Baldur gate 3 sizce nasıl bir oyundur?

Ben Baldur's Gate 3'ün aşırı abartıldığını düşünüyorum, daha önceden divinity 1 ve 2'yi oynamış biri olarak Baldur's Gate'de 70 saate yakın gameplayim var ama divinity serisinin verdiği haz yok maalesef, öncelikle kamp fikri saçma sapan bir durum olmuş büyü kullanabilmek için devamlı aynı şeyi yapmak sürekli kampa gitmek gerekiyor haliyle büyücü veya büyü yapan herhangi bir karakterle oynamaktan nefret ediyorsun, her şeye zar atmak bana göre kötü örneğin el becerin ne kadar yüksek olursa olsun çok değersiz bir şeyi çalmaya çalışırken bile yakalanabiliyorsun, savaş sisteminin aşırı hantal olduğunu düşünüyorum evet satranç gibi evet strateji istiyor ama divinity serisini de baz alırsam ki onlar da base turn RPG Baldur's Gate bambaşka bir sevide kötü sıkıcı seviyede yavaş o yüzden mümkün mertebe savaşa girmeden ilerlemeye çalıştım Bard'la ama o haliyle de bir yerde sonra yine sıkmaya başlıyor sonunu göremedim oyunun görmek de ister miyim hiç sanmıyorum.

Benim tavsiye çöpe atacak booool bol vaktim var alakalı alakasız gözüme takılan her şeyi okumayı ve izlemeyi severim diyorsan evet Baldur's Gate 3 güzel bir oyun.
Fikir saçma değil aslında. Dungeons & Dragons orijinli oyunlarda, tabletop FRP'de kamp, short rest-long rest kavramları, zar kavramları 70'lerde ilk çıkan D&D 1e kural kitabından beri olan bir şey. Büyüler rest ile yenilenir, belli özellikler de keza öyle.

Divinity serisi ile Baldur's Gate 3'ü kıyaslayabileceğiniz tek nokta izometrik sıra tabanlı RPG oyun olması. Oyunun türü hariç sistemler tamamen farklı çünkü. Kaldı ki Baldur's Gate serisi 1974'e dayanan bir oyun sistemin parçasıdır. O günden bugüne gelen binlerce sayfalık arşivler, yüzlerce kitap yayınladı bu seri. Haliyle daha hantal ve daha zor olması çok normal.

Divinity yapımcının özgün oyunu iken Baldur's Gate 3 bir uyarlamadır. Muhtemelen bu yüzden o farkı hissediyorsunuz. Biraz FRP ile ilgilenen birisi için Baldur's Gate şu an dijital oyun sektörünün incisi gibidir :)
 
Fikir saçma değil aslında. Dungeons & Dragons orijinli oyunlarda, Tabletop FRP'de kamp, short rest-long rest kavramları, zar kavramları 70'lerde ilk çıkan D&D 1E kural kitabından beri olan bir şey. Büyüler rest ile yenilenir, belli özellikler de keza öyle.

Divinity serisi ile Baldur's Gate 3'ü kıyaslayabileceğiniz tek nokta izometrik sıra tabanlı RPG oyun olması. Oyunun türü hariç sistemler tamamen farklı çünkü. Kaldı ki Baldur's Gate serisi 1974'e dayanan bir oyun sistemin parçasıdır. O günden bugüne gelen binlerce sayfalık arşivler, yüzlerce kitap yayınladı bu seri. Haliyle daha hantal ve daha zor olması çok normal.

Divinity yapımcının özgün oyunu iken Baldur's Gate 3 bir uyarlamadır. Muhtemelen bu yüzden o farkı hissediyorsunuz. Biraz FRP ile ilgilenen birisi için Baldur's Gate şu an dijital oyun sektörünün incisi gibidir :)

Kıymetli hocam pek tabii bu durum bu dünyanın doğasında olabilir fakat bu işin doğasında olması bu işi kötüleştirdiği veya sıkıcılaştırdığı veya hantallaştırdığı gerçeğini değiştirmez, ben sıra tabanlı dövüşleri onlara özel taktik strateji geliştirmeyi vs çok seviyorum ama bu lanet sistem büyü kullanan bir oyuncun varsa eğer nefret ettiriyor seni, taktik zorlukta oynuyorum ve her savaş sonrası uzun dinlenme yapmam gerekiyor çünkü büyü hanem kalmıyor doğal olarak hatta bu sistem o kadar kötü bir durum ki büyü kullanmak bile istemiyorum, yok eğer beni oyun bunu kullandırmamaya itiyorsa o kadar büyü ekli sınıf neden var?
 
Kıymetli hocam pek tabii bu durum bu dünyanın doğasında olabilir fakat bu işin doğasında olması bu işi kötüleştirdiği veya sıkıcılaştırdığı veya hantallaştırdığı gerçeğini değiştirmez, ben sıra tabanlı dövüşleri onlara özel taktik strateji geliştirmeyi vs çok seviyorum ama bu lanet sistem büyü kullanan bir oyuncun varsa eğer nefret ettiriyor seni, taktik zorlukta oynuyorum ve her savaş sonrası uzun dinlenme yapmam gerekiyor çünkü büyü hanem kalmıyor doğal olarak hatta bu sistem o kadar kötü bir durum ki büyü kullanmak bile istemiyorum, yok eğer beni oyun bunu kullandırmamaya itiyorsa o kadar büyü ekli sınıf neden var?

Madem zor modda memnun değilsiniz, önerilen zorlukta deneyin. Öyle bir yazmışsınız ki sanki adımbaşı savaşa giriyoruz. Oyunun yapısı bu değil ki. Saldırgan olmayan NPC'leri tahrik etmediğiniz sürece savaşa çok çok az girersiniz zaten. Bende büyücü oynuyorum ve bu sorunlarla normal zorlukta karşılaşmadım. Ayrıca oyunun sıra tabanlı olması bu oyuna tam oturuyor. Hantallaştırdığı vs. hiç hissetmedim. Bu oyunun tam sıra tabanlı sisteme göre dizayn edildiği çok bariz.
 
Madem zor modda memnun değilsiniz, önerilen zorlukta deneyin. Öyle bir yazmışsınız ki sanki adımbaşı savaşa giriyoruz. Oyunun yapısı bu değil ki. Saldırgan olmayan NPC'leri tahrik etmediğiniz sürece savaşa çok çok az girersiniz zaten. Bende büyücü oynuyorum ve bu sorunlarla normal zorlukta karşılaşmadım. Ayrıca oyunun sıra tabanlı olması bu oyuna tam oturuyor. Hantallaştırdığı vs. hiç hissetmedim. Bu oyunun tam sıra tabanlı sisteme göre dizayn edildiği çok bariz.
Şimdi yalan yok, adım başı savaşa girdiğimiz doğrudur. Yeni yer keşfetmeden pat savaş. Keşif güzel ama savaş sistemi bence çok kötü. Harbi bayıyor. Sürekli oynuyasım gelmiyor ama sinematikleri güzel, zar sekanslarında da arada bir sinema çıkıyor güzel. Keşif de güzel. Bir de büyüler de güzel aslında sadece sıra tabanlı olması, sıkıcı yapıyor.
 
İkisi de RPG zaten dersek yanılırız. Oyunlar artık tek bir türde değil en azından cRPG aRPG ayrımı yapılmalı. Baldur's Gate çok büyük bir başarı yakalayınca bu türe uzak olanlar da oyunu aldı. Tabi onlardan bazıları bu ve benzeri başlıklarda olduğu gibi oyunu beğenmiyor. Buraya kadar normal.

Fakat Baldur's Gate'in masaüstü rol yapma oyunlarından gelmesini görmeyip dnd sistemini kullandığını atlayıp zar sistemine saçma demek olmuyor arkadaşlar. Yani bir oyun ne kadar isim yaparsa yapsın onu bilerek almalısınız. En basit örneği ile yeni oyun oynayan bir arkadaşa Sekiro oynatsak ne yorum yapar? Gibi.
 
Arkadaşlar sinematikler iyi hoş güzel. Bazı olaylar için zar atarak da güzel sahneler görüyoruz lakin oynanış mekaniği çok ama çok kötü. Oyunu bırakma sebebim olacak. Sizce nasıl bir oyun?

Starfield daha güzel bir oyun bence. Herkes kötüledi ama FPS mekanikleri çok güzel, kötü değil o kadar. Oynattırıyor kendini yani.

Oynanış mekaniği çok ama çok kötü? Güldürmeyin beni hocam. Starfield mekaniksel olarak iyi geldi ama etraftaki her nesneyle koşulsuz etkileşime girebildiğin BG3 kötü geldi öyle mi? Bunun türle bir ilgisi yok. "Mekanik" kavramını sanırım iyi bilmemenizden kaynaklı. Elbette size hitap etmemiş olabilir ama mekaniği kötü demek de hani :D
 
Güzel oyundur. Beğenmeyebilirsiniz zevk meselesi. Ancak size hitap etmiyor diye oyunu gömmek de yanlış bence. Her yıl kopyala yapıştır yapıp aynı ürünü satmıyorlar en azından bazıları gibi :D
 
O kadar yıldır CRPG oyunları ile içli dışlıyım, Baldur's Gate 3'ü ayıla bayıla 300 saat oynadım ama sıra tabanlı combat size göre değilse yapacak bir şey yok. Kötü kısmına katılmıyorum ama "bana göre değil, sevemiyorum" demek normal. "Kötü" diyebilmeniz için sıra tabanlı combat'a ve CRPG oyunlarındaki uyarlanışına detaylı bir şekilde hakim olmanız gerekir. O zaman da argümanlarınızı tartışırız.
 
Oynanış mekaniği çok ama çok kötü? Güldürmeyin beni hocam. Starfield mekaniksel olarak iyi geldi ama etraftaki her nesneyle koşulsuz etkileşime girebildiğin BG3 kötü geldi öyle mi? Bunun türle bir ilgisi yok. "Mekanik" kavramını sanırım iyi bilmemenizden kaynaklı. Elbette size hitap etmemiş olabilir ama mekaniği kötü demek de hani :D
Starfield'de öyle. Her türlü şeyle neredeyse etkileşime giriyorsun yani.
Oynanış mekaniği olarak Starfield daha zevkli ama diğer yönden BG3 her şeyiyle daha güzel tabi.

O kadar yıldır CRPG oyunları ile içli dışlıyım, Baldur's Gate 3'ü ayıla bayıla 300 saat oynadım ama sıra tabanlı combat size göre değilse yapacak bir şey yok. Kötü kısmına katılmıyorum ama "bana göre değil, sevemiyorum" demek normal. "Kötü" diyebilmeniz için sıra tabanlı combat'a ve CRPG oyunlarındaki uyarlanışına detaylı bir şekilde hakim olmanız gerekir. O zaman da argümanlarınızı tartışırız.
RPG türünde oyunlar çok oynadım. Fallout New Vegas, Skyrim, Morrowind, Cyberpunk 2077. Sıra tabanlı oyunlarda çok oynadım da yeteri uzunlukta olmasını isterim.

BG 3'ün sıra tabanlı olması dışında bir sorun yok bana göre. Sarmıyor yani. FF 15'teki gibi gerçek zamanlı olsa böyle, güzel olurdu. Adım başı sıra tabanlı çıkması, oyun zevkimi bölüyor.

Yine tüm karakterlerin eşyalarını, skillerini, pasiflerini, rollerini kendimiz ayarlardık ama daha güzel olurdu.

Yoksa oyunun çok detaylı olmasında ve istediğin karakteri yapmakta ve farklı yollarda ilerlemekte sorun yok. Seviyorum bunları.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı