DVI-VGA ve Ekran Kartı Paradoksu

Arkadaş FPS düşmesinden yana endişe duyuyor fakat bence ilk başta 1440x900 çözünürlükte oyun oynasın sonra aynı oyunu Full HD çözünürlükte oynasın. Farkı gördükten sonra almamak için kendini tutabilir mi? Birde 1440x900'de işlemcinin o ekran kartına darboğaz yapma ihtimali var. İsraf olur yani.
 
O ekran kartıyla 4K oyun oynuyorlar ne 1440x900'ü?

Arkadaş FPS düşmesinden yana endişe duyuyor fakat bence ilk başta 1440x900 çözünürlükte oyun oynasın sonra aynı oyunu Full HD çözünürlükte oynasın. Farkı gördükten sonra almamak için kendini tutabilir mi? Birde 1440x900'de işlemcinin o ekran kartına darboğaz yapma ihtimali var. İsraf olur yani.

Anlamıyorsunuz herhalde arkadaşlar. Benim sıkıntım FPS .. 4K da bende oynamayı bilirim ama 20 fps de... 60 ın altına düşmeyecek o FPS :D :D Ayrıca i5-4690 da darboğaz yapcaksa ben toplamiyim sistem filan.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Sen benim demek istediğimi anlamadın, düşük çözünürlükte yapabilir dedim. İşlemcini yazmamışsın. Yapar mı yapmaz mı bilemem ama zaten o çöznürlükte o kart 150 FPS den fazla verecektir. Ne yapacaksın o kadar FPS'yi Önemli olan akıcılıktır. Akıcı olduğu sürece çözünürlük ne kadar yüksekse kalite o kadar iyidir.

4k Videosu'da burada.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Sen benim demek istediğimi anlamadın, düşük çözünürlükte yapabilir dedim. İşlemcini yazmamışsın. Yapar mı yapmaz mı bilemem ama zaten o çöznürlükte o kart 150 FPS den fazla verecektir. Ne yapacaksın o kadar FPS'yi Önemli olan akıcılıktır. Akıcı olduğu sürece çözünürlük ne kadar yüksekse kalite o kadar iyidir.

4k Videosu'da burada.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


Geleceği düşün ama :) Belki bugün 150 fps alır ama insanlar 3-4 yıl sonra 1920X1080 de 40-50 fps düştüğünde ben 1440x900 ile hala 60+ fps olacak diyorum. Ama bir problem var içime kurt düştü... Darboğaz filan sorun çıkar mı? 150 fps sorun değil ki :D :D
 
Oyunlarda İşlemci Darboğazı Nedir? | Technopat Sosyal

Buradan alıntı. Demek istediğim olay bu.

Konumuza dönersek, yukarıda anlattığım gibi en basit şekliyle işlemci koordinatları hesaplar, ekran kartı da aldığı bu koordinatların üzerine şehri kurar ve her objenin kaplamasını/ışıklandırmasını yapar. Yani oyunlarda, işlemcinin çok ama çok önemli bir performans girişi yoktur (online ve strateji oyunları hariç, ona biraz sonra değiniyorum).

Diyelim ki elimizde GTX 780 var. Fantezi olsun diye Crysis 3'ü 1024 x 768 çözünürlük ve en düşük detay kalitesinde oynuyoruz. Süreç şu şekilde işleyecektir:

Yazılım işlemciye gidip koordinatları alır, ekran kartına götürür. Ekran kartı bakar ki; çözünürlük düşük, detay kalitesi yerlerde sünüyor.

1920 x 1080 çözünürlükte 62.208.000 piksel hazırlayacağına, 1024 x 768 çözünürlükte 23.592.960 piksel hesaplayacaktır.

Ekran kartı verir coşkuyu ve anormal derecede performansa ulaşır. Ortaya çıkan frame sayısı 100-200 arasıdır. Bu sefer işlemci, ekran kartına koordinatları yetiştirmekte zorlanır. Ekran kartı saniyede 200 frame'e çıkar ama işlemci su koyar, yetiştiremez ve kasılır kalır. Biz buna: işlemci limiti diyoruz.
 
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı