Arkada dönen matematiksel hesaplamalar sayesinde. Sizin kağıda küp çizmeniz gibi. 3D bir düzlemde objeleri düşünün. Oraya kamera yerleştirin. Formüller objelerin şeklinden, yerinden, boyutundan bağımsız olarak aynı.
Üstüne her model üçgenlere bölünerek oluşturuluyor. Lo-poli denen şey de üçgen sayısını düşük tutarak model boyutunu küçültmeyi amaçlıyor zaten. Sonuç olarak basit hesaplamaların üst üste tekrarlanması gerekli sadece. Şansa bakın ki bu bilgisayarların en iyi olduğu şey.
11. sınıf analitik geometri bilgisiyle bile yapabileceğiniz hesaplamalar ekranda görüneceğine karar verilen her obje için uygulanıyor. Ekran kartı en uzaktan, yani en arka katmandan başlayarak çizim yapıyor. Buffer yani mevcut olarak renderlanan görüntü hazır olunca ekrana yolluyor.
Ekran kartları paralel işlemler için tasarlanmıştır. Üst üste mesafe ölçümü ve perspektif hesabı yaparak ekranda hangi piksel hangi renk olmalı ona karar vermek de basit ve paralel bir işlem.
Umarım açıklayıcı olmuştur. Yanlışım varsa düzelmeniz beni çok hoşnut eder.