: Üstünlük.
Ve Değer: Yirmi olsun.

Kısaca: Yürüt; Karşılaştır komutu: Taraf 1 ve 2 20 değerine yakınlığını bul. Ve bölme ile ulaş.

Taraf 1 16 ve Taraf 2 denen küme 19 degeri varsa üstünlügü Taraf 2 'ye aktar.
 
Merhaba. Savaş esnasında yeşil, sarı veya kırmızı olup savaşın gidişatını gösteren bir baloncuk oluyor biliyorsunuz. Baloncuk 100 üzerinden sayı veriyor 100'e yakınsa kazanıyorsunuz 0'a yakın kaybediyorsunuz. Bu baloncuk belli bir formüle göre mi çalışıyor? Matematiksel bir formülü var mı?
Hocam o sayı aşırı önemli değil. Artık dwork mantığı önemli ordaki yeşil bir çizgi var o ne kadar azalırsa o sayının hiç bir önemi kalmaz. Sıfır organizasyon bir birlik ne kadar güçlü olursa olsun hiç bir şey yapamaz.
 
YouTube'da ezbere anlatıyorlar. Bu değerlerin hesaplandığı denklemi öğrenirsek division templateleri kendimiz oluştururuz.
Sismanlartv iyi o konuda. En basitinden savaşa girdiğin arazinin ozelliklerine bakarsan maksimum kaç width'lik asker kapasitesi olduğunu gorebilirsin. Ona gore bir template hazırlarsın.
 
@Hoinchuhayn basit bir fonksiyonu vardır mesela:

Eğer değer kümesi adı: Üstünlük.
Ve değer: Yirmi olsun.

Kısaca: Yürüt; karşılaştır komutu: Taraf 1 ve 2 20 değerine yakınlığını bul. Ve bölme ile ulaş.

Taraf 1 16 ve taraf 2 denen küme 19 degeri varsa üstünlügü taraf 2'ye aktar.

Üstünlüğü işte faktörlerin denklemle uyarlanışı yapıyor ama sanırım matematiksel olarak çok karışık. Matematiği iyi bilen adam bu oyunu çok rahat çözer aslında. İleri derece matematik kullanılıyor. Aslında denklemi bilsek bilgisayara grafiği çıkartılır ideal değerler bulunup ona göre meta geliştirilir.
Sismanlartv iyi o konuda. En basitinden savaşa girdiğin arazinin ozelliklerine bakarsan maksimum kaç width'lik asker kapasitesi olduğunu gorebilirsin. Ona gore bir template hazırlarsın.
Evet ama breakthrough kaç olacak veya soft attack. Reliability ile nasıl dengelenecek. Hızı kaçta tutacağız bu değerler ezbere değil de mantıkla oturtulursa oyun çok daha rahat kavranır.
Hocam o sayı aşırı önemli değil. Artık dwork mantığı önemli oradaki yeşil bir çizgi var o ne kadar azalırsa o sayının hiçbir önemi kalmaz. Sıfır organizasyon bir birlik ne kadar güçlü olursa olsun hiçbir şey yapamaz.

Anladım hocam. Aslında oyun tamamen matematik üzerine kurulu da yapımcı gıcıklığına veri paylaşmıyor.
 
Combat width, yeterli ekipman, ekipman modeli, uçak sayısı, asker sayısı, arazi şartları, birliğin breakthrough gücü, düşmanın savunma gücü, organizasyon, strength diye bir sürü şey sayılabilir.
Hocam division template metaları deneme yanılmaya göre mi yapılıyor?
Oyuna yeni eklenen bir şey olmadığı sürece deneme-yanılma yapılmıyor. Yapılan divisionlar değerlere göre şekillendiriliyor.

Örneğin daha hızlı bir tank için daha hafif tank üretmek, tank delmek için tank destroyer eklemek gibi.
 
Combat width, yeterli ekipman, ekipman modeli, uçak sayısı, asker sayısı, arazi şartları, birliğin breakthrough gücü, düşmanın savunma gücü, organizasyon, strength diye bir sürü şey sayılabilir.

Oyuna yeni eklenen bir şey olmadığı sürece deneme-yanılma yapılmıyor. Yapılan divisionlar değerlere göre şekillendiriliyor.

Örneğin daha hızlı bir tank için daha hafif tank üretmek, tank delmek için tank destroyer eklemek gibi.

Hocam bu değerlerin dengesi nasıl sağlanıyor diyelim bir tanesi çok fazla bir tanesi çok az olursa gene dengesizlik olur.
 

Geri
Yukarı