Hangi forumlardan bahsediyorsun bilmiyorum ama bunu öne süren kişilerin ekran kartlarının çalışma prensibi konusunda en ufak bir bilgisi bile yok. Ekran kartı belleği, sistem belleği gibi değildir. Anlık çalışır.
Bugün masaüstü bilgisayarlarda DDR3 bellekler kullanılırken ekran kartları GDDR5 bellekler kullanmakta. DDR3 belleklere saniyede 25 GB hızında veri aktarılabiliyor. Oysa ki GDDR5 belleklere saniyede 225 GB veri aktarılabiliyor. Yani İşlemci, saniyede 25 GB veri işlerken ekran kartının işlemcisi, GPU, saniyede 225 GB veri işlemiş oluyor. Burada önemli olan belleği miktarı değil, GPU'nun veri işleme kapasitesidir.
İşlemcinin kullandığı RAM'de, veriler uzun süre aynı kalabilir. Örneğin bir Explorer, Messenger, bir Word dosyası... Uzun süre bellekte kalır. Oysa ki ekran kartında böyle bir şey söz konusu bile değildir. Bellekler sürekli dolar ve boşalır. Ekrana sürekli işlenecek yeni veriler gelir. Zira oyunlar gerçek zamanlı render edilir ve her bir sahnesi benzersizdir!
Bu bağlamda; yok nVidia çok satmak için 2 GB koyuyor, AMD 4 GB koyuyor, bunlar fasa fisodur. Bir şey bilmeyen ama toplumda kabul görmek için saçma sapan tezler ortaya atan kişilerin uydurmalarıdır. AMD'nin 4 GB koyma nedeni, AMD kartlarla birlikte Eyefinity teknolojisi gelmesidir. GTX 680 aynı anda en fazla 4 monitör destekler. AMD HD 7970 ise aynı anda 6 monitöre birden çıkış verir. Bu da karta binen yükü artırır. AMD bu yükün altından kalkabilmek için karta 4 GB bellek koymuştur.
Yine bugün en üst düzey işlemcide dahi 8 çekirdek varken, GTX 680 gibi bir kartta tam 1536 çekirdek vardır. Buradan bile aradaki farkı anlamak mümkündür. Ekran kartı belleği ile sistem belleği farklı şeylerdir. Karşılaştırılamazlar...
Bu tezi öne süren arkadaşlara tavsiyem, desteksiz sallamasınlar...
Mart 2015 Güncelleme: 2015 yılına geldiğimiz şu günlerde oyunlar hiç olmadığı kadar yüksek detay içermekte ve bu bağlamda yüksek video belleğine ihtiyaç duymaktadır. Tavsiyem, üst seviye ekran kartlarında 4 GB belleği olan modellere yönelmenizdir.