Compare tag daha hızlıymış. Optimizasyonun iyi olmasını istiyorsan compare tag kullanmalıymışsın. Ben de bilmiyordum, sen söyleyince baktım.(other.gameObject.tag=="coin") şeklindede yapabiliyoruz. bu şeklinde kullanımının ne farkı var ?
(other.gameObject.tag=="coin") şeklindede yapabiliyoruz. bu şeklinde kullanımının ne farkı var ?Bak bir örnek vereyim
private void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
{
if (other.gameObject.CompareTag("Coin"))
{
Destroy(other.gameObject);
}
}
Burada bu kodu içerisine attığımız sprite'ın 2d çarpışma durumu kontrol ediliyor ve eğer çarpıştığı nesnenin tagı "coin" ise o objeyi yok ediyor.
Yani comparetag() bir nesnenin tagını kontrol etmek yani parantezin içine yazdığımız tag ile karşılaştırmak için kullanılır. Eğer taglar aynı ise CompareTag() true'dur.
Compare tag daha hızlıymış. Optimizasyonun iyi olmasını istiyorsan compare tag kullanmalıymışsın. Ben de bilmiyordum, sen söyleyince baktım.(other.gameObject.tag=="coin") şeklindede yapabiliyoruz. bu şeklinde kullanımının ne farkı var ?
TeşekkürlerCompare tag daha hızlıymış. Optimizasyonun iyi olmasını istiyorsan compare tag kullanmalıymışsın. Ben de bilmiyordum, sen söyleyince baktım.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.