Programlama öğrenmek

Katılım
4 Aralık 2019
Mesajlar
20
Bir ara öğrenmeye çalışmıştım ama çok fazla şey vardı. Putin 3.dersinde kullanıcıdan veri almak mı ne o tarz bir şeyler vardı ve kafam ayrı bir karıştı. Daha önemlisi bu programcılar herhangi bir oyun, program yazarken kodları nereye yazıyorlar?
 
Kodları dosyalara yazıyorlar. O dosyalar kütüphaneler (DLL olarak gördüklerin) ve .exe'ler olarak derlenip sana sunuluyor.
Bir metin belgesi açıp kuralına uygun şekilde kod yazıp uzantısını değiştirmen bile yeterli aslında.
Yanı sadece bir metin belgesinden mobil oyun yapılabilir mi? Başka bir sorum ise bu karakter, nesne, obje vs. Bunları nasıl oyunlara ekliyorlar?
 
Metin dosyasına kodu yazıp uygun uzantıyla kaydedebilirsiniz elbette ancak o kodun derlenmeye ihtiyacı var çalışabilmek için.

Programı çalıştırabilmek için not defteri de olsa bir metin editörü ve derleyiciye ihtiyacımız var dediğim gibi. Ama programlamada genellikle gelişmiş ve kapsamlı metin editörleri veya IDE denilen geliştirme ortamları kullanılır, IDE olarak örneğin Visual Studio. VS size hem kod yazarken yardımcı olup hem de yazdığınız kodu derleyebilir, aynı zamanda hata giderme işlemlerinde yardımcı olur. Bazen hatayı doğrudan size gösterirken bazen de içinde bulunan başka debugging araçları ile kapsamlı hata ayıklama yapmak mümkün. Örneğin bir noktaya breakpoint koyup programı satır satır çalıştırabiliyoruz.

Oyun işi başlangıç aşamasında karmaşık gelecektir, önce programlamanın temellerini öğrenip ondan sonra geçmek daha iyi olacaktır. Örneğin bir karakter için onun 2D/3D olarak modellenmesi, animasyonlarının hazırlanması ve buna uygun programlamanın yapılması gerekiyor. Ayrıca oyun hazırlamak için oyun motorları kullanılıyor ve işleri gerçekten ciddi manada kolaylaştırıyorlar.
 
Yanı sadece bir metin belgesinden mobil oyun yapılabilir mi? Başka bir sorum ise bu karakter, nesne, obje vs. Bunları nasıl oyunlara ekliyorlar?
Sadece metin belgesi kullanarak bir mobil proje geliştirmen kullandığın dil ve frameworke bağlıdır ama genel olarak sadece metin belgesi kullanarak bir mobil oyun yapman imkansızdır. Eğer söz konusu oyun pacman vb. tarzı basit oyunlar değilse oyun yapımı için oyun motorları kullanılır. Oyunların içerisinde gördüğün objeler harici programlarda modellenip oyun içerisine eklenir.
 
Sadece metin belgesi kullanarak bir mobil proje geliştirmen kullandığın dil ve frameworke bağlıdır ama genel olarak sadece metin belgesi kullanarak bir mobil oyun yapman imkansızdır. Eğer söz konusu oyun pacman vb. tarzı basit oyunlar değilse oyun yapımı için oyun motorları kullanılır. Oyunların içerisinde gördüğün objeler harici programlarda modellenip oyun içerisine eklenir.
Çok fazla terim var. Frameworke ne demek mesela?
Metin dosyasına kodu yazıp uygun uzantıyla kaydedebilirsiniz elbette ancak o kodun derlenmeye ihtiyacı var çalışabilmek için.

Programı çalıştırabilmek için not defteri de olsa bir metin editörü ve derleyiciye ihtiyacımız var dediğim gibi. Ama programlamada genellikle gelişmiş ve kapsamlı metin editörleri veya IDE denilen geliştirme ortamları kullanılır, IDE olarak örneğin Visual Studio. vs size hem kod yazarken yardımcı olup hem de yazdığınız kodu derleyebilir, aynı zamanda hata giderme işlemlerinde yardımcı olur. Bazen hatayı doğrudan size gösterirken bazen de içinde bulunan başka debugging araçları ile kapsamlı hata ayıklama yapmak mümkün. Örneğin bir noktaya breakpoint koyup programı satır satır çalıştırabiliyoruz.

Oyun işi başlangıç aşamasında karmaşık gelecektir, önce programlamanın temellerini öğrenip ondan sonra geçmek daha iyi olacaktır. Örneğin bir karakter için onun 2D/3D olarak modellenmesi, animasyonlarının hazırlanması ve buna uygun programlamanın yapılması gerekiyor. Ayrıca oyun hazırlamak için oyun motorları kullanılıyor ve işleri gerçekten ciddi manada kolaylaştırıyorlar.

Derleyici ne oluyor peki?
 
Çok fazla terim var. Frameworke ne demek mesela?


Derleyici ne oluyor peki?
Bunlarla ilgili milyonlarca bilgi zaten var. Açılmış konular bile var. Yazıp cevap bekleyeceğinize Google'layarak milyonlarca farklı kaynaktan edinebilirsiniz.
 
Çok fazla terim var. Framework ne demek mesela?

Derleyici ne oluyor peki?
Framework için bir nevi önceden kütüphanelerin yazıldığı ve bizim kullanabileceğimiz yapılar diyebiliriz. İşleri oldukça hızlandırır, zaman geçtikçe bir şeyleri güncellemek daha kolay hale geliyor bu sayede.

Derleyiciyi de aslında belirli bir dilde yazılmış kodları başka dile çeviren program olarak tanımlayabiliriz. Örneğin C#'ta bulunan "Console.Write()" ifadesi bizler, yani insanlar için açıkça anlaşılabiliyor olmakla beraber bilgisayarın anlayabileceği bir şey değil. Dolayısıyla kodları makine diline çevirmek gerekiyor.

Merakınızı anlıyorum, elimden geldiğince yardımcı olurum fakat bu şekilde basit ifadeleri sorup sadece böyle teorik olarak öğrenmenin pek de faydalı olduğunu düşünmüyorum. Programlamaya girin, bir şekilde gerisi gelecektir zaten.
 
Framework için bir nevi önceden kütüphanelerin yazıldığı ve bizim kullanabileceğimiz yapılar diyebiliriz. İşleri oldukça hızlandırır, zaman geçtikçe bir şeyleri güncellemek daha kolay hale geliyor bu sayede.

Derleyiciyi de aslında belirli bir dilde yazılmış kodları başka dile çeviren program olarak tanımlayabiliriz. Örneğin C#'ta bulunan "Console.Write()" ifadesi bizler, yani insanlar için açıkça anlaşılabiliyor olmakla beraber bilgisayarın anlayabileceği bir şey değil. Dolayısıyla kodları makine diline çevirmek gerekiyor.

Merakınızı anlıyorum, elimden geldiğince yardımcı olurum fakat bu şekilde basit ifadeleri sorup sadece böyle teorik olarak öğrenmenin pek de faydalı olduğunu düşünmüyorum. Programlamaya girin, bir şekilde gerisi gelecektir zaten.
Anladım teşekkür ederim. Biraz merak ama sırf karmaşık diyede bırakmak istemiyorum. Şuan biraz algoritmaya yoğunlaşacağım galiba.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı