12. nesil Intel işlemcilerde performans düşüklüğü

Cube

Femtopat
Katılım
15 Nisan 2022
Mesajlar
10
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Cg Artist
RAM
64 GB G-Skill Trident Z
Anakart
Gigabyte Z690 UD
İşlemci
i9-12900K
Herkese merhaba.
Şu an Intel ile çözüm aradığım bir sorunu sizinle paylaşmak istedim. Intel'in yeni nesil mimari ile tanıttığı 12. nesil işlemcilerde ciddi bir performans sorunu yaşıyorum. Bu işlemcilerde güçlü performans çekirdekleri (p-Core) ve verimlilik çekirdekleri (e-Core) bulunuyor. Sistemin durumuna göre bunlardan ihtiyacı olanı kullanıyor. E-Core olanlar düşük hızda ve Hyper-Threading özelliği yok. Dolayısıyla performans çok düşük. Şimdi gelelim soruna;
Ben 3D modelleme ve animasyon işleri yapıyorum. Bu sebeple işim işlemci ile. 12900k ve 12700k ile render alırken işlemcileri %100 kullanıyor. Problem yok ancak başka herhangi bir uygulamaya geçince bütün p-Core çekirdekleri kesiyor sadece e-Core çekirdekler ile işleme devam ediyor. Yani 30 saniyede aldığı render 120 saniyeye çıkıyor. Tekrar render penceresine tıklayınca %100 oluyor. Yani hangi işi yaparsam ona odaklanıyor sistem. Bu her iki işlemcide de aynı şekilde. İşletim sistemi Windows 11 Pro bu arada. Bununla ilgili örnek bir video çektim ve YouTube'a yükledim. Merak edenler daha net görebilirler.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Belki daha çok kullanıcı 12.nesile geçince bu problemle karşılaşan sayısı artacaktır ama yurt dışında 1-2 forumda gördüm sadece onlar da çözüm bulamamış. Konuyu Intel'le de paylaştım. Hala yazışıyoruz ve üst seviyelere taşındı şu anda. Muhtemelen yazılımsal bir çözüm olacaktır. Aslında Intel thread director bu çekirdek yönetimini kendi yapıyor. Bunu kullanıcı denetimine de sunsa muhtemelen sorun çözülecektir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Sistemdeki sıvı soğutma Cooler Master 240L ve 360R modelleri. Aslında LGA 1700 için yanında braket geldiği için tercih ettim. Performans olarak Arctic testlerde hepsinin önünde çıkıyordu.
Yani ilk önce 240L taktım sonradan yetersiz gelince 360R taktım. Bunu da kasanın önünde 2 sıra fanla taktım. Yani önünde ve arkasında 2 sıra fan var. Dışardan içeriye alacak şekilde. Arkada ve üstte 3 adet egzost fanı var. Ayrıca kasanın ön paneli çıkardım tamamen açık halde.
Gigabyte'ın kendi yazılımında şöyle bir Overclock seçeneği var.

1650446227995.png


Normalde 5,1 GHZ kadar çıkıyor işlemci bunu 5,3 GHZ yapıyor. Ama bunu seçince yük altında zaten anında 100 dereceyi görüyor. Ben frekansı 4700'e ve voltajı da -0,075 düşürdüm bu şekilde makul sıcaklıklarda oluyor ama işlemcinin performansından da ödün veriyorsun tabi ki.
Ama bu paylaştığım sorun OC moduna alınca da oluyor. Yani bununla da pek alakası yok.
 
Render ve 3D modelleme için 12 nesil yerine 11. nesil önerir misin?

Eğer tek makina kullanacaksan bu sorunu muhtemelen yaşamayacaksın. O sebeple 12. Nesil şu anda en iyi seçenek. Ancak işlemci fiyatları 11 ile 12 arasında çok az fark olmasın rağmen anakart, ram ve soğutucu maliyetleri çok yüksek oluyor. Bunu hesaba katıp aradaki performans ile fiyat oranını yapmak gerek.
Arkadaşlar konu hakkındaki gelişmeleri size yazmak istedim. Öncelikle en başından beri bu konuda Intel ile yazışıyorum. Kendilerinin istedikleri bütün testleri yaptım ve onlarla video ya da görsel olarak da paylaştım. Şimdi bana en son önerdikleri sistemden o program için E-Core çekirdekleri devre dışı bırakın ve sadece P-Core çekirdekleri kullanıp deneyin dediler. Evet bu şekilde yapınca bütün çekirdekleri kullanıyor. Ama sadece P-Core çekirdekleri kullanıyor. i9 12900K 8x2 + 8 şeklinde 24 çekirdekli i7 12700K ise 8x2 + 4 şeklinde 20 çekirdekli işlem yapıyor. Burda E-Core çekirdekleri devre dışı bırakırsanız iki işlemci de 8x2 P-Core şekline 16 çekirdeklil oluyor. Ve işlemci, anakart ve soğutucuya ödediğiniz onca fark boşa gidiyor. Ayrıca sadece 16 çekirdekli olduğu için de 11.nesil ile bir fark olmuyor. Yani bu yeni mimari şu an için yanlış çalışıyor. Ben bunu da belirttim ve en sonunda artık bana dedikleri şu: Bu beklenen bir davranış siz Microsoft ile görüşüp oradan çözüm arayın. Yani maalesef çözemediler durumu.
Sonuç olarak şunu söylüyorum. Belki biliyorsunuz bu E-core çekirdekleri oyunlarda ciddi performans sorunlarına yol açtığı için Bazı anakart üreticileri de yazılımla E-Core çekirdekleri devre dışı bırakacak güncelleme yayınladılar. Intel'in bu Hibrit mimarisi öyle teoride anlatıldığı gibi müthiş bir şey değil aksine sorunlu çalışan bir sistem ve harcadığınız onca para da maalesef boşa gidiyor. Umarım bunun için bir çözüm geliştirirler. Çekirdekleri devre dışı bırakın demek çözüm olmuyor çünkü.
Şu an için özellikle render işleri yapanlara kesinlikle tavsiye etmiyorum.
Eğer tek makina kullanacaksan bu sorunu muhtemelen yaşamayacaksın. O sebeple 12. Nesil şu anda en iyi seçenek. Ancak işlemci fiyatları 11 ile 12 arasında çok az fark olmasın rağmen anakart, ram ve soğutucu maliyetleri çok yüksek oluyor. Bunu hesaba katıp aradaki performans ile fiyat oranını yapmak gerek.
Arkadaşlar konu hakkındaki gelişmeleri size yazmak istedim. Öncelikle en başından beri bu konuda Intel ile yazışıyorum. Kendilerinin istedikleri bütün testleri yaptım ve onlarla video ya da görsel olarak da paylaştım. Şimdi bana en son önerdikleri sistemden o program için E-Core çekirdekleri devre dışı bırakın ve sadece P-Core çekirdekleri kullanıp deneyin dediler. Evet bu şekilde yapınca bütün çekirdekleri kullanıyor. Ama sadece P-Core çekirdekleri kullanıyor. i9 12900K 8x2 + 8 şeklinde 24 çekirdekli i7 12700K ise 8x2 + 4 şeklinde 20 çekirdekli işlem yapıyor. Burda E-Core çekirdekleri devre dışı bırakırsanız iki işlemci de 8x2 P-Core şekline 16 çekirdeklil oluyor. Ve işlemci, anakart ve soğutucuya ödediğiniz onca fark boşa gidiyor. Ayrıca sadece 16 çekirdekli olduğu için de 11.nesil ile bir fark olmuyor. Yani bu yeni mimari şu an için yanlış çalışıyor. Ben bunu da belirttim ve en sonunda artık bana dedikleri şu: Bu beklenen bir davranış siz Microsoft ile görüşüp oradan çözüm arayın. Yani maalesef çözemediler durumu.
Sonuç olarak şunu söylüyorum. Belki biliyorsunuz bu E-core çekirdekleri oyunlarda ciddi performans sorunlarına yol açtığı için Bazı anakart üreticileri de yazılımla E-Core çekirdekleri devre dışı bırakacak güncelleme yayınladılar. Intel'in bu Hibrit mimarisi öyle teoride anlatıldığı gibi müthiş bir şey değil aksine sorunlu çalışan bir sistem ve harcadığınız onca para da maalesef boşa gidiyor. Umarım bunun için bir çözüm geliştirirler. Çekirdekleri devre dışı bırakın demek çözüm olmuyor çünkü.
Şu an için özellikle render işleri yapanlara kesinlikle tavsiye etmiyorum.
 
Son düzenleme:
Üzüldüm o kadar masraf ve uğraşmandan sonra Intel'in yolda bırakmasına. 12 nesile yatırım yapmanın bir manası kalmıyor anladığım kadarıyla. Peki Ryzen sistemleri test etme imkanın oldu mu? Bir de ekran kartlarını göremedim Quadro kullanıyorsun muhtemelen.
 
Herkese merhaba.
Şu an Intel ile çözüm aradığım bir sorunu sizinle paylaşmak istedim. Intel'in yeni nesil mimari ile tanıttığı 12. nesil işlemcilerde ciddi bir performans sorunu yaşıyorum. Bu işlemcilerde güçlü performans çekirdekleri (p-Core) ve verimlilik çekirdekleri (e-Core) bulunuyor. Sistemin durumuna göre bunlardan ihtiyacı olanı kullanıyor. E-Core olanlar düşük hızda ve Hyper-Threading özelliği yok. Dolayısıyla performans çok düşük. Şimdi gelelim soruna;
Ben 3D modelleme ve animasyon işleri yapıyorum. Bu sebeple işim işlemci ile. 12900k ve 12700k ile render alırken işlemcileri %100 kullanıyor. Problem yok ancak başka herhangi bir uygulamaya geçince bütün p-Core çekirdekleri kesiyor sadece e-Core çekirdekler ile işleme devam ediyor. Yani 30 saniyede aldığı render 120 saniyeye çıkıyor. Tekrar render penceresine tıklayınca %100 oluyor. Yani hangi işi yaparsam ona odaklanıyor sistem. Bu her iki işlemcide de aynı şekilde. İşletim sistemi Windows 11 Pro bu arada. Bununla ilgili örnek bir video çektim ve YouTube'a yükledim. Merak edenler daha net görebilirler.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Belki daha çok kullanıcı 12.nesile geçince bu problemle karşılaşan sayısı artacaktır ama yurt dışında 1-2 forumda gördüm sadece onlar da çözüm bulamamış. Konuyu Intel'le de paylaştım. Hala yazışıyoruz ve üst seviyelere taşındı şu anda. Muhtemelen yazılımsal bir çözüm olacaktır. Aslında Intel thread director bu çekirdek yönetimini kendi yapıyor. Bunu kullanıcı denetimine de sunsa muhtemelen sorun çözülecektir.
Nedense insanlar yeni çıkar çıkmaz hemen ona ilgi gösteriyorlar. Oysa yeni şeyler yeni sorunlarla gelir ve kararlı olmaları bayağı uzun sürer. Kim bilir işletim sistemi ile nasıl bir terslik yaşıyordur.
 
Üzüldüm o kadar masraf ve uğraşmandan sonra Intel'in yolda bırakmasına. 12 nesile yatırım yapmanın bir manası kalmıyor anladığım kadarıyla. Peki Ryzen sistemleri test etme imkanın oldu mu? Bir de ekran kartlarını göremedim Quadro kullanıyorsun muhtemelen.
Amd sistemleri hiç kullanmadım. Render tarafında Intel her zaman daha stabil çalışıyor. Ekran kartı konusunda ise pek bir iddiam yok. Çünkü GPU ve CPU render motorları var. Ben bir ara GPU kullandım ancak şu anda CPU tabanlı bir render motoru kullanıyorum. O sebeple CPU daha önemli benim için. Ekran kartım 980 ti bu arada. Yakında bir RTX 3080 almayı da düşünüyorum. İhtiyaç duymadığım için almadım.

Nedense insanlar yeni çıkar çıkmaz hemen ona ilgi gösteriyorlar. Oysa yeni şeyler yeni sorunlarla gelir ve kararlı olmaları bayağı uzun sürer. Kim bilir işletim sistemi ile nasıl bir terslik yaşıyordur.

Yani açıkçası yeni bir sistem toplayacakken tabi ki son nesil toplamak istiyor insan. Çünkü normalde 11.nesil ile çok ciddi performans farkı var. Yani makinayı bırakacaksın sadece o işi yapacak o zaman problem olmuyor. Ama bu şekilde bir çalışma sistemi olmuyor. Yani makinayı günlerce rendera bıraktığımız da oluyor. Hiç ellememek pek mantıklı bir iş değil.
 
Amd sistemleri hiç kullanmadım. Render tarafında Intel her zaman daha stabil çalışıyor. Ekran kartı konusunda ise pek bir iddiam yok. Çünkü GPU ve CPU render motorları var. Ben bir ara GPU kullandım ancak şu anda CPU tabanlı bir render motoru kullanıyorum. O sebeple CPU daha önemli benim için. Ekran kartım 980 ti bu arada. Yakında bir RTX 3080 almayı da düşünüyorum. İhtiyaç duymadığım için almadım.



Yani açıkçası yeni bir sistem toplayacakken tabi ki son nesil toplamak istiyor insan. Çünkü normalde 11.nesil ile çok ciddi performans farkı var. Yani makinayı bırakacaksın sadece o işi yapacak o zaman problem olmuyor. Ama bu şekilde bir çalışma sistemi olmuyor. Yani makinayı günlerce rendera bıraktığımız da oluyor. Hiç ellememek pek mantıklı bir iş değil.
Valla ben hiç bir zaman "en son"a güvenmedim. İşletim sisteminden tut, işlemci hatta SSD'ye kadar.
İntelin i7 11800H ile 12800H işlemcileri arasında o kadar büyük fark yok, hatta bazı testlerde 11800 daha iyi.
 
Valla ben hiç bir zaman "en son"a güvenmedim. İşletim sisteminden tut, işlemci hatta SSD'ye kadar.
İntelin i7 11800H ile 12800H işlemcileri arasında o kadar büyük fark yok, hatta bazı testlerde 11800 daha iyi.

Oyun oynuyorsan bilmem ama bende 11.nesil işlemcili makina da var 12. nesil arasında çok ciddi fark var. Hatta sana bazı test sonuçlarını da göstereyim neredeyse %40' a varan fark var.
Ben sonuçta 12. nesilde ciddi bir sorun olduğunu da söylüyorum ama birebir de kesinlikle çok ciddi fark atıyor. 11800h demişsin benim laptop da 11800H ama onun 2,5 dk da aldığı renderı 12900K 45 sn de alıyor.


1651083495984.png


1651083374385.png

1651083391281.png
 
Oyun oynuyorsan bilmem ama bende 11.nesil işlemcili makina da var 12. nesil arasında çok ciddi fark var. Hatta sana bazı test sonuçlarını da göstereyim neredeyse %40' a varan fark var.
Ben sonuçta 12. nesilde ciddi bir sorun olduğunu da söylüyorum ama birebir de kesinlikle çok ciddi fark atıyor. 11800h demişsin benim laptop da 11800H ama onun 2,5 dk da aldığı renderı 12900K 45 sn de alıyor.


Eki Görüntüle 1371962

Eki Görüntüle 1371958
Eki Görüntüle 1371960
12. Nesilde sorun olduğundan da bahseden sensin. Ben demiyorum illa 11800H daha iyi, doğal olarak sonraki nesiller daha iyi olacaktır ama ben diyorum ki, bir teknoloji yeni çıkınca hemen sahiplenilmemeli. Sorunların aşılması çok uzun sürebiliyor. 12. nesil de sorunları atlatınca 13. nesil çıkacak. Bu 12. nesil kötü demek değil.

Ryzen işlemciler renderlarda daha iyi gibi. Ama üç aşağı beş yukarı hepsi aynı. Kullanımla da alakalı.
 
12. Nesilde sorun olduğundan da bahseden sensin. Ben demiyorum illa 11800H daha iyi, doğal olarak sonraki nesiller daha iyi olacaktır ama ben diyorum ki, bir teknoloji yeni çıkınca hemen sahiplenilmemeli. Sorunların aşılması çok uzun sürebiliyor. 12. nesil de sorunları atlatınca 13. nesil çıkacak. Bu 12. nesil kötü demek değil.

Ryzen işlemciler renderlarda daha iyi gibi. Ama üç aşağı beş yukarı hepsi aynı. Kullanımla da alakalı.

Evet 12.nesil'de problem olduğunu söyleyen benim zaten yazımda da belirttim. Ama beni yeni nesli savunmak zorunda bıraktın resmen :) Yeni çıkan herşey sorunlu olmayabilir. Genel olarak ben de beklemeyi tercih ederim. Zaten ben daha yeni aldım ama nerdeyse 5-6 ay oldu çıkalı. Demek ki daha yeterince kullanıcıya ulaşmadı ki sorunlar giderilmemiş.
 

Geri
Yukarı