Mantığı anlamak aslında çok basit; Yüksek veri okuma ve yazma hızlarının avantaj sağladığı alanlar elbette verinin okunduğu veya yazıldığı - transfer edildiği alanlardır.
Sistem açılış esnasındayken hem veri okuyor hem de RAM belleklere veri transfer ediyor. Bu nedenle
hem veri yazma hem de veri okuma hızı birincil derecede etki yaratacaktır. Sistemde darboğaz yapan herhangi bir parça bulunmadığı sürece 2x hızında okuyup yazan depolama aygıtı 1x hızında okuyup yazan depolama aygıtından 2 kat hızlıdır.
Oyunlarda ise veri transferinin önem kazandığı 2 senaryo vardır;
Birincisi oyunun
açılış,
ikincisi ise oyun menüsünden oyunun kendisine geçiş ekranı, bir neci haritaların ve nesnelerin
yükleniş ekranı diyebiliriz.
Ek olarak HDD'lerin depolama alanı dolduğu vakit, plakaların dış kısmına denk gelen veriler daha yavaş hızda okunup transfer edilebilir. Mesafe arttığı için 1 sektöre ulaşım süresi de uzamaktadır.
SSD gibi depolama birimlerinde ise her sektöre aynı hızda erişilebilmektedir.
Gündelik kullanımda önem arz eden bir değer daha var; O da "
Veriye ulaşım hızdır". Oyunlar veya işletim sistemlerinin yükleniş esnasında önem arz etmese bile gündelik kullanımda büyük önem arz etmektedir. Veriye ulaşım hızı dediğimiz şey diret olarak; Bilgisayardan alacağımız tepki ile doğrudan bağlantılıdır.
Bir programa tıkladığımız zaman verilere ne kadar hızlı ulaşılırsa o kadar hızlı ekrana gelir, ne kadar hızlı transfer edilirse o kadar çabuk hazır - kullanılabilir hale gelir.
SSD ile HHD arasında 10 kat'a kadar okuma yazma hız fark olabilir, 10 kat çok iyi bir değer.
Ancak veriye ulaşım süreleri arasında çok ama çok büyük bir fark var. Bu süre ufak rakamlar olduğu için fark etmesi de bir o kadar zor oluyor haliyle
Kelime kurnazlığı yapmayayım, yanlış anlaşılmasın. Yinede en az 10 kat veriye ulaşım hızını da hissettirir gerçek hayattaSSD, tıkladığınız anda karşınızda görürsünüz pencereyi.