Oyunların güvenlik duvarları nasıl yıkılıyor ve crack hazırlanıyor?

Kabaca açıklamak gerekirse benim bildiğim Steam'ın ya da diğer platformların çevrimdışı modda olduğunu düşünmesini sağlayacak şekilde kodluyorlar. Nadir olsa da bazı korsan oyunlarda online erişimi açık olabiliyor. Steam sunucularıyla eşleşmiyor tabii.
 
Benim bildiğim oyunun açığını bulup o açığı büyütüyorlar ya da içine oyunun Steam dosyalarını atıyorlar crack Mount and Blade indirdiğimde için de Steam dosyaları vardı.
Mount and blade de crack indirilmez be kardeşim indirimlerde 7 - 8 lira oluyor en fazla 😡
 
Yorumlar genelde Steam üzerinden gitmiş o yüzden ben de aynı şekilde devam edeyim.
Steam üzerinden yayınlanan çoğu oyunda koruma olmuyor. Çünkü zaten oyunu Steam sunucuları üzerinden oynamak zorunda oluyoruz ya da bazı şirketler bu tarz korumaları kendi platformları üzerinden ilerletiyor. Rockstar Social Club bunun bir örneği.

Oyunun Steam üzerinden oynanıp oynanamayacağını kontrol eden dosya, oyun dizinindeki steam_api.dll dosyasıdır. Eğer onu düzgün bir şekilde düzenleyebilirseniz, Steam'i bypass edip direkt oyuna girebilirsiniz.
 
Tersine mühendislik ile. Tersine mühendislik bir sistemin işleyişini ve bu işleyişe göre müdahale etme ile ilgili bana göre bilimsel bir daldır.

Oyuna ait koruma yöntemleri, kullanılan packerlar ve yöntemler belirlenip ona göre bir yol çizilir. Yazılım tek tek takip edilip incelenir. Yazılımdan yazılıma değişen bir şey olmakla beraber kopya korumayı aşmak üzere çeşitli teknikler uygulanır. Şu şu olur demek direkt doğru olmaz zira dediğim gibi birden çok olay var işin içinde.

Daha çok cracker'in yol ve yöntemlerine bağlı.
 
Tersine mühendislik ile. Tersine mühendislik bir sistemin işleyişini ve bu işleyişe göre müdahale etme ile ilgili bana göre bilimsel bir daldır.

Oyuna ait koruma yöntemleri, kullanılan packerlar ve yöntemler belirlenip ona göre bir yol çizilir. Yazılım tek tek takip edilip incelenir. Yazılımdan yazılıma değişen bir şey olmakla beraber kopya korumayı aşmak üzere çeşitli teknikler uygulanır. Şu şu olur demek direkt doğru olmaz zira dediğim gibi birden çok olay var işin içinde.

Daha çok cracker'in yol ve yöntemlerine bağlı.

Gayet güzel ve basit açıklama olmuş. Meraklısı için birkaç teknik detay söyleyebilirim.

Crack dediğimiz şeyin arkasında birçok detay var.

İlk adım olarak oyunun exe dosyasının PE imajı incelenir. Herhangi bir bilindik packer veya obfuscater aracı kullanılmış mı onu tespit etmek için kullanışlı bir yöntem. Bilinen bir packer değilse isleri biraz daha karıştırır.

İkinci adım olarak exe dosyası disassembler aracı ile incelenir. Bu noktada referans nokta olacak bir ifade (string) yakalanmaya çalışılır. Serial doğrulaması yapılan kısım olabilir; "invalid code" gibi. Elbette bunu açık bicimde göremeyiz genellikle. İşlemciye ait register ve stack frame yapılarından bilgi almamız gerekir.

Üçüncü adımda ise kod doğrulaması, lisans kontrolü yapılan fonksiyon bulunur. Asil olay da burada baslar :) buraya kadarki kısımlar hazırlık aşaması sayılabilir yani. Bu noktada algoritmayı çözmek gerekir. Lisans kontrolü nasıl yapılıyor, ürün anahtarı nasıl üretiliyor (keygenler böyle yazılır).

Dördüncü adımda algoritma tersine çevrilir. Fakat bu kolay olmaz. Çünkü ASLR , handling ve DEP gibi korumalar karşımıza çıkar. Onları da aşabilirsek ilgili assembly operatörleri düzeltilip patch yapılır. Dosyaya kaydedilir ve crack ismini alır.
 
İleriki zamanda bu crack mevzuları da ortadan kalkacak diye düşünüyorum. Ne de olsa oyun çıkalı tam 1 yıl oldu ancak FİFA20 hala kırılamadı. Zamanla aynı şey diğer oyunlara da gelecek. Hatta bir teorim, Cyberpunk 2077 ve GTA 6 kırılamayacak.
 

Geri
Yukarı