Çözüldü 3 boyutlu oyun grafikleri nasıl yapılıyor?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

603734

Centipat
Katılım
30 Kasım 2022
Mesajlar
64
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Unity, Unreal Engine gibi oyun motorlarını görüp onların 2D bir ekrandan 3D bir ekran nasıl oluşturduklarını merak ediyorum. Örneğin C++ ile sıfırdan kendi oyun motorunu yaparak bu oyun motoruyla oyun yapmak nasıl oluyor? İnternette araştırdım fakat çok karışık geliyor nasıl oluyor bu işler?
 
Çözüm
Arkada dönen matematiksel hesaplamalar sayesinde. Sizin kağıda küp çizmeniz gibi. 3D bir düzlemde objeleri düşünün. Oraya kamera yerleştirin. Formüller objelerin şeklinden, yerinden, boyutundan bağımsız olarak aynı.

Üstüne her model üçgenlere bölünerek oluşturuluyor. Lo-poli denen şey de üçgen sayısını düşük tutarak model boyutunu küçültmeyi amaçlıyor zaten. Sonuç olarak basit hesaplamaların üst üste tekrarlanması gerekli sadece. Şansa bakın ki bu bilgisayarların en iyi olduğu şey.

11. sınıf analitik geometri bilgisiyle bile yapabileceğiniz hesaplamalar ekranda görüneceğine karar verilen her obje için uygulanıyor. Ekran kartı en uzaktan, yani en arka katmandan başlayarak çizim yapıyor. Buffer yani mevcut olarak renderlanan görüntü hazır olunca ekrana yolluyor.

Ekran kartları paralel işlemler için tasarlanmıştır. Üst üste mesafe ölçümü ve perspektif hesabı yaparak ekranda hangi piksel hangi renk olmalı ona karar vermek de basit ve paralel bir işlem.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Yanlışım varsa düzelmeniz beni çok hoşnut eder.
Arkada dönen matematiksel hesaplamalar sayesinde. Sizin kağıda küp çizmeniz gibi. 3D bir düzlemde objeleri düşünün. Oraya kamera yerleştirin. Formüller objelerin şeklinden, yerinden, boyutundan bağımsız olarak aynı.

Üstüne her model üçgenlere bölünerek oluşturuluyor. Lo-poli denen şey de üçgen sayısını düşük tutarak model boyutunu küçültmeyi amaçlıyor zaten. Sonuç olarak basit hesaplamaların üst üste tekrarlanması gerekli sadece. Şansa bakın ki bu bilgisayarların en iyi olduğu şey.

11. sınıf analitik geometri bilgisiyle bile yapabileceğiniz hesaplamalar ekranda görüneceğine karar verilen her obje için uygulanıyor. Ekran kartı en uzaktan, yani en arka katmandan başlayarak çizim yapıyor. Buffer yani mevcut olarak renderlanan görüntü hazır olunca ekrana yolluyor.

Ekran kartları paralel işlemler için tasarlanmıştır. Üst üste mesafe ölçümü ve perspektif hesabı yaparak ekranda hangi piksel hangi renk olmalı ona karar vermek de basit ve paralel bir işlem.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Yanlışım varsa düzelmeniz beni çok hoşnut eder.
 
Çözüm
1. Blender gibi programlarla ilk olarak model yapılır sonrasında Unity, Unreal Engine gibi programlara aktarılarak aksiyon verilir. Mesela W basıldığın ileri gitsin veya Q basıldığında canı azalsın gibi.

2. Bunları öğrenmenin zamanı geçti yapay zeka yakın gelecekte senin günlerce sürede yaptığın modeli 30 saniyede eline verecek. Muhtemelen oyun motorları da yapay zeka şeklinde çalışmaya başlayacaktır çünkü programlama dilleri amelelik oluyor.
 
Arkada dönen matematiksel hesaplamalar sayesinde. Sizin kağıda küp çizmeniz gibi. 3D bir düzlemde objeleri düşünün. Oraya kamera yerleştirin. Formüller objelerin şeklinden, yerinden, boyutundan bağımsız olarak aynı.

Üstüne her model üçgenlere bölünerek oluşturuluyor. Lo-poli denen şey de üçgen sayısını düşük tutarak model boyutunu küçültmeyi amaçlıyor zaten. Sonuç olarak basit hesaplamaların üst üste tekrarlanması gerekli sadece. Şansa bakın ki bu bilgisayarların en iyi olduğu şey.

11. sınıf analitik geometri bilgisiyle bile yapabileceğiniz hesaplamalar ekranda görüneceğine karar verilen her obje için uygulanıyor. Ekran kartı en uzaktan, yani en arka katmandan başlayarak çizim yapıyor. Buffer yani mevcut olarak renderlanan görüntü hazır olunca ekrana yolluyor.

Ekran kartları paralel işlemler için tasarlanmıştır. Üst üste mesafe ölçümü ve perspektif hesabı yaparak ekranda hangi piksel hangi renk olmalı ona karar vermek de basit ve paralel bir işlem.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Yanlışım varsa düzelmeniz beni çok hoşnut eder.

Teşekkürler. 😊
 
1. Blender gibi programlarla ilk olarak model yapılır sonrasında Unity, Unreal Engine gibi programlara aktarılarak aksiyon verilir. Mesela W basıldığın ileri gitsin veya Q basıldığında canı azalsın gibi.

2. Bunları öğrenmenin zamanı geçti yapay zeka yakın gelecekte senin günlerce sürede yaptığın modeli 30 saniyede eline verecek. Muhtemelen oyun motorları da yapay zeka şeklinde çalışmaya başlayacaktır çünkü programlama dilleri amelelik oluyor.
Adam modelin ne olduğunu biliyor bence modelin nasıl yaratıldığını sormuş.
 

Geri
Yukarı