AMD ekran kartları neden bu kadar kötüleniyor?

WattMan ve çeşitli sürücü problemlerinden dolayı ancak 6000 serisinde yok denecek kadar az artık bu sorun. RX 6600 ekran kartımı R3 3100 ile kullanıyorum ve bir kere bile sıkıntı yaratmadı.
 
Bu yorumlar saçma derecede abartılı tabii özelliklede 6000 serisi için. Ancak yazılım tarafında NVIDIA kadar iyi olmadığı da bariz. Ayrıca işin şans faktörü de var. Mesela kullandığının RX 570 ile sorun yaşamayan da var, sorun yaşayan da var, tek kişinin yorumuna bakarak konuşmak manasız biraz.

Hocam sorun yaşamayan gelip ne yapsın RX570 çok güzel kart gidin alın evinizde fazladan bulunsun mu desin forumda. Sorunu olan gelip yazıyor çözüm arıyor. Benim ilgincime giden tarafı aynı sorular NVIDIA tarafında olunca kimsenin çıt çıkarmaması, bir yerde bile NVIDIA kart alınmaz, çöp, rezalet, pişmanlık vs. gibi yorum görmedim.
 
11,5 yıldır hd3650 var memnunum, geçen ssd taktıktan bir hafta sonra mavi ekran vee ekran gitmesi gibi sorunlar olmaya başladı. Sanırım vga kablosunu takarken biraz fazla abandım(nefret ediyorum bu kablodan oturmuyor gibime geliyor), bilgisayarcıda da zamanında ekran renkli renkli olmuştu. Ben de bunları çok yapınca bozuldu sandım ama maaşallahı var. :)
Merhaba. Sizin kartınız ölü ve siz de ölüden bir şeyler istiyorsunuz :).
 
Fanboyluk diye düşünüyorum.
Yani yazılımsal hatayı NVIDIA'da da oluyor olabilir ama bunun bildirimi bize gelmiyor olabilir.
AMD hatayı veriyor direk, çözmek basit WattMan hatasını OverDrive sekmesinden biraz Memory & Core clock ve biraz voltaj düşürerek kolayca çözülebilir.
Bunu geçiyorum.
Driver ayarlarından yapılan ayarlar NVIDIA'da ne kadar bol olsa bile %1 bile fark ettiği söylenemez güç tasarrufunu saymıyorum.
Yani o kadar fazla ayar sadece görüntü kaybına ve karışıklığa neden oluyor.
Sürücüleri hata vermiyor olsa bile 2 misli fiyat ödemeye kesinlikle değmez.
Işın izlemeyide katarsak NVIDIA burada başarılı olsa bile görsel olarak çok az farklılık sunuyor.
Reklam olarak hep Minecraft gösteriliyor çünkü normaldede grafiksel olarak kötü olan bir oyuna gerçek zamanlı ışınlar ekleyince çok göz boyuyor ve özellikle çocukların dikkatini çekiyor.
Fakat günümüzde ki çoğu oyunda ışın izleme bulunmuyor ve olsa bile çok az fark yaratıyor.
DLSS kısmına gelirsek.
Yapay zeka ile falan oluyor diye söyleniyorlar ama sadece göz boyamadan ibaret.
NVIDIA bunu donanımsal olarak ve yapay zeka ile yapıyor olabilir fakat AMD.
Bunu sadece yazılımla yapıp DLSS ile birebir aynı performansa getiriyor.
DLSS 3.0'rı saymıyorum tabii ki.
Ve en büyük etki NVIDIA neredeyse çok izlenen yayıncıların hepsine sponsorluk vermeleri.

Velhasıl benim için NVIDIA'nın para tuzağından bir farkı yok.
 
Merhaba. Sizin kartınız ölü ve siz de ölüden bir şeyler istiyorsunuz :).
Aslanlar gibi görevini yapmaya devam ediyor. Kabloyu sok tak yaptım bir kere bile yapmadı daha. Yaparsa da yapar helal olsun ona. Ölü olsa böyle mi görünür? :)
 

Dosya Ekleri

  • aaaa.png
    aaaa.png
    236 KB · Görüntüleme: 32
Kendi adıma bunun kaynakları HD serisine dayanıyor sanırım. HD7970'den bir türlü randıman alamayıp, durmadan "Grafik sürücüsü çalışmayı durdurdu" hatası almaktan cidden insanın imanı gevriyordu arkadaş. High-end kart alıp sürücü ve yazılım açısından bir sürü sorun yaşamak insanın iflahını kurutuyor. Travmalarım var Catalyst isimli yazılımsı şeyle ama aşacağım bu ön yargıyı. 3 seri sonra AMD alabilirim diye düşünüyorum.
 
Aslanlar gibi görevini yapmaya devam ediyor. Kabloyu sok tak yaptım bir kere bile yapmadı daha. Yaparsa da yapar helal olsun ona. Ölü olsa böyle mi görünür? :)
Ben de hd2400 pro kullanıyorum foruma inat 😃 eski donanımı kullanabilmek bence bir sanattır. (Bence yani) Çünkü herkesin harcı değil uğraşmak, sabretmek, dayanmak, çözüm bulmak...
 
Fanboyluk diye düşünüyorum.
Yani yazılımsal hatayı NVIDIA'da da oluyor olabilir ama bunun bildirimi bize gelmiyor olabilir.
AMD hatayı veriyor direk, çözmek basit WattMan hatasını OverDrive sekmesinden biraz Memory & Core clock ve biraz voltaj düşürerek kolayca çözülebilir.
Bunu geçiyorum.
Driver ayarlarından yapılan ayarlar NVIDIA'da ne kadar bol olsa bile %1 bile fark ettiği söylenemez güç tasarrufunu saymıyorum.
Yani o kadar fazla ayar sadece görüntü kaybına ve karışıklığa neden oluyor.
Sürücüleri hata vermiyor olsa bile 2 misli fiyat ödemeye kesinlikle değmez.
Işın izlemeyide katarsak NVIDIA burada başarılı olsa bile görsel olarak çok az farklılık sunuyor.
Reklam olarak hep Minecraft gösteriliyor çünkü normaldede grafiksel olarak kötü olan bir oyuna gerçek zamanlı ışınlar ekleyince çok göz boyuyor ve özellikle çocukların dikkatini çekiyor.
Fakat günümüzde ki çoğu oyunda ışın izleme bulunmuyor ve olsa bile çok az fark yaratıyor.
DLSS kısmına gelirsek.
Yapay zeka ile falan oluyor diye söyleniyorlar ama sadece göz boyamadan ibaret.
NVIDIA bunu donanımsal olarak ve yapay zeka ile yapıyor olabilir fakat AMD.
Bunu sadece yazılımla yapıp DLSS ile birebir aynı performansa getiriyor.
DLSS 3.0'rı saymıyorum tabii ki.
Ve en büyük etki NVIDIA neredeyse çok izlenen yayıncıların hepsine sponsorluk vermeleri.

Velhasıl benim için NVIDIA'nın para tuzağından bir farkı yok.

DLSS ve FSR olayı güzel fakat şöyle eksi bir yönü var; eğer işlemci ekran kartını rahat besliyorsa işe yarıyor. Arkadaşımda i3 8100 gibi bir işlemci vardı ve 1660 veya 1660S takmıştı, ucu ucuna besliyor 10 MHz OC yapsanız darboğaz olacak o şekilde. FSR açınca az da olsa FPS artıyordu ama felaket donmalar oluşuyordu sırf bu yüzden AMD'yi suçluyordu adamakıllı yapmamışlar diye, 100 defa anlattım FSR açınca sisteminde darboğaz olduğunu ama dinlemedi.
 
Wattman en büyük sebep. Tam oyunun en güzel yerinde fanlar turboya dönüp ekran kararıyor. Işık tutulmuş tavşan gibi ekrana bakıp kalıyorsunuz. Nvidia tarafında pek duymadım bunu yaşayan.
 

Geri
Yukarı