Oyunu 60 FPS'e sabitlemek performansı düşürür mü?

Wuthrad

Hectopat
Katılım
21 Haziran 2018
Mesajlar
809
Çözümler
1
Merhaba,

RX 6700XT ekran kartım var ve 2K 165Hz monitör kullanıyorum. Bilgisayarım oyunlarda yük altına girince PSU uçak çalışır gibi çok yüksek bir fan sesi vermeye başlıyor. Bu ses oldukça rahatsız edici olduğu için kendimce çözüm arayışına girmeye başladım. Bir oyunda, örneğin Cyberpunk 2077, bütün özellikleri ultraya alıp FSR 2.0'ı aktifleştirince 90 FPS'leri görüyorum ancak bu GPU kullanımını yüzde yüze getiriyor ve PSU yüksek sesle çalışıyor. Oyunu 60 FPS'e kitlediğimde ise GPU kullanımı %60-70 bandında kalıyor ve PSU sesi büyük ölçüde azalıyor ve bu dertten kurtuluyorum.

Oyunu 60 FPS'e kilitlemek benim için çok şey kaybettirir mi? Bu tür hikayeli oyunları sabit 60 FPS ve düşük GPU kullanımıyla oynamak iyi bir fikir mi?

PSU: FSP Hyper Pro 650W 80+
 
Merhaba,

RX 6700XT ekran kartım var ve 2K 165Hz monitör kullanıyorum. Bilgisayarım oyunlarda yük altına girince PSU uçak çalışır gibi çok yüksek bir fan sesi vermeye başlıyor. Bu ses oldukça rahatsız edici olduğu için kendimce çözüm arayışına girmeye başladım. Bir oyunda, örneğin Cyberpunk 2077, bütün özellikleri ultraya alıp FSR 2.0'ı aktifleştirince 90 FPS'leri görüyorum ancak bu GPU kullanımını yüzde yüze getiriyor ve PSU yüksek sesle çalışıyor. Oyunu 60 FPS'e kitlediğimde ise GPU kullanımı %60-70 bandında kalıyor ve PSU sesi büyük ölçüde azalıyor ve bu dertten kurtuluyorum.

Oyunu 60 FPS'e kilitlemek benim için çok şey kaybettirir mi? Bu tür hikayeli oyunları sabit 60 FPS ve düşük GPU kullanımıyla oynamak iyi bir fikir mi?

PSU: FSP Hyper Pro 650W 80+

Hikayeli oyunlarda sorun olmaz, rekabetçi oyunlarda fark olur.
 
Sabitlemek size bir şey kazandırmaz. Hikayeli oyunda olsa sabitleyince sadece bilgisayar daha az yorulur. Size tavsiyem 60 FPS'e sabitlemeniz çünkü zaten 165 FPS alamıyorsunuz. 90 FPS'te olduğunuzda çıkan sesten rahatsızsanız bunu yapın yani. Bunların haricinde eğer rekabetçi bir oyun oynayacaksanız FPS sakın sabitlemeyin.
 
Hikayeli oyunlarda ekran kartı yüzde yüz kullanıma ulaştığında görüntü gecikmesi yükseliyor, %60-70 kullanımda 60 FPS sabitlendiğinde kullanım ve görüntü gecikmesi düşeceği için daha akıcı olabilir.
 
Özellikle piksel tabanlı oyunlarda sabitlemek baya performans kaybına neden oluyor.
Örnek; Craft the world oyununda sabitlemediğim zaman FPS her alanda 120-130 seyrediyor. Sabitleyince ana menüde özellikle 7-8 ve oyunun en karmaşık yerlerinde 17-30 arası seyretmeye başlıyor.

Sanırım bu durum oyun motoruna falan bağlı.
 
Merhaba,

RX 6700XT ekran kartım var ve 2K 165Hz monitör kullanıyorum. Bilgisayarım oyunlarda yük altına girince PSU uçak çalışır gibi çok yüksek bir fan sesi vermeye başlıyor. Bu ses oldukça rahatsız edici olduğu için kendimce çözüm arayışına girmeye başladım. Bir oyunda, örneğin Cyberpunk 2077, bütün özellikleri ultraya alıp FSR 2.0'ı aktifleştirince 90 FPS'leri görüyorum ancak bu GPU kullanımını yüzde yüze getiriyor ve PSU yüksek sesle çalışıyor. Oyunu 60 FPS'e kitlediğimde ise GPU kullanımı %60-70 bandında kalıyor ve PSU sesi büyük ölçüde azalıyor ve bu dertten kurtuluyorum.

Oyunu 60 FPS'e kilitlemek benim için çok şey kaybettirir mi? Bu tür hikayeli oyunları sabit 60 FPS ve düşük GPU kullanımıyla oynamak iyi bir fikir mi?

PSU: FSP Hyper Pro 650W 80+

Aynı PSU'ya sahibiz PSU'nuzda net bir sorun var sizin yaşadığınızı hiç yaşamadım 3060 ile.
 
Hikayeli oyunlarda ekran kartı yüzde yüz kullanıma ulaştığında görüntü gecikmesi yükseliyor, %60-70 kullanımda 60 FPS sabitlendiğinde kullanım ve görüntü gecikmesi düşeceği için daha akıcı olabilir.

Bu neden olsun ki? Kullanım artışıyla beraber ortalama FPS, minimum FPS ve %1 Low FPS artacak ve input lag da azalacatır. Dediğinin aksi olması gerekmez mi, belki kaçırdığım ayrı bir nokta vardır.
 
Bunu neden olsun ki? Kullanım artışıyla beraber ortalama FPS, minimum FPS ve %1 Low FPS artarcak ve input lag da azalacak. Aksi olması gerekmez mi, belki kaçırdığım ayrı bir nokta vardır.
Ram ve ekran kartı kullanımı yüzde yüze ulaştığında FPS yüksek olsa dahi görüntü gecikmesi oluşabiliyor, mesela görüntü gecikmesi problemiyle bilinen RDR 2; 1 hafta önce oyunu bitirdim, FPS limitini kaldırdığımda 80-90'lara yükseldiğinde görüntü gecikmesi zirve yapıyordu, FPS'i 60'a kilitledim doğal olarak ekran kartına binen yük azaldı ve input lag ( görüntü gecikmesi ) düşüş yaşadı.

Rekabetçi oyunlarda genel olarak ekran kartı ve belleğe yük binmediği için tam tersi yaşanıyor, FPS ne kadar yüksekse input lag azalıyor fakat bu hikayeli oyunlar için tam tersi işliyor. Bu durum sistemden sisteme değişir. FPS yükseldikçe görüntü gecikmesinin düşmesi tanımı ekran kartı ve belleğin %99 yükte çalıştığı durumda doğru değildir.

Ekran kartı kullanıma bağlı olarak input lagın nasıl oluştuğunu daha iyi anlamanız için bir tablo;
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    69,8 KB · Görüntüleme: 27
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı