2023, PC oyunculuğu için rezalet bir yıl

Bu yıl özellikle PC oyunculuğu için rezalet bir yıl. NVIDIA'nın 3060 Ti'ı geçemeyen 4060 Ti yapması, AMD'nin RX 7000 serisinde çuvallaması gibi saçmalıklar gördük. Intel kartların 2 kat daha ucuza daha iyi FPS sunması gibi güzellikler de oldu fakat o başka bir konunun konusu. Bu konuda donanım değil oyunları konuşacağız. Bu sene oyunlar hep teknik problem ya da port ile çıktı.

Bunlara bir bakalım:

Forspoken: 24 Ocak.
Kendisi en başta utanç verici diyaloglarıyla öne çıkması bir yana PS5'te performans modunda 600p çalışması ve PC'de microstuttering ile boğuşması bir yana 3080 gibi kartların bile düşük FPS vermesi, oyunun düşük grafik ayarlarının yüksek ayarlardan iyi gözükmesi gibi rezillikler vardı. Square Enix rezil bir iş yaparak şaşırtmadı.

Dead Space: 27 Ocak (yorum yapmadan önce yazıyı oku)
Optimizasyonu iyi fakat teknik problemi olan bir oyundu. Özellikle FSR ve DLSS konusunda problemleri vardı.

Hogwarts Legacy: 10 şubat.
Teknik açıdan rezalet olması bir yana 16 GB RAM ile 8 FPS çalışması ve 25- 30 GB arası RAM tüketmesi, 3080'in 10GB VRAM'inin yetersizliği yüzünden oynanaması ve 12-16 GB VRAM tüketmesi gibi rezillikler vardı. RT'nin oyunun görüntüsünü bozması da cabası. Yine de oyun birçok insan için oynanabilecek düzeydeydi. Yine de PS4 ve Xbox One'a optimizasyonu sebebiyle oyunu 3 ay geç çıkarıp PC'de bunu yapmamaları sinir bozucu.

Atomic Heart: 21 şubat.
Oyun optimizasyon olarak harika. Ona diyecek laf yok fakat DLSS ve FSR açısından problemliydi. Yani teknik açıdan biraz kaybeden bir oyun.

RE4 remake: 24 Mart.
Oyunun kendini bazı sistemlerde 10FPS'e sabitleme problemi var. Onun dışında hiçbir problemi yok sayılır.

Last of Us part 1: 28 Mart.
Bu oyunun rezilliklerini say say bitmez. Fakat bu oyunun yaptığı çok iyi bir şey vardı. O da ne yaparsan yap illa ki seni savunan insanların ortaya çıkacak olması. Gerek bu forumda gerek Steam'de oyunun optimizasyonunun iyi olduğunu savunan, olumsuz eleştirenlere hakaret eden ve olumsuz yorumların geri çekilmesini isteyen ve hatta "sen fakirsen ve ekran kartın dandikse adamlar ne yapsın lan *** kurusu?" gibi aşağılayanlar (kendisi 3060 ile problem yaşamamış ve sövdüğü adamda 4090 var :) ) gördük. Ha oyuna gelirsek, 20-30 GB RAM tüketmesi, 15- 16 GB VRAM tüketmesi, işlemciyi %100 kullanıp 95 dereceye çıkarması, çökme, kasma, microstuttering, her 5 dakikada bir çıkıp oyunu 6- 7 dakika duraklatan "please wait..." ekranları, 4- 5 saati bulan gölgelendirici oluşturma işlemi gibi şeylerle oyun affedilemez bir rezilliğe sahipti.

Star Wars Jedi survivor: 28 Nisan.
RTX 4090 ile 1440P'de 30FPS, RTX 3070 ile 720P'de 30FPS alınan bir oyun demem ne kadar ağır bir rezillik olduğunu bence anlatmaya yeter. 1200TL verenlere üzülüyorum.

Redfall: 2 Mayıs.
Oyun zaten kötü üstüne FPS problemleri, kötü görselliğe ağır sistem kullanması gibi problemleri vardı. Oyun o kadar kötü ki optimizasyonu çok tartışılamadan oyun unutuldu. Ben bu oyunun varlığını daha 1 ay olmamasına rağmen unutmuştum. Konuyu hazırlarken hatırladım.

Lord of the rings: Gollum: 25 Mayıs.
Oyun zaten rezalet. Optimizasyon problemleri ise sosu oluyor. 4080 ile stuttering yüzünden oynayamayıp Steam Deck ile rahatça oynayabilirsiniz. Ha oyunun o görselliğe ve yapıya RTX serisi(hemde üst seviye) kart istemesi ayrı bir konu.
Benim gözden kaçırdığım veya unuttuğum oyunlar olabilir. Onlardan da bahsederseniz konuya eklerim(tabii düzenleme hakkım gitmeden yapabilirim bunu).
Yazının yanında rezillikleri gözle görmek için:

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Hocam Last of us yazdığınız tarihlerde mi bu kadar ram, vram tüketiyordu? zira şu anda öyle bir şey yok.
 
Hocam Last of Us yazdığınız tarihlerde mi bu kadar RAM, VRAM tüketiyordu? Zira şu anda öyle bir şey yok.

2024'e girdik hocam. Bir zahmet düzeltsinler.

2023'ü BG3 taşıdı sadece. Remakeleri saymıyorum.
 
Hocam Last of us yazdığınız tarihlerde mi bu kadar ram, vram tüketiyordu? zira şu anda öyle bir şey yok.
Oyun Mart ayından Yaz aylarının sonuna kadar bozuktu. Sonradan VRAM kullanımı düşmeye, shader yükleme işi ortalama 1-4 saatten 5-30 dakikaya kadar düştü.
Bir yılın sonunda şu an oyun oynanabilecek durumda.

O kadar kötü bir yıl değildi ama evet beklentilerin altında kaldı.
Konunun açıldığı dönemde rezalet bir yildi ve bu rezilliğini sene sonunda bile göstermeye devam etti. Arada bir Baldur's Gate 3 gibi hem kaliteli hem de optimizasyonu sağlam oyun çıktı fakat onlarda işin PC oyunculuğu tarafını tek başına kurtarmaya yetmez.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı